Permalänk

Kan också slå ett slag för Vimla. Riktigt bra pris och superb teckning. Jag kör 6gb surf + 60 samtal/600 sms+mms för 90kr/mån. (observera att det är studentpris samt en tipsrabatt).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av drakelito:

Tänker du på Halebop eller Telia nu?

Kollar lite på Halebop igen faktiskt, det är lockande det priset jag får med den luren.

Telia, har aldrig haft Halebop så kan inte säga något om deras support.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_W:

Mycket nöjd med Halebop, de har dessutom VoLTE och VoWifi.

Om du har en telefon som är godkänd för VoLTE och VoWi-Fi, något som OnePlus 6 inte är hos någon av våra operatörer

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Som flera har sagt före mig så kolla på lågprisoperatörerna som delar nät med de stora. Jag vill slå ett slag för Comviq som har oförtjänt dåligt rykte gällande nät. Det var längesen de led av dålig täckning och har idag ett av Sveriges bästa nät eftersom de delar nät med både Telenor och Telia.
Du kan beställa ett gratis kontantkort först om du är osäker och testa täckningen.

Därefter skulle jag köpt en mobil med abonnemang från Comviq. Det blir billigare än att köpa bägge separat. Nackdelen är förstås att du binder upp dig i 24 månader men de flesta konsumenter byter mobilabonnemang mer sällan än så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KARNOU:

Vimla är ju mycket dyrare än hallon.. Jag har 8GB 149/mån på hallon. Det jag ser hos Vimla är 10GB för 249/mån.
Måste bara säga att jag har haft riktigt dålig erfarenhet av Hallon. Det går stundvis otroligt långsamt och ibland inte alls att ladda till exempel Youtube-videor etc. Ifall det inte vore för att jag nästan halverade min månadskostnad från Halebop hade jag aldrig fortsatt med Hallon. Bor i Stockholm ifall någon undrar. Har ingen erfarenhet av supporten heller.

Beror på vilken form du jämför med. Men ja, Hallon är billigare om man vill ha obegränsad samtal och SMS mängd. På Vimla kan man ju få 4GB för 100kr.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Använder Comviq (privat) och Tele2 (jobb) just nu, och är supernöjd. Bra med surf, bra pris och bra support. Mottagning långt bättre än Telia.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem

Har kört Tele2 i snart ett år.
Valde dom endast för att dom är den enda leverantören som har obegränsat med surf.
Tycker dom har fungerat bra, alltid bra täckning och hastighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Beror på vilken form du jämför med. Men ja, Hallon är billigare om man vill ha obegränsad samtal och SMS mängd. På Vimla kan man ju få 4GB för 100kr.

Ja, så är det nog. På hallon kan du dock också få 4GB för 99kr med fria samtal och surf

Permalänk
Medlem
Skrivet av KARNOU:

Ja, så är det nog. På hallon kan du dock också få 4GB för 99kr med fria samtal och surf

Men det finns ingen tipsningsrabatt? Sen känns 3:s nät inte riktigt lika bra som Telenors. Fast absolut, Hallon, Vimla och Fello skulle jag nog säga är de 3 bästa mobiloperatörerna i Sverige. Sen följt av Halebop och Comviq.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk

Funderat lite och tror jag ska fortsätta med min mobil (S7 edge) ett tag till, så blir bara abonnemang nu för min del. Många av er säger Vimla, Hallon och Fello. Frågan är vilken utav dessa som är bäst hehe

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Funderat lite och tror jag ska fortsätta med min mobil (S7 edge) ett tag till, så blir bara abonnemang nu för min del. Många av er säger Vimla, Hallon och Fello. Frågan är vilken utav dessa som är bäst hehe

Vad är viktigast, Surf eller samtal/sms? Hur mycket surf vill du ha? Bor/befinner du dig mest i stan eller på landsbygden? Var du nöjd med täckningen från Telenor eller känner du att du vill ha bättre täckning?

S7 Edge är för övrigt fortfarande en bra mobil!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Men det finns ingen tipsningsrabatt? Sen känns 3:s nät inte riktigt lika bra som Telenors. Fast absolut, Hallon, Vimla och Fello skulle jag nog säga är de 3 bästa mobiloperatörerna i Sverige. Sen följt av Halebop och Comviq.

Nej, inte vad jag vet i alla fall. Och ja, jag har haft stora problem med nätverkshastigheten med Hallon. Inte provat Telenor men när jag hade Halebop funkade det felfritt. Så jag antar att det är en trade-off man får ta med Hallons låga pris.

Permalänk
Medlem

Delar verkligen tele2 och Telenor 2g och 4g nät? Hade för mig att de hade varsitt. Isf kan jag ju byta från tele2 till vimla och halvera kostnaden.

Måste ha bra täckning då jag inte bor i Stockholm och rör mig mycket ute på landsbygden. Tele2 funkar utmärkt för detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Skrivet av Cenorida:

Vad är viktigast, Surf eller samtal/sms? Hur mycket surf vill du ha? Bor/befinner du dig mest i stan eller på landsbygden? Var du nöjd med täckningen från Telenor eller känner du att du vill ha bättre täckning?

S7 Edge är för övrigt fortfarande en bra mobil!

Skulle väl säga att surf är mer viktigt då, ringer ganska sällan och skickar sms/mms ännu mer sällan, bor väl relativt nära stan (gbg), telenor var helt okej, kunde väl varit lite bättre men inte värdelöst.

Hur var det med hallon btw? Vilket nät tillhörde de?

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Hur var det med hallon btw? Vilket nät tillhörde de?

