John "Totalbiscuit" Bain har lämnat oss

Permalänk
Medlem

John "Totalbiscuit" Bain har lämnat oss

Läste precis att en av våran tids främsta (och härligt ironiska ) spelkritiker, John "Totalbiscuit" Bain har avlidigt
Efter att ha brottats med cancer sen 2014.

Kommer personligen sakna honom, då man nästan slaviskt följt alla
" WTF is... " videor och lyssnat på många av hans poddar.
Har man inte gjort det så tycker jag man bör göra det
Vila i frid.

Låter artikeln nedan stå för infon.

https://www.thesun.co.uk/news/6374197/totalbiscuit-dead-popul...

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Tråkigt!

Vad snabbt det måste ha gått på slutet? Det var ju inte länge sedan han sa att han skulle trappa ner på vissa bitar av det han gör, men så smått fortsätta så länge han kunde.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk

Uschdå, det var tråkiga nyheter.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Tråkigt!

Vad snabbt det måste ha gått på slutet? Det var ju inte länge sedan han sa att han skulle trappa ner på vissa bitar av det han gör, men så smått fortsätta så länge han kunde.

Det är väl lite det som är så förrädiskt med cancer, att det kan gå utför väldigt fort. Vila i frid!

Permalänk

Vila i frid John. otaligt timmar som jag har lyssnat på dig.
kommer att sakna dig.

Verkligen en unik karaktär som inte går att ersätta. Världen kommer att bli lite tråkigare utan han.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Tråkigt!

Vad snabbt det måste ha gått på slutet? Det var ju inte länge sedan han sa att han skulle trappa ner på vissa bitar av det han gör, men så smått fortsätta så länge han kunde.

Ledsen om offtopic, men dom flesta jag känt som haft terminaldiagnoser har i slutskedet hållit detta för sig själva och sin absolut närmsta krets.
Detta då dom ändå velat ”fortsätta” ”utåt” istället för att hamna i något dystert slutskede sista tiden.

Men kan ju som nån annan sa varit oväntat fort också.

Det tråkigaste jag varit med om var en vän till familjen som sa han hade 2 år, det var 2 månader. Men antar han ville ha sina månader relativt ifred, istället för att ”alla” skulle ligga på om att hinna ses osv...

Tråkigt hur som helst, men detta visar på hur livet är. Alla kan drabbas

Permalänk
Moderator
Forumledare

Jag har aldrig följt eller föredragit hans videos/streams, dock förstår jag vilken viktig komponent han varit i spelvärlden och framförallt för hans nära och kära.
Jag hoppas han får vila i frid

Cancer är alltid hemskt, oavsett vem det drabbar så mina tankar går ut till hans familj och vänner.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

Gud vad tråkigt!
Älskar många av hans videor.
Vila i frid!

Visa signatur

SteamDeck + Lenovo docka

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Mina tankar går till Gemma och familj.

Alltid tråkigt när någon går bort, just TotalBiscuit var involverad i mitt återtåg i datorvärlden och har helt klart påverkat vilka spel jag köpt eller testat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Farthinder:

Läste precis att en av våran tids främsta (och härligt ironiska ) spelkritiker, John "Totalbiscuit" Bain har avlidigt
Efter att ha brottats med cancer sen 2014.

Kommer personligen sakna honom, då man nästan slaviskt följt alla
" WTF is... " videor och lyssnat på många av hans poddar.
Har man inte gjort det så tycker jag man bör göra det
Vila i frid.

Låter artikeln nedan stå för infon.

https://www.thesun.co.uk/news/6374197/totalbiscuit-dead-popul...

Va? Nej! Fyfan vad tråkigt

Permalänk
Medlem

Mycket tråkigt och en sann förlust för spelvärlden. Så tragiskt med människor som dör alltför unga.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Vad ska man säga som inte redan har blivit sagt? Vi förlorar konstant fantastiska människor, och TB är inget undantag. Hans påverkan på indiescenen ska inte underskattas, och spel som Warframe har i princip hela dess existens att tacka honom för.

Jag har honom att tacka för genomtänkta köp och min mer kritiska syn på spel. Han försökte verkligen att påverka spelindustrin till det bättre. Han lämnar ett gigantiskt hål i industrin som blir nästintill omöjligt att fylla.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Medlem

Detta kom som en chock för mig, lyssnat och sett honom mycket genom åren. Sevärd video om Totalbiscuit och hans Stage-4 cancer;
https://www.youtube.com/watch?v=Ozb2r7c0hxA

Permalänk
Skrivet av Jonny Myran:

Mycket tråkigt och en sann förlust för spelvärlden. Så tragiskt med människor som dör alltför unga.

Sjukt tragiskt... inser nu att jag är lika gammal nu som han var när jag började följa honom. Cancer fy fan vilken skit..

Permalänk
Medlem

Helvete vad tråkigt.. en av få Youtubers jag följt i så pass många år och diggat. Vila i frid.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Fy vad tråkigt.

En av de första youtubers som jag prenumererade på.
Många intressanta/bra videos som han har laddat upp.

R.I.P

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Tråkigt!

Vad snabbt det måste ha gått på slutet? Det var ju inte länge sedan han sa att han skulle trappa ner på vissa bitar av det han gör, men så smått fortsätta så länge han kunde.

Precis så jag kände också, och kan relatera till det. kommer bli tomt utan han.

Skrivet av fritiofsson:

Vila i frid John. otaligt timmar som jag har lyssnat på dig.
kommer att sakna dig.

Verkligen en unik karaktär som inte går att ersätta. Världen kommer att bli lite tråkigare utan han.

Det kommer den

Skrivet av BasseBaba:

Ledsen om offtopic, men dom flesta jag känt som haft terminaldiagnoser har i slutskedet hållit detta för sig själva och sin absolut närmsta krets.
Detta då dom ändå velat ”fortsätta” ”utåt” istället för att hamna i något dystert slutskede sista tiden.

Men kan ju som nån annan sa varit oväntat fort också.

Det tråkigaste jag varit med om var en vän till familjen som sa han hade 2 år, det var 2 månader. Men antar han ville ha sina månader relativt ifred, istället för att ”alla” skulle ligga på om att hinna ses osv...

Tråkigt hur som helst, men detta visar på hur livet är. Alla kan drabbas

Har varit med om det ett par gånger jag också, så har en rätt stor respekt och förståelse för det.

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Fan. Kommer saknas.

Permalänk
Hedersmedlem

Väldigt tråkigt. Följde honom, han kommer bli saknad.

Ju äldre man blir desto fler faller ifrån, oftast av cancer, även i yngre år. Börjar bli svårt att värja sig för de tråkiga tankarna nu.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

En förlust för branchen och alla som älskade hans approach till spelkritik.. minst sagt.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

usch fy fan Han kämpade in i det sista. Vila i frid

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Entusiast

Han kämpade väldigt hårt för att bli av med cancern och mer än en gång trodde han att det lyckats, tragiskt att det ändå inte räckte. Jag kommer att minnas allt gott han gjort för StarCraft.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Avstängd

Han var en av de bättre kritikerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Mycket tråkigt. Han var en kul fläkt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@BasseBaba: John var med i H3-podcast i oktober och då -verkade- han må relativt bra, han överlevde lite längre än vad läkarna gav honom.

Permalänk
Medlem

Han gjorde riktigt bra inslag om world of warcraft i början av WoW, såg allt han gjorde

Permalänk
Medlem

Väldigt sorgligt. En bra och rolig person som även höjde rösten mot många dumheter som förekom tycker jag. Han kommer att lämna ett stort tomrum efter sig.

Permalänk
Medlem

R.I.P John.B

Slutade dock följa hans flöde efter det att sjukdomen kom tillbaka och bitterheten tog över.

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Avstängd

Vila i fred! Hoppas han fick en smärtfri bortgång och att hans nära och kära får sörja ifred.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.