PUBG Corp stämmer Epic Games för upphovsrättsintrång

Permalänk
Avstängd

Jim Sterling gjorde en bra film på det hela, PUBG har inget att komma med är kontentan

Visa signatur
Permalänk
Medlem

"I sin stämningsansökan menar PUBG Corp att det inte är det faktum att Fortnite likt PUBG har ett så kallat battle royale-läge som får skon att klämma. PUBG-utvecklarnas problem handlar om det faktum att Fortnite-spelarna, precis som i PUBG, släpps ned på spelbanan tomhänta och får därefter själva leta rätt på vapen att försvara sig med."

ord finns inte

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av pecesithon:

Jag menar att ditt argument är felaktigt. Det enda Fortnite och Pubg har gemensamt är ett BR läge. Jag beskriver sedan hur spelen skiljer sig åt i spelarvy, vapenhantering och fysiken som används för att hantera projektilerna.

Fortnite och Pubg påminner om varandra lika mycket som Lego Star Wars och Battlefront 2. Båda handlar om Star Wars men det är också allt.

Jag finner båda spelen väldigt roande och framför allt byggnadsaspekten men jag går ju inte in på Discord och söker andra spelare till en långsamtgående taktisk shooter och sen hoppar in i Fortnite eller tvärt om för den delen.

Ja. Om man ignorerar att båda spelen är gjorda i Unreal engine, man droppar från ett flygande fordon och landar på en Ö så visst. Men då ignorerar man en enorm stor del av spelet.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Skrivet av Xinpei:

Ja. Om man ignorerar att båda spelen är gjorda i Unreal engine, man droppar från ett flygande fordon och landar på en Ö så visst. Men då ignorerar man en enorm stor del av spelet.

Skämtar du nu eller spelar du dum?

Spelläget är BR/Last man standing och hur man landsätter, om det är en ö eller inte kan kvitta fullständigt.

Du få en enkel fråga - Är Lego Star Wars och Battlefront 2 samma sak enligt dig?
Star Wars tema i båda, det är ungefär referensen du använder.

Tror du att CS:GO, Arma och Pubg slåss om samma spelare för att man bär ett vapen i handen?

Visa signatur

1::3700+ San Diego@3.0GHzghz[300x10], Abit KN8-Ultra, 1024mb, X850XT @ PE. 01: 27190. 05: 6220.
2::XP 2500+ @ 3200+, Asus A7N8X-X, GeForce FX 5700 Ultra@ 605/1100, 512mb ddr. 01: 13550

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordsqueak:

Kartan exempelvis, kunde ju har varit lite mer varierad och ha typ stup som måste byggas över, eller platåer som man måste bygga för att ta sig upp på. helt enkelt, lite mer anpassad för fortnite's unika bygg-mekanik.

De har sådant överallt. Nu spelade jag bara spelet i några veckor för ett halvår sedan, så kan inte säga hur det ser ut nu, men kan bara tänka mig att det blivit mer utav detta.

Om du vill hitta några bra vapen mm så måste du hacka sönder väggar, golv, tak med mera och sedan använda de resurserna för att bygga dig upp på elledning, en stor ballong, vindar, kullar (som du inte kan ta dig till annars), eller andra ställen som det annars tar för lång tid att spring till.

De har tydligt designat kartan för att man ska bygga....

Angående annat du skrivit så rekommenderar jag (precis som andra redan gjort) Jim Sterlings video:
https://www.youtube.com/watch?v=2CZO_Aofsiw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

Om Fortnite kopierade PUBG så kopierade väl PUBG ändå H1Z1 först (inte för att H1Z1 heller var först på bollen), det är ju betydligt större skillnader mellan PUBG och Fortnite än PUBG och H1Z1.

Det är samma designer som skapat båda...

Skrivet av Tekoppar:

@AdoringFan: https://docs.unrealengine.com/en-US/Gameplay/Networking/Actor...

https://www.unrealengine.com/en-US/blog/getting-started-with-...

"Actors are the basic unit of synchronisation. They exist on both the client and server, but the server is said to have the Authority Role. This means, its version of the Actor is the correct one."

