Fallout 76 är Bethesdas nya spel

Permalänk
Medlem

Jo, känns som att det kan bli Fallouts svar på Lego ... eller Minecraft, kan ju vara rätt kul ändå beroende på hur ambitiösa dom varit ....

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

haha inte fallout 5, jag tror dom gjorde en parodi på alla just

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

76 står för alla de spelförstörande buggarna som kommer att finnas i spelet vid släpp.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CGI:

https://i.imgur.com/X0KyUPB.jpg

Fallout 3 Anniversary till Switch. Så ultra-besviken.

Ännu en gång har denna sortens listor visat sig vara rent BS. Fanns liknande listor som cirkulerade tidigare.. visade sig vara rent strunt eftersom dessa listor påstod att Blizzard skulle vara på E3 t.ex. Att Bathesda skulle släppa Skyrim VI etc.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Om det är ett onlinespel så antar jag att det är något form av Battle Royale spel...

Annars kan det säkert var en spinoff liknande New Vegas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArtMan:

Googlade på tricentennial som det står på affishen i trailern. Det visar sig att New Orleans firar 300 år. Dvs spelet utspelar sig i New Orleans
New Orleans Tricentennial

Ganska säker på att de menar USA 1776-2076 (300 år)

Visa signatur

Nuvarande Bygge: Green Envy

Permalänk
Medlem

Vault 76 skulle öppnas 20 år efter kriget, hade 500 invånare och var ett baslinje-valv utan experiment.

Permalänk
Medlem

Enligt https://fallout.gamepedia.com/Vault_76 så är Vault 76 i Washington D.C området, står också att valvet skulle öppnas 20 år efter kriget. Fallout 76 kan möjligtvis utspela sig i Washington D.C 20 år efter kriget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magicanz:

Ganska säker på att de menar USA 1776-2076 (300 år)

Ja så är det nog :). Var lite för snabb i letandet efter ledtrådar hehe

Permalänk
Medlem

Kör fortfarande samma motor verkar det som

Fördel : Lätt att portera in era sex mods from från fallout 4
Nackdel : Fysikmotorn brakar ifall man spelar i 120 fps...

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Makrillo:

Vault 76 skulle öppnas 20 år efter kriget, hade 500 invånare och var ett baslinje-valv utan experiment.

Skrivet av rakadar:

Enligt https://fallout.gamepedia.com/Vault_76 så är Vault 76 i Washington D.C området, står också att valvet skulle öppnas 20 år efter kriget. Fallout 76 kan möjligtvis utspela sig i Washington D.C 20 år efter kriget.

Har lagt till lite om det i artikeln. På pip-boy i början av trailern står årtalet 2102, ca 25 år efter allt sprängdes.

Permalänk
Medlem

Jag kommer i alla fall inte förköpa detta efter FO4 fiaskot. Och blir detta en online-builder-battle royal-"bygga städer med kompisar och vänner för att ta över the wasteland"-MMO så spyr jag nog rakt ut.

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Medlem

Mmmmmh, kan tänka mig att det är något slags VR spel där man lever i ett vault där en overseer och science staff utför experiment på en. Och ens roll är helt enkelt att överleva.

Eller ett mindre Fallout spel baserat i ett Vault där man aldrig lämnar vaultet.

Permalänk
Medlem

Nytt skin till Soldier:76 i OW, POG.

Permalänk
Medlem

En Bethesda representant sa att det skulle vara minst två STORA spel innan TES VI. Tror ni Rage 2 och Fallout 76 räknas som dessa två?

Permalänk
Medlem

Kanske någon typ av spinoff innan "riktiga" 5 an. som new vegas som var rätt bra, spelade igenom det för nån månad sedan. hoppas vi får se beräknat släppdatum om ett par veckor på E3 mässan.
ska bli intressant att se hur världen ser ut så kort tid efter bomberna, känns som det kan vara mycket enclave aktivitet. saknade dom i fallout 4.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

En tweet nämnde det skulle ha online innehåll.
Annan tweet:
Obsidian #Deadfire
How do you let someone down easily?
Asking for a friend.#ItsNotUs

Så ett spel där man återuppbygger världen och kan spelas med en kompis online? Eller kanske med flera personer?

