Vill ge mig på custom loop (vattenkylning)

Permalänk
Medlem

Vill ge mig på custom loop (vattenkylning)

Hej!

Jag tänkte använda semesterbonusen till att vattenkyla datorn. Detta blir första gången för mig och mitt mål är att få datorn så absolut tyst som möjligt.

Jag sitter på en 8600K och ett MSI 1080 Ti Gaming X så jag tror en 360-radiator räcker.

Min kundvagn ser just nu ut så här:

https://www.inet.se/kundvagn/bild/11545881/truls

Har jag allt jag behöver i kundvagnen?

Bör jag gå på det här kittet istället:

https://www.inet.se/produkt/5320077/ek-kit-p360

Jag har hört att pumpen ska vara lite tystare och det ger mig bättre möjlighet att utöka loopen med ytterligare en radiator.

Är det någon som har tips och synpunker?

Åter igen! Prio är att få en så låg ljudnivå vid idle såväl full load som möjligt.

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

har du plats till D5 pump i ditt chassi hade jag föredragit det personligen Enligt mig är den tystare, dock kvittar om du kör d5 eller ddc pump rent expantionsmässigt De tipset jag kan ge är att ta de lugnt med att beställa, undersöka mycket och kolla mycket youtube videos från jayztwocents och liknande som är duktiga på vattenkylning Den kundvagnen är mer eller mindre komplett då du egentligen får allt i de färdiga EK paketet, du får med kylpasta också till allt om du nu tvunget inte vill köpa en tub extra? Dubbelkolla så gpu blocket passar just din GPU så du slipper sura miner när de väl kommer och kanske inte passar så som sagt research är A & O till ett lyckat vattenkylningsbygge

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

@Adnerhill: Det blir kanske en D5 istället. Jag hittade en artikel på silentpcreviews om en ddc-pump som jag ska spana in.

Vad tror folket om radiatorn? Klarar jag mig på de pumpar som finns i L- och P-kitten om jag expanderar med en 280?

Kommer jag ens märka någon skillnad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trullon:

@Adnerhill: Det blir kanske en D5 istället. Jag hittade en artikel på silentpcreviews om en ddc-pump som jag ska spana in.

Vad tror folket om radiatorn? Klarar jag mig på de pumpar som finns i L- och P-kitten om jag expanderar med en 280?

Kommer jag ens märka någon skillnad?

Har du plats så kör med en D5 pump (IMO) ska du kyla både pgu och cpu hade jag rekommenderat totalt 360mm radiatoryta totalt, så du slipper köra högvarv på fläktar Du klarar både kitet plus en 280 utan problem med en D5 pump.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |