John "Totalbiscuit" Bain har lämnat oss

Permalänk
Medlem

Han lämnar ett stort hål i Youtube...

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem

Inte en av mina personliga favoriter. Men jag vet hur mycket han gjorde för många communities.
Han var ex en stor orsak till Warframe inte gick hädan.
Lite teary clip ifrån Warframes stream när dom fick nyheten (dom valde att avsluta streamen)

https://clips.twitch.tv/SparklyInterestingButterBudStar

Man ser överallt i alla communities hur omtyckt han var, att gå bort i cancer vid 33 är inget annat än tråkigt. Men han hade iaf mycket kärlek runt sig.

Permalänk
Medlem

Många historier om Youtubers och kritiker som antingen blivit inspirerade av honom och startat sina nuvarande jobb pga John, eller faktiskt blivit direkt hjälpta av honom. Se JPs historia här som exempel.
Väldigt tråkigt att förlora en sådan röst och person.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk
Medlem

Känns som TB kämpade som FAN mot cancern men det framgick att det var väldigt illa av något inlägg från Genna som jag såg nyligen! #FUCKCANCER

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Fasiken vad tråkigt. En otroligt dukig, färgstark och fantastiskt personlighet på så många sätt. Vila i frid John!

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Medlem

Tråkigt

Brukade lyssna på WoW radio back in the day när man spelade det

Permalänk
Medlem

Han kommer vara saknad. R.I.P
Älskade hans "WTF" och speciellt: https://www.youtube.com/watch?v=l3VaSl5jhPA
Måste ha varit det mest "broken game ever" när han testade det.

Stort hål i Youtube efter honom. Det bästa är att "the official twitch LUL emote" är hans ansikte.
Han lever vidare som det och han gillade den också.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

Fy fan så tragiskt och orättvist livet är.
R.I.P Bain

Permalänk
Medlem

Har haft honom bland mina favoritkanaler på tuben förut, men tog bort honom efter ett tag. Har till och med glömt bort att han fanns till slut (kort minne)

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

RIP. Bara 2 dagar efter han skrev på Twitter att han mådde bättre.

Lämnar ett hål som blir svårt att fylla.

Permalänk
Medlem

Vila i frid <3

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Fyfan... igår lades det ju tom upp senaste podcosten på soundcloud. Fick en tår i ögat nu Kommer verkligen att sakna honom. Utan tvekan en av mina favoritpersoner på YT :~(

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Väldigt tråkigt! Vila i fred!

Visa signatur

8700K | MAXIMUS X HERO | 1080TI | 960 EVO | 16GB 3600 G.SKILL | PG279Q

Permalänk
Medlem

Ledsamt. Hans kanal var alltid första stället som jag sökte information om ett spel på. Kommer sakna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

En stor permanent tragedi för Johns familj och en oersätteligt förlust bland spelkritekerna i PC-världen. Jag gillade hans recensioner, rappa, krispa och underhållande.
Jag visste inte det var så illa hed honom.
Faktum är att imorse fick jag för mig att kolla hans kanal i Youtube då det varit "tyst" ett tag.
En video lades up så sent som igår:
https://www.youtube.com/watch?v=k0oP7eeGbtM

Permalänk
Medlem

Den mannen lär bli saknad.
Jag har nog inte ens sett en bråkdel av hans produktioner, har endast tagit del av hans material via Youtube.
Var själv aldrig något fan av större skala, tvivlar på att jag ens kunde hans riktiga namn egentligen, men hans röst kände man igen direkt.
Mitt samlade intryck är att jag gillar hans åsikter och kritik, han resonerade vettigt och videorna han producerade genomsyrades av en solid kvalitetskänsla.
Raka motsatsen i kvalitet till PewDiePie och den sortens underhållning.

Han hade, som sagt, dessutom en perfekt och behaglig röst för det han sysslade med. (Vill minnas att jag läst att han hade en tidigare bakgrund inom radio?)

Vila i frid!

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem

Han gjorde världen lite bättre, vila i frid.

Permalänk
Medlem

A critic to the end.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Han var en gigant och pionjär inom spel, streaming, spel recensioner och för spelare, alla kondoleanser som dyker upp är ett bevis på hans sätt att göra saker på fungerade. Han var inte för alla men jag fan hans humor och sätt underhållande, han kommer vara saknad av många fler än hans familj och nära vänner.

Och ursäkta språket men: fuck cancer! Vi har förlorat för många till alla former av skiten må vi hitta bättre botemedel snart.

Permalänk
Medlem

Vila i frid John. Jag kommer att sakna dig och dina recensioner. Jag tror jag har följt honom sen 2010, även om jag långt ifrån sett alla hans videor så har varje video jag sett varit makalöst bra.

Permalänk
Medlem

Att höra hans avsnitt där han fått insikten att det var kört var svårt. Han försökte introducera sin fru och ville att hon skulle ta över. Kan förstå att det är svårt i ett sådant här läge så får väll se hur det går. Önskar han familj all styrka och hoppas han fått frid.

En färgstark person som jag respekterade mycket.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Nej fy fan vad sorligt.

Vila i frid

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Elghinnarisa:

Det låter som TotalBiscuit det!

Kommer alltid att blicka tillbaka på tiderna i WoW: Cataclysm Beta:n och alla hans obskyra Hearthstone-lekar med ett leende. För att inte tala om de otaliga timmarna av "WTF is?" man kollat på när man ville ha kött på benen inför diverse spelinköp. Vila i frid.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Pratade en del med TB när han hostade wow radio bakåt i tiden, han är anledningen till att jag testat så många spel, lyssnat på alla hans podcasts och jag kommer verkligen sakna honom, hans humor och attityd var otroligt underbar och det är en mörk dag för hela spelvärlden att mista honom.

Permalänk
Medlem

RIP suck nu vart man ju ledsen såhär en fredag

Permalänk
Skrivet av Schluug:

Tråkigt!

Vad snabbt det måste ha gått på slutet? Det var ju inte länge sedan han sa att han skulle trappa ner på vissa bitar av det han gör, men så smått fortsätta så länge han kunde.

Hmm nja, han sa att han bara skulle fortsätta med podcasten och sluta helt som spelkritiker. Han meddelande då också att chemon slutat fungera, och att de skulle gå över till pain reductive treatment samt QoL grejer inte aktivt arbeta bort cancern.
Rent generellt brukar människor med levercancer inte överleva länge när man inte längre aktivt kan bekämpa den.

Så jävla tragiskt och jag har suttit på twitter i timmar och brustit til tårar flera gånger.

edit: Kommer bli några öl ikväll och spela igenom några av klassiska spel jag aldrig hunnit lira igenom som jag vet att han har rekommenderat förut. Kommer nog bli Deus Ex, eventuellt Vampire: Bloodlines - The Masquerade, eventuellt Supergiant games nya spel.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Härligt att se så mycket nyanser bland kommentarerna och twitter posten gjorde att man fick ett leende på läpparna iaf.
Kommer nog göra som många föregående talare, sätta mig med ett par kalla och bara kolla igenom ett par klassiker.

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem
Permalänk
Livsnjutare 😎

Mycket tråkigt, men tyvärr livets gång för allt för många nu för tiden

Han kommer bli saknad, en prick som satte komik och recension i samma menig utan att bli för mycket åt något håll.

FUCK CANCER.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Kommer minnas TB för hans wow beta videos som var suveräna, efter wow så var hans content inte min grej längre.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.