Men självklart har du ju helt rätt, varför skulle ett sådant stort företag som EPIC göra rätt när dem själva predikar om det gällande deras egna guider och poster. Och jag spelar varken PUBGA eller Fortnites version av PUBGA, däremot är vanliga Fortnite rätt så kul om det nu är intressant för diskussionen låter jag vara sagt.

Fast nu pratar du i nattmössan. De försöker förklara för systemutvecklare att servern är auktoriativ över replikationen, det har inget med gameplay att göra. Gameplay får du oftast implementera själv, t.ex. kan du ärva från deras inbyggda MovementComponent. Unreal Tournament väljer att inte använda den inbyggda komponenten, utan gör en egen som är på klientsidan istället. Med jämna mellanrum sanity-checkar dem på servern och korrigerar, men i huvudsaken ligger det på klienten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@MiniPC:
Det går inte att neka att Fortnite raktav kopierade PUBG's UI och spelmekanik. I grunden är det identisk.

Går alldeles utmärkt att förneka. Fan inte ett dugg likt. Du hoppar ur från ett plan/buss, visst... Detär allt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

För resurserna (pengarna) de lägger på en stämning skulle de inte kunna lägga på andra håll... Resurshantering är inget som ringer en klocka?

Ja, dom har troligtvis suttit i ett möte och valt mellan optimering av spelet vs. stämning av Fortnite, låter rimligt.

Permalänk
Medlem

Spelar man på rank så har fortnite knappast mycket som kan liknas med pubg. Byggandet och faktum att vapnena inte är hitscan höjer skilltaket rejält och gör spelet helt annorlunda. Fortnite streams från högrankade streamers är faktiskt underhållande att se på, jämnfört med pubg. De kan gnälla allt man vill, men ID/raven kan inte stämma andra PvP FPS spel för att ha samma deathmatch läge.

Permalänk
Medlem

Lite mixade känslor till detta.

Dels känns det som att stämningen i hög grad är gjord på grund av Fortnites framgång, vilket så klart är fel.

Däremot skulle ett sådant här rättsfall i en hög instans kunna vara riktigt intressant. Någon gräns måste det ändå finnas för vad som är tillåtet att sno från andra spel.

Föreställ er om någon tätt efter Tetris lansering hade gjort en ren klon av spelet med en annorlunda grafik som tilltalade en ännu större målgrupp, kallade det för något annat och dessutom släppte spelet gratis eller till klart reducerat pris. Det hade ju knappast varit försvarbart i rätten. Detta fallet är dock mycket mer komplext då det finns så många fler element och aspekter som ska tas hänsyn till, men bara för att ett spel har ett stort omfång borde inte det uteslutas från skyddet för upphovsrättsintrång. Någon gräns måste ju finnas för vad som kan anses vara acceptabelt att knycka från andra.

Så jag skulle ändå säga att jag är positiv till att det blir ett fall även om jag är tveksam till om det kommer sluta i PUBG Corps favör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av o3ryy0:

Lite mixade känslor till detta.

Dels känns det som att stämningen i hög grad är gjord på grund av Fortnites framgång, vilket så klart är fel.

Däremot skulle ett sådant här rättsfall i en hög instans kunna vara riktigt intressant. Någon gräns måste det ändå finnas för vad som är tillåtet att sno från andra spel.

Föreställ er om någon tätt efter Tetris lansering hade gjort en ren klon av spelet med en annorlunda grafik som tilltalade en ännu större målgrupp, kallade det för något annat och dessutom släppte spelet gratis eller till klart reducerat pris. Det hade ju knappast varit försvarbart i rätten. Detta fallet är dock mycket mer komplext då det finns så många fler element och aspekter som ska tas hänsyn till, men bara för att ett spel har ett stort omfång borde inte det uteslutas från skyddet för upphovsrättsintrång. Någon gräns måste ju finnas för vad som kan anses vara acceptabelt att knycka från andra.

Så jag skulle ändå säga att jag är positiv till att det blir ett fall även om jag är tveksam till om det kommer sluta i PUBG Corps favör.

dom klagade så fort fortnite battle royale lanserades:

https://www.theverge.com/2017/9/22/16349658/pubg-bluehole-sta...
https://www.pcgamer.com/pubg-exec-contemplating-further-actio...

jag vet inte varför det dröjt så länge, men när detta togs upp var ju PUBG fortfarande större än fortnite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funlo:

Jag må gilla PUBG bättre än fortnite men detta är ju bara löjligt... Detta är ju som om Battlefield skulle stämma Call Of Duty för att dom kör samma typ av koncept. Suck...

