Streacom DA2 är flexibelt Mini-ITX-chassi med fokus på kylning

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Streacom DA2 är flexibelt Mini-ITX-chassi med fokus på kylning

Den holländska chassitillverkaren Streacom utökar produktportföljen med DA2, som är ett Mini-ITX-chassi med stöd för en rad olika konfigurationer av komponenter.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2006

Trevligt på ett sätt. Trist på ett annat.
Vet inte vad jag ska tycka. Hade det kommit för 6-7 år sen hade det varit fantastiskt. Nu drunknar det ibland andra mer kompetenta och mindre lådor.

Skickades från m.sweclockers.com

Regn är snö på sommarn.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värnamo
Registrerad
Okt 2011

Den känns lite onödigt stor. Ingen slår Dan Cases A4 verkar det som...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fridhelmsplan; Stockholm.
Registrerad
Aug 2006
Skrivet av Rallemulle87:

Den känns lite onödigt stor. Ingen slår Dan Cases A4 verkar det som...

Fast i detta fall är det ju inte enbart storleken som lockar.

Detta chassi skulle jag lätt kunna ha bredvid tvn. Några ynka centimeter extra här och var spelar för mig ingen roll alls.. alls.

Chassi: Fractal Design Define R5 (vit) MB: ASUS ROG MAXIMUS VII HERO RAM: Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB CPU: Intel Core i7-4790k GPU: ASUS GeForce STRIX GTX 980 Ti SDD: Samsung 850 EVO 250GB HDD1: Seagate 1TB HDD2: WD 1TB PSU: EVGA SuperNova G2 1300w Skärm: Acer 27" XB270HU Tangentbord: CM Storm QuickFire TK (Cherry MX Brown) Mus: Logitech G500 Hörlurar: Astro A50

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Västerås
Registrerad
Jun 2006

Faller mig verkligen i smaken! Måste försöka hitta detta live på Computex. Att ett litet chassi är i storlek med en skokartong s 35 eller s 45 tycker jag har mindre betydelse. Viktigare att designen är genomtänkt och kylningen inte underdimensionerad.

VISION | TILT | CM6 | Iris | TORQUE | AVOID | Masterpulse | DAWN | ISO | FRAMED | IP66-M
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyresö
Registrerad
Apr 2008

Påminner den inte lite om gamla Mac Pro.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2010

Bra att de har öppet runt om. Praktiskt taget alla mITX-kort har NVME-platsen på baksidan av moderkortet men de flesta ITX-lådor har inget luftflöde där som kan hjälpa till att kyla drive:n.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
The space-time continuum
Registrerad
Maj 2010

Ser mycket intressant ut!

Hoppas att det inte blir allt för mycket över 2K i pris.

Då kan detta bli ett utmärkt alternativ till Dan A4 (som saknar vettig luftkylare) och Ghost S1 (där den enda vettiga luftkylaren, Noctua NH-L12, gått ur produktion).

MacOS: MacBook Pro 15" [16/256GB], W10 Pro: Surface Pro 2 [8/512GB], iOS: iPad New/3 [32GB], iPad Mini Retina/2 [128GB], iPhone 8 [64GB], W10M: hp X3 Elite
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010

@martinot: Jag tänkte samma sak. Vilken kylare skulle du ha valt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Okt 2008

Helt ok, men jag föredrar "gamla" hederliga Ncase M1.

Skrivet av martinot:

Ser mycket intressant ut!

Hoppas att det inte blir allt för mycket över 2K i pris.

Då kan detta bli ett utmärkt alternativ till Dan A4 (som saknar vettig luftkylare) och Ghost S1 (där den enda vettiga luftkylaren, Noctua NH-L12, gått ur produktion).

Louqe (Ghost S1-makaren) samarbetar med Noctua, och Noctua har därför tillverkat en ny omgång NH-L12 som väl kommer börja säljas snart. Om jag förstått och minns rätt vill säga.

1800X, 1080 SLI, 4K