Permalänk
Medlem

6 st gtx 1070

Hej!

Enligt rubriken så säljer jag av 6st GTX 1070s inköpta i December 2017 från INET. Kvitto finns och gott om garanti tid kvar.

Grafikkorten har varit använda till ethereum mining. Dom har stått på en inglasad balkong där dom har gått svalt dom senaste 5 månaderna. Dom har varit undervoltade för att få ner strömförbrukningen.

Tänkte mig 3500kr styck. Men är öppen för förslag. Bud under 3000kr undanbedes.

Går att hämta på Gotland eller skickas mot betalning av frakt.

Har referenser här på forumet.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

2000 för ett styck här.

Permalänk

2000+frakt för en

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

2 000 kr + frakt för ett kort bjudet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Sötast

Snacka om lowballs till bud x)
Lycka till att hitta 1070's till under 3500kr någonstans på nätet

Permalänk
Avstängd

Vad är det för minnestyper, Samsung, hynix, micron?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

2800 + frakt ?😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Snacka om lowballs till bud x)
Lycka till att hitta 1070's till under 3500kr någonstans på nätet

Under 3500 kr finns lätt, såg ett för några dagar sen som gick för 2800 kr på en annan sida. Däremot att få ett för under 3000 kr lär vara svårt.
Tänkte att jag kan börja med ett bud på 2700 nr + frakt på ett så får vi se hur buden utvecklar sig.

Visa signatur

CPU Intel I7 2600K | Moderkort: ASUS Maximus V Gene | GPU: Gigabyte Radeon RX Vega 56 | SSD: Samsung 840 EVO | PSU: EVGA Supernova G2 650W | RAM: Corsair Vengeance LP 16GB 1600 MHz

Permalänk
Medlem

Bjuder 3000 + frakt.

Är det Asus GTX dual oc? Eller vanliga dual?

Permalänk
Medlem

Budar 3000 plus frakt.

Permalänk
Medlem

@Gudarn: Det är ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC

Permalänk
Medlem

Såg att många har budat ganska lågt, och kommer inte acceptera bud under 3k. Kommer uppdatera annonsen med det också.

Skrivet av Gudarn:

Bjuder 3000 + frakt.

Skrivet av Marayoor:

Budar 3000 plus frakt.

Har noterat båda era bud.

Permalänk
Medlem

@Allexz:
Sålde ett 1070 på swec häromdan för 2800 då det fanns noll intresse på marknaden.

Permalänk
Medlem

Kvick fråga, har de tjänat in sin kostnad för dig?

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

@kokkojambo: Man har ju inte tjänat eller förlorat fören man säljer. Men jag har inte sålt något ännu. Skulle jag sälja allt idag så har jag nog tjänat lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prokie:

@kokkojambo: Man har ju inte tjänat eller förlorat fören man säljer. Men jag har inte sålt något ännu. Skulle jag sälja allt idag så har jag nog tjänat lite.

Ok. Var nyfiken på om du tjänat in kostnaden på ren mining.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Snacka om lowballs till bud x)
Lycka till att hitta 1070's till under 3500kr någonstans på nätet

Två år gammalt kort, knappast så att de är värda lika my let som de gick för sent 2016, när Volta är runt hörnet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Snacka om lowballs till bud x)
Lycka till att hitta 1070's till under 3500kr någonstans på nätet

en ny 1070 kostar 4300 hos nvidia dom själva.
dessa har blivit minade med dvs - riktigt hårt använda, hade du köpt en porsche som åkt 100k mil för nypris eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Två år gammalt kort, knappast så att de är värda lika my let som de gick för sent 2016, när Volta är runt hörnet

Skickades från m.sweclockers.com

Om du inte har lagt märke till det så har grafikkortspriserna ökat en del sedan 2016. Volta tredjepart är estimerat att nå svenska butiker i september och vad tror du att de kommer kosta då?

Skrivet av ATRmayo:

en ny 1070 kostar 4300 hos nvidia dom själva.
dessa har blivit minade med dvs - riktigt hårt använda, hade du köpt en porsche som åkt 100k mil för nypris eller?

4400kr skall det vara och det är för övrigt FE-varianten med kass kylare. De aktuella korten i annonsen kostar ca 5700kr både på Inet och Webhallen.

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem

@Cheewie: kass är den inte då den kyler. däremot så vet jag inte hur bra dessa fungerar då de inte är precis nya.. så FE varianten om man köper den ny kommer ha en betydligt bättre fläkt som håller längre i jämförelse med något som är 2 år gammalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ATRmayo:

@Cheewie: kass är den inte då den kyler. däremot så vet jag inte hur bra dessa fungerar då de inte är precis nya.. så FE varianten om man köper den ny kommer ha en betydligt bättre fläkt som håller längre i jämförelse med något som är 2 år gammalt.

Vad kommer dessa påståenderna att korten är 2år gamla? TS skriver ju att det är köpta dec 2017!

FE:s radialfläkt är bra mkt sämre på OC, ljudnivå, kylning och rpm. Den om något slits fortare än semipassiva fläktar i låg rpm som sitter på en bra tredjepartskylare.

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem

@Cheewie: någon skrev något om 2 år så jag hakade på det

Permalänk
Medlem

Är det flera separata kvitton eller är det ett kvitto med alla 6 på?

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

@lasseTM: Det är ett kvitto med alla

Permalänk
Medlem

@Prokie: Funkar det då att "skriva" över ett grafikkort per person som kvitto?
Om jag förstår det rätt så gäller ju inte garanti för 3dje part om man inte kan skriva över kvittot och är det då 6 olika som köper så gäller ju bara garantin för en person.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

@lasseTM: Kan skriva till inet och fråga, återkommer med svar.

Permalänk
Medlem

Budar 3000kr + frakt för 1 av dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@lasseTM: Fick svar av inet nu och det skall inte vara några problem!

Permalänk
Medlem

Hur många kort är kvar?

Permalänk

3000 ink frakt för ett, förutsatt problemfritt och att fläktar inte är slitna och låter illa.