Du menar väl ändå att det är som att DICE stämde Infinity Ward, Treyarch och Sledgehammer.
Spel kan inte stämma någon.

Permalänk
Skrivet av Naga:

Om Fortnite kopierade PUBG så kopierade väl PUBG ändå H1Z1 först (inte för att H1Z1 heller var först på bollen), det är ju betydligt större skillnader mellan PUBG och Fortnite än PUBG och H1Z1.

PUBG var ju moddet som fanns på Arma 2 och Arma 3... Vilket har funnits betydligt längre än H1Z1, så nej de har inte kopierat, de fortsatte enbart med Battle Royale konceptet som Playerunknown hade skapat under den tiden.

Edit: De som skapat PUBG och namnet bakom PUBG är ju fan de som i princip skapat hela konceptet och hypen runt Battle Royale i skjutspel, hade det inte varit för Playerknown på Arma 2 / Arma 2: Dayz så hade inte denna diskussion ens existerat.

Permalänk
Avstängd

Vet någon vem eller vilka som har upphovsrätten till det som definieras under spelschangern "Battle Royale"?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonteee_l:

PUBG var ju moddet som fanns på Arma 2 och Arma 3... Vilket har funnits betydligt längre än H1Z1, så nej de har inte kopierat, de fortsatte enbart med Battle Royale konceptet som Playerunknown hade skapat under den tiden.

Edit: De som skapat PUBG och namnet bakom PUBG är ju fan de som i princip skapat hela konceptet och hypen runt Battle Royale i skjutspel, hade det inte varit för Playerknown på Arma 2 / Arma 2: Dayz så hade inte denna diskussion ens existerat.

Konceptet härstammar ursprungligen från en bok vid namn av Battle Royale. Skaparen av modet till Arma 2 var inte heller den första som skapade ett BR spel. Han är bara den som gjorde det populärt. Sedan dag ett har dock skaparen varit ganska toxic och smått barnslig. Bland annat påstod han att han uppfunnit stekpannan som vapen och ville ta patent på funktionen. Han satt även och påstod att han skulle försöka trademarkskydda hela genren.

Faktum är att Minecrafts survival games pre-daterade Day Z med över ett år. Så inte ens den moderna spinnen på BR har Brendan Greene varit först med. Denna stämning är helt absurd och följer Bluehole och Greenes försök att agera extremt antimarknad mot konkurrenter.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonteee_l:

PUBG var ju moddet som fanns på Arma 2 och Arma 3... Vilket har funnits betydligt längre än H1Z1, så nej de har inte kopierat, de fortsatte enbart med Battle Royale konceptet som Playerunknown hade skapat under den tiden.

Edit: De som skapat PUBG och namnet bakom PUBG är ju fan de som i princip skapat hela konceptet och hypen runt Battle Royale i skjutspel, hade det inte varit för Playerknown på Arma 2 / Arma 2: Dayz så hade inte denna diskussion ens existerat.

Och minecraft hungergames kom före som till största del hade samma saker (slumpmässiga vapen, last man standing som fanns före det, etc.).

Det som pubg gjorde gör är att kombinera/kopiera koncept som redan fanns och nu beter sig som att de var först ut. Ett exempel som förklarar varför folk tycker hela den här grejen är löjligt vore om någon gjorde kollage av militärbilder som stämmer någon annan som har gjort ett liknande kollage fast med 80-tals disco bilder.

Visa signatur

"Oh glorious cheeseburger… we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
"All my farts come straight from hell, you're already dead if you notice a smell"

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Ja, dom har troligtvis suttit i ett möte och valt mellan optimering av spelet vs. stämning av Fortnite, låter rimligt.

