Permalänk
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Statsskulden minskar för varje dag som går.

https://www.riksgalden.se/sv/omriksgalden/statsskulden/Sverig...

Totalt sett ökade den något under den borgerliga regeringen 2006-2014 men har minskat under S+Mp. Vi har en jämförelsevis låg statsskuld inom EU-området och även globalt.

Du får rösta precis som du vill, jag respekterar det. Men varför sprider du felaktigheter?

30% av BNP är inte något att leka med, lögner blir redskap.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173292:

30% av BNP är inte något att leka med, lögner blir redskap.

Det är oerhört lågt. Vad snackar du om?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swedman18:

Ironiskt att så många tror att SD vill styra, Jimmie Åkesson vill inte ens bli minister.

min gissning är att han känner samma sak än

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swedman18:

Ironiskt att så många tror att SD vill styra, Jimmie Åkesson vill inte ens bli minister.

Nej, det är SDs stora problem, sen har de ju tyvärr väldigt få kvalificierade politiker att fylla poster med.. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173292:

30% av BNP är inte något att leka med, lögner blir redskap.

30% av BNP är faktiskt väldigt lite i jämförelse med nästan alla andra länder. Sverige har t.om lägre statsskuld än Norge.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Statsskuld

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

https://www.youtube.com/watch?v=KJ__SwvCpwk

min gissning är att han känner samma sak än

https://nyheter24.se/nyheter/politik/kronikor/884938-nej-jimm...

Om hälften av partierna röstar emot honom så kan han inte bli statsminister, så jo han får välja ett annat jobb.

Permalänk
Avstängd

Emot fler privatiseringar, emot mer sparkande på svaga, emot ett angiverisamhälle, emot nationalism, emot partier som vill lösa kriser med militärer, emot S och M som inte ens har ryggrad att stå för det de stod för tidigare, emot låga löner och fler "enkla" jobb..

Skrivet av Cuna:

Städa upp som i att ge slösa bort hälften av alla våra skattepengar på totalt värdelösa initiativ o andra hälften går till SOC fall och ensamkommande flykting-30-åringar.

Tummen upp

Några nyheter..

Arbetskraftsundersökningarna (AKU), april 2018:
Fortsatt ökning av antalet sysselsatta
Svenskt BNP ökar med flera procent
Utanförskapet i Sverige på rekordlåg nivå
Statsskulden krymper - den lägsta sedan 1977
Allt färre svenskar lever på bidrag

Dessutom så är antalet asylsökande förra året det lägsta på 8 år.

Ju mer jag läser, desto mer övertygad blir jag att de flesta inte har en susning om vad som sker utan det är mer att man röstar efter magkänsla.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cenorida:

Läser du aldrig forumet?
Märkt EXTREMT tydligt. Men undrar förövrigt varför just så många Sweclockerare (IT-nördar) är Sverigedemokrat-sympatisörer? Förstår inte sambandet.

Min bild av en (mer extrem) invandringskritiker är en industriarbetare som klagar på att invandrarna tar våra jobb xD

Haha, ganska intressant bild du fått för dig med tanke på hur många utav flyktingar som historiskt sett har jobb efter 10 år.. (pst; mindre än 50%)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cuna:

Städa upp som i att ge slösa bort hälften av alla våra skattepengar på totalt värdelösa initiativ o andra hälften går till SOC fall och ensamkommande flykting-30-åringar.

Tummen upp

Totalt värdelösa initiativ? Lägsta statsskulden någonsin, riktiga satsningar på välfärden, låg arbetslöshet mm. Listan är rätt lång och det trots motvind i riksdagen. Men för all del, rösta på det partiet som vill sätta sig i knät hos dom som orsakade detta kaos. Låter ju rimligt.

Skrivet av MsSmith:

Ptja, vad som sägs om... ja... allt?
Är helt ointresserad av vem som är trovärdig, men du har liksom fel och verkar vara helt faktaresistent. Men som S-anhängare du är så är jag egentligen inte förvånad då det är en ideologi och inte logik som S förespråkar. Tänker bara göra två exempel här så inte tråden spårar helt:

1. Av modern tids största lågkonjuktur lyckas allianspartierna ta Sverige till ett svagt plus ekonomiskt, minskar arbetslösheten och sjukvårdsköerna.
2. I modern tids största högkonjuktur lyckas nuvarande regering att öka arbetslösheten, öka sjukvårdsköerna och vill låna sig till framgång runt infrastruktur samtidigt som man inte når sina inflationsmål. I valåret lyckas man också stoppa bostadsbyggandet samt drämma till med drastiska LSS ändringar som är så galna att även de till slut inser detta och tvingas backa...

Men jag förstår om du inte håller med, trots allt så är S styrda av en ideologi och inte sunt förnuft.

Se svar ovan. Som borgare skulle jag verkligen uttala mig försiktigt med tanke på den skit ni satte landet i. Dessutom, vadå svagt plus ekonomiskt? Underskott i budgeten ser jag knappast som "svagt plus". Ni har haft eran tid som nedmonteringsfirma. Hoppas väljarna är smarta nog att komma ihåg den röra ni skapade.

Skrivet av Stoff3th3m4n:

Statsskulden minskar för varje dag som går.

https://www.riksgalden.se/sv/omriksgalden/statsskulden/Sverig...

Totalt sett ökade den något under den borgerliga regeringen 2006-2014 men har minskat under S+Mp. Vi har en jämförelsevis låg statsskuld inom EU-området och även globalt.

Du får rösta precis som du vill, jag respekterar det. Men varför sprider du felaktigheter?

Vissa är och för blir faktaresistenta på riktigt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Haha, ganska intressant bild du fått för dig med tanke på hur många utav flyktingar som historiskt sett har jobb efter 10 år.. (pst; mindre än 50%)

Vet självfallet att den egentligen inte är korrekt. Liksom att moderaterväljare inte bara är VDar för koncernbolag eller att Socialdemokrater inte bara består av ordföranden för olika fackförbund

Vad jag egentligen menade var att jag inte kan förstå varför IT-nördar är överrepresenterade när det kommer till invandringsmotståndet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kaleid:

Emot fler privatiseringar, emot mer sparkande på svaga, emot ett angiverisamhälle, emot nationalism, emot partier som vill lösa kriser med militärer, emot S och M som inte ens har ryggrad att stå för det de stod för tidigare, emot låga löner och fler "enkla" jobb..

Några nyheter..

Arbetskraftsundersökningarna (AKU), april 2018:
Fortsatt ökning av antalet sysselsatta
Svenskt BNP ökar med flera procent
Utanförskapet i Sverige på rekordlåg nivå
Statsskulden krymper - den lägsta sedan 1977
Allt färre svenskar lever på bidrag

Dessutom så är antalet asylsökande förra året det lägsta på 8 år.

Ju mer jag läser, desto mer övertygad blir jag att de flesta inte har en susning om vad som sker utan det är mer att man röstar efter magkänsla.

Hoppas du är insatt i hur antalet sysselsatta räknas i statistiken.. Personer som deltar i vissa arbetsmarknadspolitiska åtgärder inkluderas också som sysselsatta. Det räcker med jobb som är 1 timme i veckan osv.

Du har helt enkelt fel angående statsskulden; bara att kolla på https://statsskuld.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Hoppas du är insatt i hur antalet sysselsatta räknas i statistiken.. Många är inte betalda jobb, och utbildning räknas inkl SFI osv..

Du har helt enkelt fel angående statsskulden; bara att kolla på https://statsskuld.se/

Statsskulden tickar nedåt...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pusher:

Statsskulden tickar nedåt...