De är i operatören tre:s nät

För att se hela listan vilka nät alla operatörer ligger hänvisar jag till nedan länk.
http://www.mobiloperatorer.se/blandat/vilka-mobiloperatorer-d...

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Skrivet av iller:

De är i operatören tre:s nät

För att se hela listan vilka nät alla operatörer ligger hänvisar jag till nedan länk.
http://www.mobiloperatorer.se/blandat/vilka-mobiloperatorer-d...

Aha tack. Då kanske man skippar Hallon. Synd, de verkade vara billigast.

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

Böt själv ifrån tele2 till Hallon för ca 2 månader sedan. Teckningen är i princip densamma och har inte behövt ångra mig än så länge, framförallt då tele2 försökte jävlas med mig ordentligt på slutet genom att tvångskonvertera mitt gamla abonnemang till ett sämre.

Permalänk
Skrivet av Sevenix:

Böt själv ifrån tele2 till Hallon för ca 2 månader sedan. Teckningen är i princip densamma och har inte behövt ångra mig än så länge, framförallt då tele2 försökte jävlas med mig ordentligt på slutet genom att tvångskonvertera mitt gamla abonnemang till ett sämre.

Asså du tycker täckningen är okej med Hallon?

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Skrivet av drakelito:

Asså du tycker täckningen är okej med Hallon?

Nu kan jag inte svara för hur det ser ut i GBG, men tre:s nät brukar fungera klockrent i städer men så fort man kommer ut utanför centrum så blir teckningen markant sämre. Jag bodde förut i centrala Kalmar, där mottagningen var kanon. Flyttade till en "förort" ca 1mil utanför stadskärnan och fick dålig mottagning. (Och med dålig mottagning menar jag att jag saknar 4G, hade H eller H+ med lite tur).

Kanske inte är samma för GBG, då den staden är betydligt större, men tror tre satsar på städerna och inte på landsbygden.

Kör nu Vimla (telenors nät) och det är 4G överallt där jag är

Förtydligande
Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Asså du tycker täckningen är okej med Hallon?

Av Fello, Vimla och Hallon så..
Om täckningen är viktigast så är Fello bäst, Hallon sämst. (Alla tre är dock bra)
Om priset och surfmängden är viktigast så är Hallon bäst, Fello sämst. (Alla tre är dock bra)

Vimla är väl mittemellan på respektive punkter

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Skrivet av Kastroullen:

Nu kan jag inte svara för hur det ser ut i GBG, men tre:s nät brukar fungera klockrent i städer men så fort man kommer ut utanför centrum så blir teckningen markant sämre. Jag bodde förut i centrala Kalmar, där mottagningen var kanon. Flyttade till en "förort" ca 1mil utanför stadskärnan och fick dålig mottagning. (Och med dålig mottagning menar jag att jag saknar 4G, hade H eller H+ med lite tur).

Kanske inte är samma för GBG, då den staden är betydligt större, men tror tre satsar på städerna och inte på landsbygden.

Kör nu Vimla (telenors nät) och det är 4G överallt där jag är

aha okej, betalar hellre lite mer då för bättre täckning än superbilligt och inte ha täckning alls :/

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Skrivet av drakelito:

aha okej, betalar hellre lite mer då för bättre täckning än superbilligt och inte ha täckning alls :/

Kan ju som sagt inte svara på hur det är där du bor. Delade bara med mig av hur det var för mig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Kastroullen:

Kan ju som sagt inte svara på hur det är där du bor. Delade bara med mig av hur det var för mig

Skickades från m.sweclockers.com

Förvånar mig inte om det är samma här, hört att Tre ska ha den sämsta täckningen i Sverige mer eller mindre, tror det blir Fello för min del (Telias nät).

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

ror det blir Fello för min del (Telias nät).

Få någon att bjuda in dig så får du halva priset i 4 månader.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk

Kör halebop, en bra avvägning på att få den bästa täckningen och har riktigt bra pris som passar alla!

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Skrivet av iller:

Få någon att bjuda in dig så får du halva priset i 4 månader.

grymt, får ta och hitta någon då haha

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

Jag kör mybeat.se, deras rörliga abonnemang passar mig fint som varken ringer mycket eller skickar många sms. Dom kör i telenors nät.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

grymt, får ta och hitta någon då haha

Bara PMa någon av de som sa sig ha de i tråden

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av alatan:

Delar verkligen tele2 och Telenor 2g och 4g nät? Hade för mig att de hade varsitt. Isf kan jag ju byta från tele2 till vimla och halvera kostnaden.

Måste ha bra täckning då jag inte bor i Stockholm och rör mig mycket ute på landsbygden. Tele2 funkar utmärkt för detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, Tele2 och Telenor har ett gemensamt bolag, som heter Net4Mobility som skapades när 4G tekniken kom, i slutet av 00 talet och valde att bygga 4G tillsammans. Senare valde de också att slå ihop Tele2 och Telenors dåvarande 2G täckning till ett, och när de bygger ny täckning/mast numera, så byggs 2G och 4G tillsammans via just det gemensamma bolaget. Om du vill ha mer info så kan du söka på Net4Mobility på Google kom bara ihåg att 3G täckningen inte är samma, så där kan det skilja sig

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Om du har en telefon som är godkänd för VoLTE och VoWi-Fi, något som OnePlus 6 inte är hos någon av våra operatörer

Halebop

Vilka mobiler stödjer wifi-samtal och VoLTE?
OnePlus 6 Wifi-samtal & VoLTE

Visa signatur

[Intel Core i5 2500K][Nvidia GTX 760]