Sitter i knepigt läge efter återställning av dator

Permalänk
Medlem

Sitter i knepigt läge efter återställning av dator

Hejsan hittade detta forum som jag vänder mig desperat till efter jag provat allt.
Valde att återställa min dator till fabrik inställningar igår då den varit så slö på senaste, hur som helst så gick allt bra tills Windows skulle börja installeras, då den fastna på 34% o sen fick Blue screen där det stod: your PC ran into a problem.., så den omstartas o kommer till Windows login skärmen, och det enda existerande kontot är "annan användare" som det krävs login till, går inte göra nånting på datorn utöver det heller då det står att jag ej har eller finns ett admin konto på datorn inloggad. Har testat Windows media creation tool men usb visas inte ens upp att d finns där så kan ej boota ifrån det heller.

Permalänk
Medlem

Kör Media Creation Tool på en annan dator och skapa installationsmediat därifrån. Prova sedan att installera om datorn igen. Om du får blåskärm igen så posta felkoden som står där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Kör Media Creation Tool på en annan dator och skapa installationsmediat därifrån. Prova sedan att installera om datorn igen. Om du får blåskärm igen så posta felkoden som står där.

Hur ska jag installera om igen då? Har alltså Windows verktyget på en usb sticka och har formaterat så det ska gå att boota på, men not menyn kommer inte upp vid uppstart av datorn när jag klickar f12, likaså inne på troubleahoot så hittar ej datorn usb som är insatt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Kör Media Creation Tool på en annan dator och skapa installationsmediat därifrån. Prova sedan att installera om datorn igen. Om du får blåskärm igen så posta felkoden som står där.

Lyckades komma in nu o boota datorn från usb stickan men när jag ska välja enhet att installera Windows på så finns det ingen o meddelandet: det går inte installera Windows på den här disken, den valda disken har partionatypen GPT

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk
Medlem

Yes, var exakt dett jag använde mig av o lyckades få det att fungera!:)

Skickades från m.sweclockers.com