Hjälp. Minecraft modd funkar inte hur jag än gör

Permalänk
Medlem

Hjälp. Minecraft modd funkar inte hur jag än gör

Nu vet jag inte om detta blev i rätt forumtråd, men övrigt borde passa.

Min son 7 år spelar minecraft, hittills endast olika servrar via multiplayer.
I födelsedagspresent var det enda han önskade sig "crackpack" - en mod till Minecraft?

Jag har googlat, suttit i timmar för att få detta att funka men det går inte. Jag satt mycket och grejade med datorer när jag var typ 14 men nu känner jag mig helt lost.

2 olika sätt har jag gjort:

1: Laddade ner twitch (feedthebeast), kändes som att detta skulle bli enkelt. Men klickar på mods och minecraft. Det fanns massor i listan men jag tog "FTB crackpack", laddade ner. När man trycker på play så dyker minecraft upp, och knappen som är grön där det brukar stå "spela" står det istället "Spela, Ladda ner forge-10.13.4.16.14 - FTB Presents Crackpack" och klickar man på pilen finns ett annat alternativ Spela - Ladda ned 1.12.2 Senaste utgåva".Ingen av dom fungerar. (Jag har den senaste utgåvan av minecraft så jag förstår inte varför det står sådär)

2: Laddade ner ATLauncher, hittade crackpack, försöker spela, men när jag klickar och Minecraft kommer upp så förstår jag inte hur jag ska komma åt det? Hittade en slags tut via google där det stod att man ska skriva in "play.minecraftonline.se:25567" som server. (Antar att jag ska klicka på multiplayer-knappen, lägga till en ny server, och skriva in det där) Men den vill inte funka. "Cannot connect to server".
Hur ska det kunna kopplas ihop? Jag river mitt hår snart.

Är det någon som kan ana vart jag har gjort fel?

Finns det bättre/lättare sätt att kunna spela modden "crackpack" på?

Vill verkligen få detta att fungera..

Permalänk
Sötast

Har inte testat modden själv men testade att ansluta

De har enligt sidan 3 servrar, 2 är enligt min klient offline och den tredje kör en gammal version.
De poster man kan se på sidan är uppdaterade 2017, så verkar lite som att du försöker ansluta till ett dött community.

// Kan såklart vara möjligt att det inte går att se servern utan rätt modd men de ser offline ut

Edit:

Googlade lite snabbt på Crackpack och av det lilla jag såg så verkar det använda en lastgammal version av minecraft.

Enligt https://www.feed-the-beast.com/ så finns dock FTB-Continuum som använder den senaste minecraft klienten.