Fallout 76 är Bethesdas nya spel

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på fler hus/utrymme som går att utforska. Och mer som går att förstöra i världen.
Kombinera gärna dessa två.

Jag vill ha en häst med. Eller varför inte en struts att rida runt på?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrwu:

Kör fortfarande samma motor verkar det som

Fördel : Lätt att portera in era sex mods from från fallout 4
Nackdel : Fysikmotorn brakar ifall man spelar i 120 fps...

En annan nackdel är väl den visuella biten. Skyrim var grafiskt utdaterat redan vid lansering.
Hur gammal är motorn nu? 12 år?

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Ehm.... bara jag som är lite orolig att det är så kort mellan releaserna?

För att dra på bitterkepsen så förutsätter jag då att det är flera shared assets, samma skitmotor, ännu fler funktioner borttagna, ett ännu dummare spel.

Är väl dock helt olika studios som arbetar med detta så att det är kortare mellan releaserna tror jag inte spelar så stor roll just i det avseendet.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Barak:

En annan nackdel är väl den visuella biten. Skyrim var grafiskt utdaterat redan vid lansering.
Hur gammal är motorn nu? 12 år?

Fallout 4 ser helt godkänt ut i vanilla (när det släpptes) och ser bättre ut än andra spel som släpps idag med en handfull moddar.

Permalänk
Medlem

Tror mest på ett Fallout Surival concept typ som Conan Exile fast i Fallout då

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ziddie:

En Bethesda representant sa att det skulle vara minst två STORA spel innan TES VI. Tror ni Rage 2 och Fallout 76 räknas som dessa två?

Intressant. Undrar vad det andra spelet är. (Som sas tidigare, Rage 2 är inte BGS utvecklare för)

Skrivet av Baxtex:

Synd att det inte var ett nytt elder scrolls, aldrig gillat fallout serien och fyran kom ju nyss.

Nyss? 3 år sen.

Permalänk
Medlem

Har aldrig spelat något Fallout. Kansle ska ta och testa. Vilket av dem bör man ha spelat? Har inte tid att sprla alla tyvärr.

Visa signatur

9600k 1070gtx define s2

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirfalk:

Har aldrig spelat något Fallout. Kansle ska ta och testa. Vilket av dem bör man ha spelat? Har inte tid att sprla alla tyvärr.

Kör senaste, alltså Fallout 4

Visa signatur

🖥 → Ryzen 5 1600 • Asus GTX 1060 6GB • 16GB 3200Mhz
💻 → Macbook Pro Core i5 8GB 128GB SSD 13.3"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av sirfalk:

Har aldrig spelat något Fallout. Kansle ska ta och testa. Vilket av dem bör man ha spelat? Har inte tid att sprla alla tyvärr.

Definitivt det första. Det är ett riktigt rollspel i och med att det försöker efterlikna ett bordsrollspel. Det är också en intressant utforskning av hur det vore att leva i en kollapsad civilisation där gränserna mellan vad som är rätt och fel är utsuddade.

Permalänk
Medlem

Om man ska köpa fallout4, måste man köpa på Steam för att få det där? Eller kan man aktivera fysisk kopia i Steam? Det är halva priset på Webhallen för goty edition kontra Steam.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

@sirfalk: New Vegas av dom nya men 1 och 2 är också väldigt bra! Du kan skippa 3:an och 4:an...

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrwu:

Kör fortfarande samma motor verkar det som

Fördel : Lätt att portera in era sex mods from från fallout 4
Nackdel : Fysikmotorn brakar ifall man spelar i 120 fps...

Får väl hoppas att de inte är så pass drogade. Creation Engine är nog den sämsta spelmotor som använts till AAA-spel de senaste 10 åren. Obefintlig multithreading, kass prestanda med tveksam grafik och fylld till bredden med buggar. Urk...
Men så ligger väl också kodbotten i Gamebryo motorn utvecklad på 90-talet....

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Jag är ingen gamer MEN, tre år mellan släpp anses vara för snabba cycler?

Skickades från m.sweclockers.com

Det beror helt på vad för typ av spel det är, om det bygger på samma motor mm. Fifa, COD, BF mfl löser uppenbarligen att fixa ett par nya texturer och kartor på 1 år men om du ska skapa en vettig campaign, stora detaljerade miljöer, mängder med loot objekt med funktioner osv så tar det betydligt längre tid.

