Generic PnP monitor? Kan ej använda 144 hz eller fullscreen

Permalänk
Medlem

Generic PnP monitor? Kan ej använda 144 hz eller fullscreen

Jag undrar varför det står Generic PnP monitor och om jag försöker sätta på 144 hz så blir hela skärmen blå och streck över hela skärmen flimmrar. Samma när jag försöker göra vissa spel full-screen.

Vet ej om det är fel kabel eller något men har kunnat använda 144 HZ innan. Monitor/Graikkort gått isönder?

Permalänk

@nevalopo: Låter som att den kanske inte kan läsa av skärmens EDID, har du möjlighet att testa en annan kabel?

Visa signatur

Huvudburk: POP_OS! 22.04 | Ryzen 3900X | Asus Prime B350m-a | 32GB RAM | Sapphire RX 6800 | Sleeper-chassi (Tänk P4)
Xbox: POP_OS! 22.04 | Ryzen 5600G | B550I AORUS PRO AX | 16GB RAM | Urholkad OG Xbox som chassi

Permalänk
Medlem

@Grilljohan:

Nej jag har ingen annan kabel det var ett tag sedan jag köpte den jag kan dock köpa en ny. Vet ej vad för kabel jag har nu och vilken jag skulle köpt isåfall

Permalänk

Titta om du kan låna en kabel om något annat skulle vara felet, hur som helst så är det där en dual link DVI

Visa signatur

Huvudburk: POP_OS! 22.04 | Ryzen 3900X | Asus Prime B350m-a | 32GB RAM | Sapphire RX 6800 | Sleeper-chassi (Tänk P4)
Xbox: POP_OS! 22.04 | Ryzen 5600G | B550I AORUS PRO AX | 16GB RAM | Urholkad OG Xbox som chassi