Visst gör den, men det svarade jag inte angående. Den var däremot lägre för bara några år sedan; alltså är uttalandet "lägst sedan 1977" fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Visst gör den, men den var lägre för bara några år sedan; alltså är uttalandet "lägst sedan 1977" fel.

Fast du måste ju ta hänsyn till penningpolitiken. Sen brukar man jämföra statsskulden i förhållande till BNP.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

@MsSmith: Kom igen nu vem försvarar ett stjärnskott med järnrör, alla partier har stjärnskott fråga bara Romson hur man målar en båt eller Mona hur man betalar för en Toblerone. SSU hade någon som gick bananas på någon krog i Stockholm och Borg visar kuken.
Och för att inte tala om vad Soran nu är insnöad i för soppa.

Ändå anses Borg vara en av de bästa finansministrarna ute i europa på sin tid.

Att du sedan kallar 13% av Sveriges befolkning 2014 för rasister är ju bara befängt.
Det är säkert många missnöjesröster och jag skulle snarare tro att det är någon % och inte 13% som är rasister.
Men du har ju säkert gjort en statistisk säkerställd undersökning bland alla SD anhängare oh sett att ALLA är rasister?

Och för att föra en vettig diskussion så bör man vara mottaglig för andra argument och bearbeta dem, vilket du inte gör alltså kan du inte heller tänka rationellt och är lika dumt enkelspårig som mr järnrör.

Svårt att göra en vettig analys när man bara ser sin sida av myntet.
Jag är som sagt ingen SD anhängare men folk måste kunna diskutera utan att man gör påhopp åt det ena eller det andra hållet.
Påhopp leder ju bara till missnöje, skulle de andra partierna bara ta upp stafettpinnen och våga föra en dialog utan massa jäkla angrepp så skulle de vinna många röster.

Varför idiotförklara något för att de säger att de ska rösta på SD när man kan lyssna på en kommunist?
Alla vet ju vad som händer i kommunistiska länder som Sovijet eller Nordkora.
Ta andra sidan istället vill vi att alla våra barn ska bli skjutna i skolan bara för att man röstar blått likt USA?
Fyfan för dessa jävla kapitalister som skjuter våra barn till höger och vänster.
Hur kan man föra en dialog med dessa människor, eller MP som vill att vi alla lever i ett biodynamiskt tält i skogen och lever på döda larver och gräshoppor och är tillåtna att äta gräs om ingen kanin är i närheten så vi tar kaninens mat.
Våga inte prata om KD i detta sammanhang. De vill ju återinföra korsfästelse och vänta på att Jesus ska trilla ner och styra båten så att alla kan sjunga "We shall overcome" likt Friggebo.

Men det är klart eftersom du har en hel världsbild hur allt ska styras och ställas kanske vi skulle bli en diktatur med MsSmith i ledningen likt Nordkorea?

Sverige går just nu åt helvete testa åk in i valfritt ghetto och stanna där en kväll och se hur bra det går.
Om man inte ser detta är man synskadad och döv då de som bor där målar upp precis samma bild.
Då är ju frågan om det är invandrarnas fel?
Knappast det är Sverige som inte klarar att ta hand om den situation vi har vilket bara gör det värre och värre.
Folk ser kriminaliteten som enda utväg och dom som lyckas flyttar ut för att fyllas på med ännu mera misär.

EDIT: Ett fantastiskt klipp med Hans Jensevik som alla bör se
https://www.youtube.com/watch?v=xkrvNxpaT20&t=820s

Visa signatur

Blank

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swedman18:

https://nyheter24.se/nyheter/politik/kronikor/884938-nej-jimm...

Om hälften av partierna röstar emot honom så kan han inte bli statsminister, så jo han får välja ett annat jobb.

Det är ganska orelevant när du sa att han inte vill bli statsminister men ändrar det till han inte kommer bli vilket är en helt annan sak men nog tror jag att han garanterat vill bli statsminister men om han kommer bli det är en helt annan sak men skulle vara roligt att se han på den posten men oddset är nog lågt detta val men nästa tror jag det blir en sverigedemokratisk statsminister

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

@Kaleid: Man räknar BNP per Capita ….