Fallout 76 vara utvecklat primärt av andra team än de som gjorde F4 så det kan mycket väl (förhoppningsvis) ha vart i utveckling parallellt.

Skrivet av Venke:

Verkar som dom har nånting på gång trots allt
https://www.youtube.com/watch?v=L4U7N8LSky8

Jo, dom har ju släppt en "Fallout 76 - Official Teaser" och sagt att det kommer mer på E3 också

Permalänk
Medlem

"Online survival RPG"?

Det kan ju vara lite allt möjligt. Från det mycket trevliga konceptet att man tillsammans kan bygga en liten kåkstad eller slåss mot deathclaws tillsammans till att innebära "världen har gått under, skjut varandra" i bästa Battle Royale-anda. Vilket i mitt tycke vore ett mycket otrevligt alternativ.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.2GHz | Hyper 212 EVO | 12 GB DDR3 |GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 | Fractal Design Tesla R2 650W | Fractal Design Define R4 Titanium | 370 GB SSD totalt | ~2TB HDD totalt
+ Acer Predator Helios 300 GTX 1060
Båda kör MS Röj i minst 50 FPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MH25:

"Online survival RPG"?

Det kan ju vara lite allt möjligt. Från det mycket trevliga konceptet att man tillsammans kan bygga en liten kåkstad eller slåss mot deathclaws tillsammans till att innebära "världen har gått under, skjut varandra" i bästa Battle Royale-anda. Vilket i mitt tycke vore ett mycket otrevligt alternativ.

Jag har sett två (troligen separata) källor som läckt om att Fallout 76 kan likna Rust. En av läckorna är på 4chan och är från december 2017 där även namnet Fallout 76 läcktes. Så vi kan ju nu se att denna källa uppenbarligen har insider-info då namnet är rätt, 5 månader innan dagens reveal.

Rust är ett spel där man vaknar upp naken på en strand och måste göra verktyg av träd och sten för att bygga en bas. Sedan så kan man samla mer avancerade delar för att göra bättre vapen. Man spelar på servrar som återställs varje 1-4 veckor med 50-400 spelare. Alla är fiender och man kan spränga folks baser och stjäla deras loot.

Källa: https://www.youtube.com/watch?v=ZXnc1VKpocA&t=198s

Permalänk
Digital fyndjägare
Skrivet av sirfalk:

Har aldrig spelat något Fallout. Kansle ska ta och testa. Vilket av dem bör man ha spelat? Har inte tid att sprla alla tyvärr.

Kolla på denna video så får du en bra bild om vad Fallout handlar om... vilket du vill spela är upp till dej och vad du trivs med för typ av spel och grafik.

Själv skulle jag i första hand rek. Fallout New Vegas och sedan 4'an.

Fallout in 5 Minutes (OBS: Spoilers)
https://www.youtube.com/watch?v=OyJbSxpjrf8

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziddie:

En Bethesda representant sa att det skulle vara minst två STORA spel innan TES VI. Tror ni Rage 2 och Fallout 76 räknas som dessa två?

Senaste månaderna har Starfield varit det största samtalsämnet gällande Bethesda's kommande E3 presentation. Starfield har väl ingen alls talat om de senaste 48 timmarna. Exakt vad Starfield kommer att vara vet ingen förutom BGS, men många tror att det är ett fullfjädrat rymd-rpg.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Jo, dom har ju släppt en "Fallout 76 - Official Teaser" och sagt att det kommer mer på E3 också

Vi får väl återkomma när det börjar närma sig igen

Skrivet av klirre:

Om man ska köpa fallout4, måste man köpa på Steam för att få det där? Eller kan man aktivera fysisk kopia i Steam? Det är halva priset på Webhallen för goty edition kontra Steam.

Skickades från m.sweclockers.com

Fallout 4 är ju knutet till Steam via deras DRM - liksom Skyrim, så kan inte tänka mig att det gör någon skillnad.

