Permalänk
Medlem

Identifiera moderkort

Jag har ett moderkort som jag försöker ta reda på exakt vilken version det är. Det är ett ASUS P9X79, problemet är att det finns så otroligt många versioner av det så jag försöker lista ut om det här är ett P9X79 eller P9X79 Deluxe. Någon av dem två måste det vara om jag gå efter utseende på asus hemsida, problemet är att de ser nämligen exakt likadana ut på bilderna och vad jag kan se står det ingenstans på kortet vad det är ?

det enda jag kan se är en jätteliten sticker med ett långt nummer på, fast att söka på det verkar inte ge några resultat alls.

Kan ej starta datorn för att se tyvärr :/

Permalänk
Medlem

De är ju inte ens lika. Annorlunda layout på expansionsplatserna och I/O-panelen, olika antal kylflänsar och SATA-portar är bara några av skillnaderna jag såg direkt. Även namnet som står på är ju en stark ledtråd.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Blir nog svårt för oss att hjälpa dig utan några bilder. och står det bara "ASUS P9X79" så är det ett sådant. på "ASUS P9X79 Pro" så står det just "pro" efter..

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

att det är skillnad på de många olika versionerna ser jag, det jag menar är att p9x79 och deluxe ser exakt likadana ut på bilder

Permalänk
Medlem
Skrivet av luna96:

att det är skillnad på de många olika versionerna ser jag, det jag menar är att p9x79 och deluxe ser exakt likadana ut på bilder

Gå in på ASUS hemsida, leta upp de olika varianterna på dessa moderkort, öppna dem i olika flikar och klicka på knappen "bilder". Därefter jämför du bilderna med ditt egna moderkort, bl.a. I/O portarna på baksidan.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av luna96:

att det är skillnad på de många olika versionerna ser jag, det jag menar är att p9x79 och deluxe ser exakt likadana ut på bilder

jag ser flera skillnader direkt av att titta på Asus hemsida så kolla igen så ser du..

och emellan PCI portarna som sitter olika på det vanliga och deluxe så står modellbeteckningen. står det inte deluxe där så är det ett vanligt icke deluxe

Permalänk
Medlem

@luna96:

läs på moderkortet
står det endast P9X79 är den det vanliga står det Deluxe på moderkortet är det Deluxe varianten
svårare än så är det inte

kollade på bilderna på Asus hemsida och tog typ 0.1 sec att se skillnader

se bifogad bild med en STOR skillnad inringat i rött
även skillnad på I/O på baksidan

Visa signatur

CPU: i7 14700K MOBO: ASUS ROG Strix Z790-A Gaming WIFI II
GPU: 1080TI Aero RAM: 64GB Corsair Dominator platinum 5600MHz
SSD: Samsung 990 PRO M.2 1TB + WD Black SN850X 4TB
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic PSU: Seasonic Prime GX 1300W
Kylning: Custom loop, 3x360 rads

Permalänk
Inaktiv

Borde nog finnas info i bios