Bra, då vet jag att du ej förstår.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Det enda boken eller filmen Battle royale har gemensamt med denna typ av spelläge är namnet, inget annat. Det känns ju rätt löjligt att stämma någon för att ha kopierat ens spel, samtidigt som ett annat spel utvecklas som är en mycket tydligare rak kopia av det(Europa). Men det är väl inte lika viktigt när man har en ekonomisk vinst av det.
Sen kan man ju undra en annan sak, hur mycket är nog? Man har sålt 38 miljoner kopior av spelet till PC/ XBOX och tjänat då i runda slängar 1 miljard dollar. Räcker inte det? Hur girig kan man bli liksom?

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av t3ddyyy:

dom klagade så fort fortnite battle royale lanserades:

https://www.theverge.com/2017/9/22/16349658/pubg-bluehole-sta...
https://www.pcgamer.com/pubg-exec-contemplating-further-actio...

jag vet inte varför det dröjt så länge, men när detta togs upp var ju PUBG fortfarande större än fortnite.

Jo det stämmer förvisso, men det finns ju fler aktörer där ute som har snott deras idéer. De verkar ju dock mest intresserade av Fortnite av förklarliga skäl.

Jämför man med exempelvis med Nintendo så går de betydligt längre för att skydda sitt varumärke. De tar i stort sett varje chans de får att utnyttja upphovsrätten, även då det inte finns ekonomiska intressen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Det enda boken eller filmen Battle royale har gemensamt med denna typ av spelläge är namnet, inget annat. Det känns ju rätt löjligt att stämma någon för att ha kopierat ens spel, samtidigt som ett annat spel utvecklas som är en mycket tydligare rak kopia av det(Europa). Men det är väl inte lika viktigt när man har en ekonomisk vinst av det.
Sen kan man ju undra en annan sak, hur mycket är nog? Man har sålt 38 miljoner kopior av spelet till PC/ XBOX och tjänat då i runda slängar 1 miljard dollar. Räcker inte det? Hur girig kan man bli liksom?

Hämtat från wiki

Citat:

...
One such game was the Battle Royale mod for ARMA 2/DayZ, developed by Brendan Greene, known by his online alias, "PlayerUnknown", and first released in 2013. This mod was directly inspired by the 2000 Japanese film Battle Royale, which told the story of a number of students transported to an island and forced to battle each other to be the sole survivor, lending to the mod's name.

Så det finns en klar koppling (som pubg i all sin ära populariserade), men hurvida detta skulle kunna användas som argument (från pubg) vet jag inte då frasen i sig själv var tagen direkt från ett annat verk.

Visa signatur

"Oh glorious cheeseburger… we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
"All my farts come straight from hell, you're already dead if you notice a smell"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hank Solo:

Du menar väl ändå att det är som att DICE stämde Infinity Ward, Treyarch och Sledgehammer.
Spel kan inte stämma någon.

Jo var det jag menade.

Permalänk
Medlem

Sjukt tur för internet, bilen, kakan, pastan, lägenhet och huskonceptet, bankkonceptet, TV, mobiltelefon, grillen, spisen, tandborsten, ljud ur högtalare, båten och ungefär allt annat som är en inriktning och ett koncept att mänskligheten inte var när det uppfanns där den är idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem
Skrivet av o3ryy0:

Jo det stämmer förvisso, men det finns ju fler aktörer där ute som har snott deras idéer. De verkar ju dock mest intresserade av Fortnite av förklarliga skäl.

Jämför man med exempelvis med Nintendo så går de betydligt längre för att skydda sitt varumärke. De tar i stort sett varje chans de får att utnyttja upphovsrätten, även då det inte finns ekonomiska intressen.

Absolut, jag tyckte fortnite var väldigt likt pubg när det släpptes, dock har de distansierat sig rätt hårt med alla uppdateringar dom släppt, det som är likt är väll systemet att man blir downad men det är väll allt numera. Stämningen kommer förmodligen inte leda någonstans, dom hade nog en bättre chans att lyckas om dom gjort det i början.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

PUBG samma företag som vifta med stämningsansökan pga en jävla stekpanna? Skrattretande.

http://massivelyop.com/2018/04/06/pubg-corp-sues-netease-for-...

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

Bluehole behöver jobba mer på att förbättra sin produkt tycker jag, jag menar det är ett hyffsat fungerande spel men har en hel del småbuggar och konstigheter, tror de har haft problem när de växt från typ indie-storlek och bitit av en ganska rejäl munfull från första början, upp till sizen på användarbas de har idag.

