Battlefield V avtäckt – se trailern och diskutera

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Kan inte hålla med dig. Kan man spela ett spel eller använda en dator så borde man ha förståelsen att det är just ett spel, och inte exakt som det var i verkligheten. Och bryr man sig så sjukt mycket om hur det var i t ex andra världskriget; så läser man kanske lite om kriget och tittar på dokumentärer; man spelar inte ett datorspel. Eller är du rädd för att skolorna ska börja köra med battlefield 5 på historielektionerna när andra världskriget tas upp?

Jag har som tidigare sagts sett exempel i första hand från när jag gick i skolan på de som var "förkylda" medan de satt hemma och lirade Battlefield istället för att gå på lektioner, varpå de tyckte att de minsann kunde en del om andra världskriget. Ser inte hur det problemet skulle ha minskat nu när fler än någonsin har en spelkapabel dator hemma, på den tiden var det ändå i de flesta fall konsol hos polaren som gällde om man villa spela de senaste spelen.

De som verkligen behöver lära sig om historien är dessutom väldigt ofta de som inte läser böcker. Liksom en del av problematiken.

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djhg2000:

Jag har som tidigare sagts sett exempel i första hand från när jag gick i skolan på de som var "förkylda" medan de satt hemma och lirade Battlefield istället för att gå på lektioner, varpå de tyckte att de minsann kunde en del om andra världskriget. Ser inte hur det problemet skulle ha minskat nu när fler än någonsin har en spelkapabel dator hemma, på den tiden var det ändå i de flesta fall konsol hos polaren som gällde om man villa spela de senaste spelen.

De som verkligen behöver lära sig om historien är dessutom väldigt ofta de som inte läser böcker. Liksom en del av problematiken.

Men då kommer vi tillbaka till det faktum att Dice har absolut inga krav på att undervisa folk. De skapar en nöjesprodukt. Inget annat..

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Men då kommer vi tillbaka till det faktum att Dice har absolut inga krav på att undervisa folk. De skapar en nöjesprodukt. Inget annat..

Det har inget att göra med "krav på att undervisa folk", det handlar om att differentiera verklighet från fiktion! Står det att spelet handlar om andra världskriget ska det verkligen följa historien också, annars är det en fiktiv historia per definition och ska också säljas som det.

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djhg2000:

Det har inget att göra med "krav på att undervisa folk", det handlar om att differentiera verklighet från fiktion! Står det att spelet handlar om andra världskriget ska det verkligen följa historien också, annars är det en fiktiv historia per definition och ska också säljas som det.

Vilket fortfarande Dice inte har något ansvar för. Kan människor inte differentiera verklighet från fiktion så är det ett problem för personen.. inte företaget. Så länge som Dice inte felaktigt marknadsför spelet (vilket de inte gjort) så har de inte gjort fel. Om spelet handlar om andra världskriget så behöver det fortfarande inte vara 100% historiskt korrekt.

Skrivet av Travhäst:

Hittade inte ordet jag sökte, menar självklart inte att det finns något ärofullt med att slåss för ett mål man ej tror på. Menar bara att kvinnor och svarta ej slogs i kriget, thus borde har de ej gjort sig riktigt "förtjänta" av en plats i spelet. Det är som att en vit skådis skulle spela Martin Luther King i en dokumentär om honom.

Har länkat bevis ovan som visar att du borde läsa på. Bara bland de franska fria trupperna så fanns det över 100.000 mörkhyade soldater i tjänst efter landstigningen i Normandie. Ytterligare 50.000 afro-amerikanska trupper stred för Amerikanerna. Så påståendet att mörkhyade soldater inte slogs i kriget är direkt felaktigt.

Skrivet av Xinpei:

Verklighetsförankringen ligger i det faktum att det fanns både stridande kvinnor men framförallt stridande mörkhyade soldater under kriget. Trailern visar uppenbarligen en del av Operation Market Garden. Under sagda operation så deltog tiotusentals mörkhyade soldater från Storbritannien, USA, Australien, Kanada och Nya Zealand.

För tusan människa. De vill inte att man ska skriva om historieböckerna utan de lägger in fiktiva karaktärer i en verklig krigsmiljö. På vilket sätt skulle detta vara mer att skriva om historien än t.ex. vad Saving Private Ryan gjorde när den filmen släpptes? På tal om Koloniala trupper. Senegalesiska regementen deltog i striderna i Frankrike 1944.

https://rarehistoricalphotos.com/black-soldiers-fighting-fran...

https://en.wikipedia.org/wiki/Senegalese_Tirailleurs

25.000 Senegalesiska trupper slogs i kriget. Både för Vichy Frankrike och för De Gaulles franska trupper.

Enligt BBC så bestod 2/3 av den totala franska fria armén av koloniala trupper.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/7984436.stm

Vi pratar 2/3 av 20 divisioner här. Varje division bestod av 8.000 - 30.000 man.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Travhäst:

Menar bara att kvinnor och svarta ej slogs i kriget, thus borde har de ej gjort sig riktigt "förtjänta" av en plats i spelet.

Kan förstå att vissa har svårt med läsförståelse, men nu är det ju redan klarlagt att kvinnor och "svarta" deltog under kriget. Så per din definition så "förtjänar" de tillika en plats i spelet.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Travhäst:

Ehm, nej. Svarta och kvinnor deltog inte (utöver 2 sovjetiska divisioner) i kriget. Svarta utgjorde 1/20 av alla soldater i europa, ungefär 200,000 kvinnor stred i europa (främst i luftvärnspositioner) Resten av alla stridande förband var vita män. Man får ju dock inte glömma att detta var mitt under stor diskrimination av svarta i USA. Dessutom utgjorde kvinnor en enorm bit av arbetarstyrkan på hemmafronten, de tog ju trots allt över alla männens jobb.

Jag har bokstavligen bevisat raka motsatsen ovanför. Varför fortsätter du med påståenden som uppenbart inte är sanna? Sedan säger du emot dig själv. Ena sekunden så stred inte mörkhyade i kriget för att sedan påstå att 1/20 av alla soldater var svarta. 1/20 av alla soldater betyder att över 1 miljon svarta deltog i kriget men ändå påstår du att de inte gjorde det.

Angående att kvinnor inte stred är inte heller sant. De stred oftast i irreguljära armér som motståndsrörelsen. Mer än 1/3 av alla soldater i den franska motståndsrörelsen var t.ex kvinnor.

https://en.wikipedia.org/wiki/Women_in_the_French_Resistance

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Vilket fortfarande Dice inte har något ansvar för. Kan människor inte differentiera verklighet från fiktion så är det ett problem för personen.. inte företaget. Så länge som Dice inte felaktigt marknadsför spelet (vilket de inte gjort) så har de inte gjort fel. Om spelet handlar om andra världskriget så behöver det fortfarande inte vara 100% historiskt korrekt.

Personligen har jag svårt att tro att det slutar vid den enskilda personen om de misstar fiktion för verklighet. Till exempel har vi en ökande mängd personer som tror att jorden är platt, och de övertalar i sin tur fler personer om att jorden är platt. Källkontroll och kritiskt tänkande är en bristvara i dagens samhälle och vi behöver inte förvärra situationen mer.

Att dessutom presentera de kvinnor som var med som relativt prestigelösa frontlinjesoldater hjälper inte heller. Det fanns riktigt bra kvinnliga stridspiloter som Maureen Dunlop eller Pauline Gower (som dessutom var en ingenjör), men istället får vi detta moderna skräp till snedtolkning av historien.

Och jo, om man säljer in spelet på andra världskriget har man ett visst moraliskt ansvar att göra ett bra jobb. Om inget annat argument går hem kan du kalla det respekt för de som deltog i kriget.

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ramlösa:

För fan ge oss trailern, som att titta på färg torka.
uppdatering roligare att titta på färg torka.

trailern var ju riktigt underhållande
action!

Visa signatur

Köksbord i trä | Fyra ex stolar | Fyra ex Engstarr sittdynor

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett nytt BF1, det var för svårt att urskilja fienden och spelet är för snabbt...
Ser inte ut som om det blir ett köp..

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Jackfrags precis som Levelcap har båda kontrakt med EA. Jo.

Nej, de är inte anställda. De HADE en gång ett kontrakt där de fick en engångssuma för fyra år sedan för att inte säga dåliga saker om bf4 under en månad. Detta är INTE en anställning. Jackfrags och Levelcap har dessutom bett om ursäkt för detta. Som jag sa i mitt förra inlägg, så är det absolut skit samma i detta läget då ingen ens har spelat spelet utanför DICE, och jag postade en intervju med en av de som designat spelet för att faktiskt diskutera lite gameplay istället för att sitta o lipa för att man är rädd för tjejbaciller.

Om du svarar mig igen, försök åtminstone komma med lite argument för din sak istället för att bara säga "nä".

Skickades från m.sweclockers.com

Stavning
Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Skrivet av Semjonov:

Kann alla sluta tjafsa om att det är kvinnor i, jag bryr mig helt seriöst inte det minsta om någon är irriterad på att det inte är historiskt korrekt eller om någon är kränkt för att någon kommenterat det.

Om någon förväntade sig något realistiskt eller historiskt korrekt från DICE har man nog för stora förhoppningar.

Att det var en kvinna i trailern gör ingenting men att hon hade en bionic arm som hon tydligen kunde manipulera vapen med precis som en vanlig hand störde iaf mig.

Visa signatur

TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 3900X | EVGA 3080 Ti FTW3 ULTRA GAMING | 32GB DDR4 3200MHz | 3 x M2 2TB | Corsair 850W

Permalänk
Medlem

Ett WWII spel borde lätt gå att göra betydligt mer autentiskt utan att behöva tumma så väldigt mycket på spelmässiga aspekter. En skymf att presentera detta som ett WWII-spel. Får ingen WWII-känsla alls av trailern.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av Xinpei:

Jag har bokstavligen bevisat raka motsatsen ovanför. Varför fortsätter du med påståenden som uppenbart inte är sanna? Sedan säger du emot dig själv. Ena sekunden så stred inte mörkhyade i kriget för att sedan påstå att 1/20 av alla soldater var svarta. 1/20 av alla soldater betyder att över 1 miljon svarta deltog i kriget men ändå påstår du att de inte gjorde det.

Angående att kvinnor inte stred är inte heller sant. De stred oftast i irreguljära armér som motståndsrörelsen. Mer än 1/3 av alla soldater i den franska motståndsrörelsen var t.ex kvinnor.

https://en.wikipedia.org/wiki/Women_in_the_French_Resistance

Angående min motsägelse, ja du har rätt. Jag skrev inga, då de utgjorde en relativt liten del av soldaterna.
Franska motståndsrörelsen var ~10 olika grupper som stred både emot varandra och emot tyskarna. de stred för sina egna fanatiska mål, de var marxister, kommunister, nazister och demokrater alla emot varandra. De allierade försökte sätta ihop en gemensam rörelse men misslyckades då dessa rörelser sköt mot allt och alla. Att kvinnor då utgjorde 1/3 av medlemmarna i dessa rörelser är väl inte så konstigt?
Dock så var ej majoriteten av arméerna sådana o-organiserade samlingar av volontärer, detta kan du ju inte på fullaste allvar jämföra med några av världens starkaste arméer.

Permalänk
Medlem

Alltså ni läser in väldigt mycket i det här med WW2, kanske menar EA "vår spelvärd är i samma tidsera som WW2", eller "Arsenalen av vapnen som tillhandahålls kommer från WW2"?

Ska vi gå vägen med autentisk WW2 spelupplevelse så finns det en hel del att motsätta sig, själv tycker jag det är så pass orealistiskt att man kan ta ett par kulor i pannan och överleva eller de facto att man blir ressad fullt liv med en hjärtstartare av något slag upprepade gånger (den här listan skulle kunna göras orimligt lång men jag ger mig där) att jag kan ha överseende med att någon med protes kan hantera vapen.

Det sagt så kanske EA borde ha gjort ett minimalt förtydligande och sagt "Det här är vår take på WW2" eller liknande för att slippa alla sura troll som inte kan komma över detaljer i en trailer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Travhäst:

Angående min motsägelse, ja du har rätt. Jag skrev inga, då de utgjorde en relativt liten del av soldaterna.
Franska motståndsrörelsen var ~10 olika grupper som stred både emot varandra och emot tyskarna. de stred för sina egna fanatiska mål, de var marxister, kommunister, nazister och demokrater alla emot varandra. De allierade försökte sätta ihop en gemensam rörelse men misslyckades då dessa rörelser sköt mot allt och alla. Att kvinnor då utgjorde 1/3 av medlemmarna i dessa rörelser är väl inte så konstigt?
Dock så var ej majoriteten av arméerna sådana o-organiserade samlingar av volontärer, detta kan du ju inte på fullaste allvar jämföra med några av världens starkaste arméer.

Partisaner och motståndsrörelser hade högst delaktighet i framgångarna kring Normandie i och med att man sprängde järnväg, sprängde och saboterade kommunikationslinjer, slog till mot tyska konvojer etc. Hade inte motståndsrörelsen existerat så var chansen överhängande att de allierade blivit tillbakatryckta ut i havet. Detta i kombination med enorma problem med inkompetenta beslut från både OKW men även från Hitler gjorde att de allierade fick ett brohuvud.

Skrivet av VadSaDu:

Exakt, med en arm skulle man inte ha överlevt länge på slagfältet oavsett kön. Bara för att det ser häftigt ut gör det, det inte till en fördel

Stämmer inte alls.

http://www.bbc.com/news/magazine-30685433

http://www.businessinsider.com/gurkha-fought-japanese-troops-...

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Oavsett vilken skit folk kastar så kommer DICE/EA skratta hela vägen till banken.

Minst 2/3 av de som gnäller på detta kommer att köpa spelet eftersom deras polare har spelet.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Kommer förmodligen att köpa spelet (för att det är Dice och om det är bra) men gillar inte att det har en WWII-"stämpel".

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

Vet du vad, fine vi säger att det var 50/50 kvinnor och män på slagfälten. Tror du ärligt att man skickades tillbaka ut på fältet med en jädrans armprotes? Det är kul hur många som försvarar det här löjliga temat som ser mer ut som ett Far Cry spel än WW2.

Tror du det är Sweclockers som är idioter? Läs runt, kolla trailer de själva lade upp och jämför likes och dislikes med BF1 trailern.

Massan har talat och majoriteten håller inte med er.

Dessutom är "kvinnokortet" så lågt att köra för det var ingen som brydde sig om det i BF1.

Det bevisar bara att "Majoriteten" är en samling barn. Sedan att ingen brydde sig om det i BF1? Är du ny på internet? Det var lika stora kontroverser både här på Sweclockers och på internet generellt. Vet du vad som hände? Folk köpte spelet ändå.

Tycker dessutom att det är högst ironiskt att folk dömer spelet efter en trailer som innehåller två element än att vänta på gameplay. Det säger en hel del om personerna i denna tråd. Framförallt när man fokuserar på mindre relevanta element och ignorerar de andra icke autentiska elementen i trailern. Så som att ett par personer helt magiskt mejar ned tonvis med tyska soldater.. utan att träffas av ett skott. Men det är tydligen autentiskt... men gud förbjude om en av personerna är mörkhyade eller ännu värre.. en kvinna. Då går folk i taket. Helt jävla otroligt.

Dessutom kvinnan ifråga är inte en reguljär soldat. Kolla på hennes "Uniform".

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

En fundering. Det många kanske stör sig på är kanske inte att ett spel måste vara realistiskt men däremot hålla sig inom ramen för vad man förväntar sig hos ett spel med WW2 tema?

Ang kvinnor med proteser osv så är det fullt möjligt att det kanske fanns en kvinna med protes som ser ut som en robotarm och som dessutom befann sig mitt i vilda strider? Dock lär det inte vara norm vilket jag tror många kanske vill ha?

Mitt stora problem med spelet är att det är DICE som konstant bevisat, release efter release, att spelen inte lever upp till förväntningarna. BF3 var ju knappt spelbart vid release, samma sak med fyran. Det var ett evigt patchande för att få spelen att fungera problemfritt.