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cenorida:

30% av BNP är faktiskt väldigt lite i jämförelse med nästan alla andra länder. Sverige har t.om lägre statsskuld än Norge.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Statsskuld

Lol, så många som tror att bara för att vi ligger på den siffran när allt fint och gröna skogar.

Nej, 30% av BNP är katastrofläge för Sverige. Vi har för många garanterade utgifter de nästa 10 åren jämfört med Norge, i princip är Sverige redan bankrutt. Ska bli så fett kul att titta på när Svenskarna börjar fråga varför de inte får någon pension, överhuvudtaget. :):) Varför tror ni så många blankar emot Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173292:

Lol, så många som tror att bara för att vi ligger på den siffran när allt fint och gröna skogar.

Nej, 30% av BNP är katastrofläge för Sverige. Vi har för många garanterade utgifter de nästa 10 åren jämfört med Norge, i princip är Sverige redan bankrutt. Ska bli så fett kul att titta på när Svenskarna börjar fråga varför de inte får någon pension, överhuvudtaget. :):) Varför tror ni så många blankar emot Sverige?

Låter till 100% som konspirationsteorier. Varför skulle 30% vara katastrof för just Sverige? Vad för extremt mycket mer utgifter har vi, som inte Norge har?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

nej fyfan, politiksnack på sweclockers var ju verkligen något jag hoppades vi skulle slippa!

Något jag lärt mig med politik är att du ALDRIG kan ändra någon annans åsikt då dom alltid vet bäst och deras agenda is the shit.

Tänk nu att vi sitter på nätet bakom skärmar semi-anonymt och diskuterar politik. Det kommer inte komma någonvart och diskussioner eskalerar alltid till pajkastning och dålig fakta. Totalt slöseri med tid på alla plan. Usch! Här håller jag mig till att runka över grafikkort

Permalänk
Medlem

@Cenorida: För det första . Skulderna är extrema i Sverige dock är det privata skulder . Sen har Sverige faktiskt extrema problem jämfört med Norge . Kanske därför nästan ingen vill regera Sverige . Kommunernas ekonomi och landstingens kommer drastiskt bli sämre under nästa mandat period .Tror inte folk har en aning om hur ekonomin ser ut .

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoblom:

@Cenorida: För det första . Skulderna är extrema i Sverige dock är det privata skulder . Sen har Sverige faktiskt extrema problem jämfört med Norge . Kanske därför nästan ingen vill regera Sverige . Kommunernas ekonomi och landstingens kommer drastiskt bli sämre under nästa mandat period .Tror inte folk har en aning om hur ekonomin ser ut .

För det första. Att hushållens skuldsättning är rekordhög stämmer. Det är därför som vänsterblocket har infört amorteringskrav i försök att får ner skuldsättningen.

För det andra är inte landstingens eller kommunernas ekonomi generellt sätt dålig. T.ex i Ulricehamns Kommun där jag bor gjordes en vinst ca 80 miljoner förra året. Vilket är väldigt högt för en sådan liten kommun. Sen utesluter jag självfallet inte att det finns enstaka kommuner eller landsting där ekonomin ser sämre ut. Fast utav ren gissning beror det troligtvis på att den unga befolkningen där flyttar till storstäderna och endast de äldre blir kvar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Jag läste att dom vill att Göteborg ska blir den största och bästa staden för gay personer, jag som bor i Göteborg så känns det som att alla kommer tro att vi är bögar det är bilden som jag får upp.

Så länge inte hela göteborg börjar gå till Gretas varje helg så tror jag inte det är ett problem du behöver oroa dig om. Utan att ha en aning om vad du refererar till mer exakt så antar jag de vill bara förbättra livet för HBTQ, vilket jag inte riktigt ser problemet med då det finns en hel del diskriminering.