På något sätt behöver de lägga ex. 70% krut på att förbättra själva mjukvaran fortfarande, och 30% för att införa ny content, events och liknande för att hålla intresset uppe.

Vill de hålla på och stämma andra företag fram och tillbaka så gör det de bäst bakom kulisserna, och inte som nu hålla på och fläka ut det i media, får bara ledningen att se sur och något förvirrad ut.

Det känns liksom som att Battle Royale tåget har tuffat på ett tag nu så det blir svårt att hävda att spelmekaniken är så unik, och vem vet när beslut togs att fixa in det i Fortnite, var nog inte samtidigt som PUBG släpptes i alla fall, även om timingen och de initiala likheterna är intressanta.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Sötast
Skrivet av pecesithon:

Då föredrar dina personer ett arkadspel med hitscan före ett fpp spel med realistisk gunplay och projektilfysik. Det är dock ingenting som säger emot att spelen inte ens är jämförbara med varandra.

En viktig skillnad i sammanhanget är nog att:
Personer som föredrar en fungerande hitscan jämfört med personer som vill spela ett spel med realistisk gunplay och projektilfysik som fortfarande inte fungerar.

Förstår att de stämmer, de kan ju inte fixa sin egen kod ens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

En viktig skillnad i sammanhanget är nog att:
Personer som föredrar en fungerande hitscan jämfört med personer som vill spela ett spel med realistisk gunplay och projektilfysik som fortfarande inte fungerar.

Förstår att de stämmer, de kan ju inte fixa sin egen kod ens.

Problemet PUBG har beror en hel del på värdelösa servrar men även pga. värdelös tickrate. Registreringen för träffar på kropp är värdelös samtidigt som hitboxen är ett skämt. Det har varit så sedan EA och Bluehole skiter fullständigt i det. De fokuserar istället på skit som detta och hoppas att kunna förstöra för konkurrenterna istället för att fixa sitt egna spel. Vilket i sig bara bevisar hur oseriösa de är.

Då har jag inte pratat om problemen de har med droprate, stabilitetsproblem, fuskare etc. etc. etc.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

SidAlpha släppte en intressant video angående hur originella PUBG egentligen var när de stämde Netease för användandet av PUBGs "ikoniska" stekpanna och "på tok för lika" skjutvapen och skottsäkra västar.
https://www.youtube.com/watch?v=ET8lh7BJtuM

Från deras stämningsansökan mot Netease kan man se att PU och Bluehole är alldeles tappade bakom en vagn och jag tvivlar på att denna stämningsansökan påvisar något annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beerdog:

SidAlpha släppte en intressant video angående hur originella PUBG egentligen var när de stämde Netease för användandet av PUBGs "ikoniska" stekpanna och "på tok för lika" skjutvapen och skottsäkra västar.
https://www.youtube.com/watch?v=ET8lh7BJtuM

Från deras stämningsansökan mot Netease kan man se att PU och Bluehole är alldeles tappade bakom en vagn och jag tvivlar på att denna stämningsansökan påvisar något annat.

Ok. Skummade igenom den där videon, och herregud: de försöker copyrighta att de har en stekpanna i spelet.
En.
Stekpanna.

Det är ju nåt så otroligt korkat....

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Höstregn:

Korrekt, det är upp till rättighetsinnehavaren att skydda sitt varumärke. Avsaknad av det kan leda till att du blir av med rättigheterna helt eller att skyddsomfånget minskar. Nu är jag inte expert på Amerikansk Immaterialrätt, men IP överlag är vädligt internationell idag, se TRIPS/WIPO/Bernkonventionen.
Och jo, Brendan Greene "grundade" BR.
Se Zukitwos post - Brendan Greene gjorde ARMA modden. Det började dock som en mod till modden Dayz, så i ARMA2. Han licenserade senare spelläget till H1Z1. Antingen var det good-faith licensering för att visa uppskattning för honom eller så hade de gjort en juridisk bedömning att spelläget var individuellt nog. Men koncepten om fog/krympande spelplan, redzone och care packages är Brendans idéer.

Är inte det worms ( sudden death) fast i FPS?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!