Förövrigt uppvisade även BF2 och BF2142 samma mönster. Ett evigt patchande för att åtgärda en massa problem från dag ett. BF1 har jag inte en aning om då jag lovade mig själv att aldrig mer köpa nånting de producerat.

Det roliga är ju att hypemaskinen drar igång precis som vanligt när DICE släpper ett nytt spel !?! Detta trots att det "nya" spelet mer eller mindre är en ren kopia på det förra.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Ingen jättebra trailer tycker jag inte. Tycker att BF1 trailern va bättre.
Men de blir såklart ett köp, sen får man se om de blir ett spel som man "stick to" så att säga. Eller om de blir som BF1, man spelar några timmar sen är de bra.

BF1:

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Helt fantastiskt att en tråd om BFV har urartat till att handla om vilka typer av homo sapiens som stred i WW2. Hur orkar man bry sig så mycket om hur DICE gör ett spel. Det är trots allt bara ett spel. Vill man ha en historielektion om WW2 så läser man böcker om det. Man förväntar sig inte att spelutvecklare ska stå för det.

Tänk till lite. Spel kommer aldrig vara korrekta representationer av verkligheten. Det finns redan en sak som är det. Verkligheten. Tack och lov för det. Jag spelar spel just för att de är spel med intressanta regler och företeelser som man annars inte stöter på.

Permalänk
Avstängd

Jag ogillar verkligen politisk korrekthet och social justice warriors. Men folk som gnäller på att kvinnor är med i ett datorspel är ju bara löjliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Det bevisar bara att "Majoriteten" är en samling barn. Sedan att ingen brydde sig om det i BF1? Är du ny på internet? Det var lika stora kontroverser både här på Sweclockers och på internet generellt. Vet du vad som hände? Folk köpte spelet ändå.

Tycker dessutom att det är högst ironiskt att folk dömer spelet efter en trailer som innehåller två element än att vänta på gameplay. Det säger en hel del om personerna i denna tråd. Framförallt när man fokuserar på mindre relevanta element och ignorerar de andra icke autentiska elementen i trailern. Så som att ett par personer helt magiskt mejar ned tonvis med tyska soldater.. utan att träffas av ett skott. Men det är tydligen autentiskt... men gud förbjude om en av personerna är mörkhyade eller ännu värre.. en kvinna. Då går folk i taket. Helt jävla otroligt.

Dessutom kvinnan ifråga är inte en reguljär soldat. Kolla på hennes "Uniform".

Haha okej, det är fel på alla andra.

De var några som påpeka det men inte alls i samma utsträckning. Jag kommer självklart köpa BF oavsett, jag har spelat alla spelen och kommer fortsätta med det men jag som konsument måste väl få uttrycka min åsikt? Släpp kvinnoproblemet, ha kvinnor för all del jag bryr mig inte ens längre. Problemet är fortfarande att det inte ser ut som ett WW2 spel utan Far cry 5.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

Haha okej, det är fel på alla andra.

De var några som påpeka det men inte alls i samma utsträckning. Jag kommer självklart köpa BF oavsett, jag har spelat alla spelen och kommer fortsätta med det men jag som konsument måste väl få uttrycka min åsikt? Släpp kvinnoproblemet, ha kvinnor för all del jag bryr mig inte ens längre. Problemet är fortfarande att det inte ser ut som ett WW2 spel utan Far cry 5.

Så du menar att det skulle vara fel på de som inte bryr sig alls? "Det var några få.." du borde ta dig en titt på trailern på youtube och dess kommentarer. Det är inte bara "några få" utan flera tusen personer som spyr ur sig galla över exakt det som folk här inne spyr galla över.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

Jaa det har ju blivit en fet cirkelrunk av det hela och problemet är större en vad de verkar. Tror DICE hade kunnat sköta det snyggt men hela deras #everyonesbattlefield och liknande taggar och texter får det att låta som någon feminist propaganda. Har tidigare spel varit sexistiska enligt deras logik då kvinnor inte funnits att spela? Det hela blir så löjligt från alla sidor.

Jag kommer oavsett köpa spelet och är glad att slippa betala för DLC vilket har varit ett jävla problem förut men sen är det ju tråkigt att de kommer springa runt färgglada clowner och kapten krokar överallt och de kommer givetvis sabba inlevelsen.

Gäsp. Så din poäng att folk ska få skrika och kalla det skandal att kvinnor är en del av ett spel (trots att det finns en viss historisk bakgrund till detta) men folk ska inte (ännu en gång.. med historiska exempel och källor) få kritisera detta för då är det en "fet cirkelrunk"? Att du påstår att det skulle vara feministisk propaganda (ännu en gång.. det finns historiska källor som bokstavligen pekar på att de som är kritiska mot detta är det pga. bristande kunskap) är även det ganska talande. Men det är alltid bättre att projicera än att faktiskt ändra sin tankestruktur. Vilket denna tråd visar över alla rimliga tvivel. I mitt stilla sinne så trodde jag att mänskligheten kommit längre än så här men varenda dag får man belägg för raka motsatsen.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ragnvlad:

En fundering. Det många kanske stör sig på är kanske inte att ett spel måste vara realistiskt men däremot hålla sig inom ramen för vad man förväntar sig hos ett spel med WW2 tema?

Ang kvinnor med proteser osv så är det fullt möjligt att det kanske fanns en kvinna med protes som ser ut som en robotarm och som dessutom befann sig mitt i vilda strider? Dock lär det inte vara norm vilket jag tror många kanske vill ha?

Mitt stora problem med spelet är att det är DICE som konstant bevisat, release efter release, att spelen inte lever upp till förväntningarna. BF3 var ju knappt spelbart vid release, samma sak med fyran. Det var ett evigt patchande för att få spelen att fungera problemfritt.

Förövrigt uppvisade även BF2 och BF2142 samma mönster. Ett evigt patchande för att åtgärda en massa problem från dag ett. BF1 har jag inte en aning om då jag lovade mig själv att aldrig mer köpa nånting de producerat.

Det roliga är ju att hypemaskinen drar igång precis som vanligt när DICE släpper ett nytt spel !?! Detta trots att det "nya" spelet mer eller mindre är en ren kopia på det förra.

BF1 fungerade dock riktigt bra vid release, även om jag inte gillade spelet i sig. Så jag tror de har lärt sig efter BF4 fiaskot.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Skippar det här alltså. WW2 igen? Orka.

Hitta på ett eget krig istället, det är ju inte som att de håller det historiskt korrekt ändå.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk

Spelet är säkert kul och riktigt snyggt MEN gillar alla såna här kaos spel!?
själv är uppväxt med bf2 där ser man fienderna men ser terrängen och det är inga "lossas" krigs effekter i himmelen och mm.. det är totalt kaos hela tiden i dem här nya spelen.. ser inte om det är grafik som skjuter mot mig eller om det är spelare sen blir skjuten av någon i ryggen för jag går fel håll typ.. köpte bf3 när de kom ut och tänkte YES! men blev ca två timmar sen tillbaka till bf2 xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necragaming:

Spelet är säkert kul och riktigt snyggt MEN gillar alla såna här kaos spel!?
själv är uppväxt med bf2 där ser man fienderna men ser terrängen och det är inga "lossas" krigs effekter i himmelen och mm.. det är totalt kaos hela tiden i dem här nya spelen.. ser inte om det är grafik som skjuter mot mig eller om det är spelare sen blir skjuten av någon i ryggen för jag går fel håll typ.. köpte bf3 när de kom ut och tänkte YES! men blev ca två timmar sen tillbaka till bf2 xD

Njae. Om man tittar på de flesta trailers som Dice gjort genom åren så är de klara exempel på försök att trycka in så mycket som möjligt i ett klipp på under 2 minuter. Oftast brukar spelet inte vara i närheten av lika kaotiskt. Under E3 i juni så kommer det finnas gameplay från Dice. Bättre att vänta på detta än att gå efter en halvdålig trailer.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Inaktiv

**(slutet på) tråden grovrensad från otrevligheter/off-topic och trams, håll en trevlig ton! **
P.S. Visst har jag, antagligen, missat ett par mindre bra inlägg: men lämpligen anmäl dessa, istället för att svara på dem D.S.