Det skall nog inte vara några större beskymmer

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hg:

Får väl hoppas att de inte är så pass drogade. Creation Engine är nog den sämsta spelmotor som använts till AAA-spel de senaste 10 åren. Obefintlig multithreading, kass prestanda med tveksam grafik och fylld till bredden med buggar. Urk...
Men så ligger väl också kodbotten i Gamebryo motorn utvecklad på 90-talet....

Obefintlig multithreading??
https://www.sweclockers.com/test/24482-intel-core-i7-8700k-i5...

Citat:

Fallout 4 föredrar höga klockfrekvenser över många kärnor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Ehm.... bara jag som är lite orolig att det är så kort mellan releaserna?

För att dra på bitterkepsen så förutsätter jag då att det är flera shared assets, samma skitmotor, ännu fler funktioner borttagna, ett ännu dummare spel.

"it just works"

Bethesda i ett nötskal.

Kan skapa flera kultspel och hålla dessa levande i 12+ år.
Vet inte hur texturer fungerar.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirfalk:

Har aldrig spelat något Fallout. Kansle ska ta och testa. Vilket av dem bör man ha spelat? Har inte tid att sprla alla tyvärr.

Gillar du RPG så är 2:an helt fantastisk, så är även ettan men lite kort.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av klirre:

Om man ska köpa fallout4, måste man köpa på Steam för att få det där? Eller kan man aktivera fysisk kopia i Steam? Det är halva priset på Webhallen för goty edition kontra Steam.

Skrivet av Venke:

Fallout 4 är ju knutet till Steam via deras DRM - liksom Skyrim, så kan inte tänka mig att det gör någon skillnad.

Det skall nog inte vara några större beskymmer

Köp det annars via tredjepart, som tex. Instantgaming så får du en direktlevererad Steam -kod.
228kr. - För GOTY -edition.

https://www.instant-gaming.com/en/2207-buy-key-steam-fallout-...

OnT: Jag har inte heller spelat något Fallout spel... kanske dags att sätta tänderna i Fallout 4 då ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Ni som inte spelat något Fallout tidigare bör göra det omedelbums! Hela serien är fantastisk.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Ni som inte spelat något Fallout tidigare bör göra det omedelbums! Hela serien är fantastisk.

+1 på den.

Beställde faktiskt fallout 4 igår till ps4 .Kört igenom det på pc men var inte alls lika bra som dem tidigare spelen tyckte jag då. Men för 150 kr ska det få en chans till.

Med viss fasa inväntar jag spänt E3 och mer information. Snälla var inte online dravel ...

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Online-spel, bah, skippar.
Hade hoppats på en riktig uppföljare till Fallout 2.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Hejsan sirfalk,

Skrivet av sirfalk:

Har aldrig spelat något Fallout. Kansle ska ta och testa. Vilket av dem bör man ha spelat? Har inte tid att sprla alla tyvärr.

Det beror på....vad du gillar:
F1/F2 är "hardcore" C-RPG isometriskt (3:de person snett uppifrån)
F3/F-NV: C-RPG, förstaperson betydande RPG
F4: Action FPS, minimalt med RPG-inslag

Prova 4:an då nästa titel kommer att påminna mycket om det.
F1/F2 vill jag minnas är gratis på GOG lite då och då

Permalänk
Medlem

Nej, som många säger, blir det ett onlinefokuserat spel går det helt bort. Fallout ska vara singleplayer RPG.

2:an är helt klart det bästa, men det jag spenderat mest tid med är faktiskt FO Tactics! Det spelet spottade jag nästan på först, men det var en "slow burn". Ju längre jag spelade, desto mer överraskad och insugen blev jag i det. Men så är ju mina favoritspel all time Jagged alliance 1-2.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Snälla snälla förstör inte Fallout. Online är en plåga som ska tvingas in i allt för många spel nuförtiden.

Nå, blir att ta sig igenom Fallout 4 DLC innan dess och hoppas att det inte är slutet på en fantastisk resa. Med F4 slutar de kanske inte på topp men vilka fantastiska timmar man fått ändå.

Permalänk
Medlem

I december förra året propagerade Bethesda för sina singleplayerspel, de kan inte vara så dumma att de helt sorterar bort sig själva från denna genre i ett Falloutspel.

Visa signatur

Gammal gubbe