I vilket fall, som svar på frågan, vet inte. Kommer läsa på rätt rejält innan och sedan göra ett beslut, spår däremot att det inte blir något parti i riksdagen. Tycker våran politiska modell är lite skev då den ignorerar allting som inte är det populäraste, mao allting som inte får cirka 400 000 röster.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

@Cenorida: ööö Ekonomin i kommunerna är katastrofal sen skall du tänka på att diagrammet förutsätter 2% index höjning av statsbidragen per år vilket inte finns . Sen är det inte äldre som sätter press på kommunerna den kostnaden börjar inte skjuta i höjden förrän 2025
. https://www.dagenssamhalle.se/nyhet/underskotten-vaxer-i-valf...

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Sötast

Om det endast tillåts en enda motivation i en röst så lägger jag min röst på det partiet som inte vill proklamera islam över en stad.

Religionsfrihet är väldigt bra ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoblom:

@Cenorida: ööö Ekonomin i kommunerna är katastrofal sen skall du tänka på att diagrammet förutsätter 2% index höjning av statsbidragen per år vilket inte finns . Sen är det inte äldre som sätter press på kommunerna den kostnaden börjar inte skjuta i höjden 2025
. https://www.dagenssamhalle.se/nyhet/underskotten-vaxer-i-valf...

Det är endast en prognos. Och precis som artikeln själva nämner så har vi en kraftigt ökad andel av barn. På kort sikt väldigt kostsamt, men klart lönsamt på längre sikt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Jag blev aktiv i MUF i år och sitter för närvarande i styrelsen, som sekreterare. Försöker få in min fot i politiken i år, det är trots allt valår. Min röst hamnar på M. I förra valet röstade jag på Direktdemokraterna, i brist på andra vettiga partier.

Edit: Utbildningskrav, skattesänkningar, bidragstak och en vettig skolgång.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

nej fyfan, politiksnack på sweclockers var ju verkligen något jag hoppades vi skulle slippa!

Något jag lärt mig med politik är att du ALDRIG kan ändra någon annans åsikt då dom alltid vet bäst och deras agenda is the shit.

Tänk nu att vi sitter på nätet bakom skärmar semi-anonymt och diskuterar politik. Det kommer inte komma någonvart och diskussioner eskalerar alltid till pajkastning och dålig fakta. Totalt slöseri med tid på alla plan. Usch! Här håller jag mig till att runka över grafikkort

Inte snack om att ändra någon persons åsikt. Utan en intressant tråd som till grunden ger en bild av vad Sweclockers användare, helt anonymt, har för politiska värderingar till det kommande valet i höst. Det är valfritt att skriva tankar och reflektioner över sitt val av parti. Men grundidén är omröstningen i första post som visar tydlig statistik över hur användarna tänker/kommer rösta i höst.

Du har byggt en motorväg med maxhastighet 120 km/h. Det rullar 5 bilar på vägen, varav längst fram ligger en skruttig Skoda strax under tillåten hastighet. Men som alltid, bilen längst bak, en flashig nyköpt Porsche vill inte ligga på vägen bakom en skruttig Skoda med 45 minuter kvar till destination, utan han kör mot lagen och tänker allt passera hela ledet av bilar och överträda hastighetsgränsen för att vinna lite tid.

Samma princip lyder i trådar som dessa, alla kan dessvärre inte nöja sig med att ligga sist i ledet utan det ska ske till bromsljus och dumma omkörningar fram och tillbaka. Alltid är det någon som spårar ur och börjar köra ämnen på sidovägar tills farbror blå kommer och låser tråden när du kör 70 inne i ett villaområde.

Permalänk
Medlem

@Cenorida: Ja du prognosen visar för lite och kostnaden beror på en alldeles för stor befolkningsökning . Det är inget som löser sig på sikt heller då vi aldrig lyckats med sysselsättningen med dessa personer .

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm