Permalänk
Medlem

LG G6 vs Galaxy s9?

Vad tycker ni är bäst/mest prisvärt/klokast?

En olåst LG G6 för 4000 kr (med nuvarande månadskostnad för telefoni på 100kr) = 6400 på två år
eller en Galaxy s9 med comviq och 10 GB surf för 9500 kr på två år?

EDIT.
Ska användas till att ta bilder med, många i mörker men med starka ljus som led och eld. Ladda upp bilder och video på instagram för marknadsföring.

Mvh, Tullen

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem

LG G6 är ju mer prisvärd än Samsung S9, S9 har väl lite mer prestanda men beror ju lite på vad man ska ha telefonen till, LG G6 är inte seg i normalt användande, inte när jag testade på den iallafall.

Idag skulle jag nog dock kolla på Huawei P20 eller Huawei P20 pro
Huawei P20 ligger mitt i mellan S9 och G6 prismässigt

Ska väl nämnas att LG G6 har hörlursutgång vilket de övriga nämnda här inte har, kan ju vara värt en del....

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tullen:

Vad tycker ni är bäst/mest prisvärt/klokast?

En olåst LG G6 för 4000 kr (med nuvarande månadskostnad för telefoni på 100kr) = 6400 på två år
eller en Galaxy s9 med comviq och 10 GB surf för 9500 kr på två år?

Mvh, Tullen

Galaxy S9 utan att tveka!

Kan inte rekommendera LG G6 ens för det priset.

-Slö
-Tveksam batteri tid
-LCD svärta (AMOLED användare kommer aldrig gå tillbaka till LCD)

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

@ggustavsson: S9an har väl ändå ett hörlursuttag

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

@ggustavsson: S9an har väl ändå ett hörlursuttag

Ja ta mig sjutton du har rätt, trodde de hade sparkat ut 3.5 på nästan alla nyare mobiler, då blir den förstås lite mer intressant.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

För att förtydliga så ska den användas till att ta bilder med, många i mörker men med starka ljus som led och eld. Ladda upp bilder och video på instagram för marknadsföring.

Dock såg jag ju att Galaxy s8 kostade 4000 hos Comviq (eller tele2) inte länge sedan. Vilket betyder att sparar man några tusenlappar på LG G6 nu så kanske man kan köpa en Galaxy S9 om ett år för 4000 kr och liksom få två mobiler för nästan samma pris.

Skulle personligen inte köpa en ny telefon som inte hade AMOLED om det inte var en jättebra deal, men personen kommer från en budget Android och en typ iPhone 4s, så alla aspekter torde vara bättre på LG G6 iallafall :P.

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem

@Tullen: Varför inte en S8 då? Skulle rekommendera den över G6 med dina kriterier.

Permalänk
Medlem

Man ska inte underskatta kameran på G6, har den själv och med Googles HDR kamera app blir bilderna helt otroliga!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

@Tullen: Varför inte en S8 då? Skulle rekommendera den över G6 med dina kriterier.

S8 verkar kosta typ lika mycket som s9. S8 kostar mellan 5500-6000 kr. Det blir ju totalkostnad på 8400kr. Tycker inte det är värt att spara 1000 kr mot s9. Eller vet du en bättre deal?

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem

@Tullen: Som du sa har den gått ner till 4000 kr flera gånger på Tele2. Borde hända igen, om det inte blir än billigare. Köpte min på black friday förra året för 3990 kr, så nästa storrea skulle det kunna bli ännu billigare. Bara att säga upp abbet direkt, så det behöver du inte oroa dig över.

Permalänk
Avstängd

Ska du ha LG är det väl LG V30 som gäller?

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Ska du ha LG är det väl LG V30 som gäller?

Skulle du säga att den är mer prisvärd? Var kan jag få den med lägre totalkostnad än galaxy s9 som i exemplet ovan?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

@Tullen: Som du sa har den gått ner till 4000 kr flera gånger på Tele2. Borde hända igen, om det inte blir än billigare. Köpte min på black friday förra året för 3990 kr, så nästa storrea skulle det kunna bli ännu billigare. Bara att säga upp abbet direkt, så det behöver du inte oroa dig över.

Kluriga med det är att det blir en chansning. Galaxy s9 erbjudandet vet man inte hur länge det gäller.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem

@Tullen:
Jo det lär gälla i en månad, därav namnet "Månadens mobil"

Visa signatur

R9 5950X| Noctua NH-D14 | Corsair Vengeance K70

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mats76:

@Tullen:
Jo det lär gälla i en månad, därav namnet "Månadens mobil"

Har för mig sådana erbjudanden har tagit slut i förtid förut pga slutsålda eller så men jag kan ha fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem

Har inte Pixel 2 bästa kameran eller har den förlorat den tronen nu? Har för mig att det var så för ett tag sen iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simon^L:

Har inte Pixel 2 bästa kameran eller har den förlorat den tronen nu? Har för mig att det var så för ett tag sen iaf

Fortfarande bäst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simon^L:

Har inte Pixel 2 bästa kameran eller har den förlorat den tronen nu? Har för mig att det var så för ett tag sen iaf

Skrivet av Crewsom:

Fortfarande bäst

Vart kan jag få tag på den för 6000kr? ^^

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk

S9 är prissänkt på NoN till 7990kr + man får med trådlös laddning

Permalänk
Avstängd

Sen måste man tänka på att Galaxy s8 och s9 är fula som stryk.
Ser ut som en jävla tv kontroll.

Permalänk
Medlem

LG G6 har nu äntligen uppdaterats till android 8 (Oreo).

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.