Permalänk
Medlem

Finns lite "information" på 4chan. Enligt denna information ska det vara ett overwatch-liknande spel, där man slåss på arenor som exempelvis Megaton, med diverse karaktärer som följer fallout-universumets stil.

Hoppas för guds skull att den informationen är falsk. Herrejävlar.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziddie:

En Bethesda representant sa att det skulle vara minst två STORA spel innan TES VI. Tror ni Rage 2 och Fallout 76 räknas som dessa två?

Pete Hines PR-ansvarig på Bethesda Softworks moderbolag till spelutvecklarna Bethesda Game Studios, spelutvecklarna av TES/Fallout, sa att BGS har två stora titlar kvar innan dom ens har möjlighet att börja jobba på TES VI. BGS har inget att göra med Rage 2 som är ett ID Software spel. Så tyvärr räknas det inte.

Permalänk

Kul ett nytt Fallout , var säker på att det skulle vara en remaster av en tidigare titel!

Permalänk
Medlem

Synd att det inte var ett nytt elder scrolls, aldrig gillat fallout serien och fyran kom ju nyss.

Permalänk
Sötast

Ehm.... bara jag som är lite orolig att det är så kort mellan releaserna?

För att dra på bitterkepsen så förutsätter jag då att det är flera shared assets, samma skitmotor, ännu fler funktioner borttagna, ett ännu dummare spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magicanz:

Ganska säker på att de menar USA 1776-2076 (300 år)

Herregud. Skrattar.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Ehm.... bara jag som är lite orolig att det är så kort mellan releaserna?

För att dra på bitterkepsen så förutsätter jag då att det är flera shared assets, samma skitmotor, ännu fler funktioner borttagna, ett ännu dummare spel.

Jag är ingen gamer MEN, tre år mellan släpp anses vara för snabba cycler?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PlogarN97:

Jag är ingen gamer MEN, tre år mellan släpp anses vara för snabba cycler?

Skickades från m.sweclockers.com

Är mest att kvaliteten brukar bli lidande, ett bra spel tog förr kanske 10 år att göra och detta märks, oavsett vilken budget man har... Tyvärr.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Klipp från Bethesda Softworks Music

Verkar som dom har nånting på gång trots allt
https://www.youtube.com/watch?v=L4U7N8LSky8

Permalänk
Medlem

Hoppas prestandan är bättre än i FO4 och buggarna färre, trots att de verkar köra samma gammelmotor.

Permalänk
Medlem

Skulle chansa på att det är någon form av cooperativt mot ghouls-liknande spel.

Permalänk
Medlem

OM det bara är 20 år efter smällen så ser det som sagt annorlunda ut därute, Ghouls kanske precis börjar ta form, institutet finns inte ännu, liksom Brotherhood. Inga större settlements som Diamond City eller Vegas heller. FO4 är ju 200 år senare. Stort utrymme för manusförfattare att manövrera i, hoppas dom har anlitat några sådana av den bättre sorten.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Normalt är jag ganska kräsen, men jag körde igenom vanilla Fallout 4 för första gången 2 år efter release med alla DLCer utan att jag störde mig på grafikmotorn trots dess buggar eller ålder.

Tyckte grafiken var skön att titta på, spelet var optimerat efter 2 år och rullade på acceptabelt med datorn i sign. 100+fps med allt ultra och inga större bugs att krångla med.

Ett av de bättre spelen jag kört, var också mitt första Fallout spel. Så jag är väldigt nöjd med den trailer jag sett, även om spelet och storyn är mindre så hoppas jag på att kvalitén fortfarande är där.

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | Skärm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2 HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: Corsair K95 RGB Platinum Speed | Mus: Razer Deathadder Elite V3