Permalänk

X34 P, Alienware AW3418DW eller vänta.

Hej. Har bestämt mig för en ny dator och att köpa en ultrawide skärm till den. Vad jag läst så finns 2 alternativ om man vill ha 120 hz nu, x34p eller en AW3418DW. X34p verkar det finnas gott om att köpa, men AW3418DW kan i stort sätt bara köpas via nätet, och det är +6 veckors leveranstid.

Vad jag läst mig till så verkar AW3418DW lite "vassare".

Så frågan är om man bör beställa en sådan nu pga leveranstider (proshop verkar ha i lager, men riktigt dyrt där, kommer köpa ny dator när nästa gen gtx kommer ut i höst), köpa en predator x34 p när jag köper datorn i höst..eller vänta till andra alternativ kommer upp.

Verkar ju komma några 200 hz men med VA paneler framöver också.

Mycket tacksam för hjälp, sitter på köpknappen på en AW3418DW nu, men bör kanske vänta?

Permalänk
Medlem

Fler spel börjar stödja HDR. Så om du är intresserad av det så hade jag väntat.

Permalänk

Liknande X35? Verkar ju vara rätt försenade (vinter 2018 vad jag läst), samt antagligen bli riktigt dyra? blir det samma prisklass som X27 så över min budget:-(

Vidare vad jag med min ringa förståelse är kanske inte VA lika dyrt som ips, men å andra sidan lite mer ghosting och kanske sämre inputlagg

https://www.anandtech.com/show/12721/nvidia-updates-on-gsync-...

Tack för hjälp!

Edit. Kanske skall vänta till de kommer ut ändå och spara ihop så länge. Känns spontant bra att köpa en skärm som håller länge, även om jag kan glömma att köra den max utan sli de närmsta åren.