Min spelhemlighet är....

Permalänk
Medlem

Håller med om att Skyrim är tråkigt och bara en skugga av Morrowind, som jag fortfarande anser vara det bästa spel som någonsin gjorts.

Min största spelhemlighet är väl att jag trots ett Steam-bibliotek fullt av ospelade titlar oftast hällre spelar Runescape eller en modpack för Minecraft medans jag lyssnar på podcasts.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem

Jag köpte fallout 4 för att det var så hypat och jag har försökt komma igång och spela det flera gånger men jag stänger alltid av efter en stund och gör något annat för jag tröttnar direkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Beginner: Precis som dig så fastnade jag inte alls för HL2 trots att jag älskade HL1, jag fastnade inte heller för Witcher 3.
Skyrim spelade jag aldrig klart... ja allt detta känns nästan tabu haha

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Fortnite, Pubg och alla såna nya battle royal spel är något jag inte förstår mig på. När man var 15-16 hade man säkert älskat skiten.

Samma här. Förstår verkligen inte vad folk tycker är så jäkla bra med dessa sortens spel.
Kanske man har blivit gammal.

Permalänk
Medlem

I alla spel som har någon form av inventory-system så slutar det alltid med att jag hamstrar precis allt. Man vet ju aldrig när en pryl kommer till nytta.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Jag står inte ut med följande genrer:

Turbaserade
Strategispel
Bil- och sportspel
MMOs

Specifika titlar är:

ICO
Shadow of the colossus

Är säkert fler, bara inte kommer på rak arm.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk

Fallout 4...
Jag är ingen storyline kille men eftersom jag har en hel del bekanta som var sålda på Fallout 3 så lurade dem mig till att förhandsboka(Vem gör ens det?) Fallout 4.
Jag gav det någon timme. Mosade på Main story quests tills jag avinstallerade spelet.
Polarna däremot har hundratals med timmar!
Jag måste sluta lyssna på vad andra tycker och gå min egen väg

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

Dying Light. Alla förutsättningar finns där för att jag ska älska spelet, skjuta zombies, snygg grafik (speciellt på en OLED) osv. osv. osv. men varje gång ger jag upp. Det är helt enkelt för tråkigt och känns meningslöst. Som nån slags beväpnad hemtjänst typ.

Tyvärr är det många andra spel som också fallet för samma sak, t.ex. alla FarCry spel jag testat efter ettan, om jag vill plocka blommor går jag ut i skogen, vill jag hålla på och sy ryggsäckar och annat så letar jag upp nån hemslöjdskurs.

Permalänk
Medlem

Jag klarar inte MMO:s och fattar överhuvudtaget inte grejen med ex. WoW även om jag gillade wc3. Battle royale som tycks förväntas vara en del av varje ny fps får det att vända sig i magen på mig. Ett helt meningslöst spelläge imo.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Det enda jag spelar på PC är Starcraft broodwar, inte remaster, Lotr battle for middle earth, Heroes 3 och Swat4, någon gång per år Startrek online ca 1 vecka för all ny content. Detta sedan 2014... Innan dess varvade jag in Dino horde och Bad company 2. Spelar mest konsoll då shooter-man 2018 och flavour of the month spel som pubg inte är intressanta för mig tyvärr. Saknar stora single player spel som är mer än rpg och mer olika coop multiplayer än shooter-man.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Medlem

Oj. Det finns dessvärre ganska många spel som jag varit superhypad för men som fallit bort efter några enstaka timmar:
Planet Coaster - Älskade RCT3 och såg detta som en uppföljare. Spendera en del tid med att titta på youtube och läsa. Köptes på lanseringsdagen men efter bara ett par uppdrag så hade intresset ebbat ut.

This war of mine - en kollega tokhyllade detta spel men jag som sällan överlevde mer än en vecka gav snabbt upp.

Dont starve - lite samma som ovan överlevde aldrig första natten och tröttnade omgående.

Grim Fandango - Har köpt remastern på GOG, men aldrig startat spelet (skäms)

Homeworld 1 & 2- Spelade demot på ettan när det kom ut. Hade aldrig råd att köpa då. Men så dök remastern upp och jag blev så pepp. Men kom aldrig in i samma känsla som man hade way back when.

Company of heroes 2 - ettan var brutalt bra. Kan få gåshud än idag bara av att tänka på det. Grafiken, fysiken men framför allt ljudet var högsta klass. Man vred upp ljudet ett par steg till när man skulle spela. Tvåan däremot, allt var väl egentligen lite bättre men det kändes mer som en expansion än ett nytt spel och kampanjen i tvåan saknar inlevelse. Tvingade mig igenom två tredjedelar av kampanjen innan jag lät spelet dö av sig självt. Onlineläget har aldrig varit intressant.

World of warcraft - En kompis är på mig ofta om att jag ska börja. Får invites med jämna mellanrum men jag var inte intresserad när WoW kom och jag är inte intresserad nu heller.

Deus Ex mankind divided - spelar förvisso detta spel en del men jag får inte så mycket ut av det som man borde. Totalt ointressant och stela dialoger samt karaktärer. Har inte orkat lyssna igenom en hel konversation. Utan det blir att man trycker förbi detta.

Listan kan göras längre. Var spelen bättre förr då man oftast höll kvar i dom och spelade om flera gånger? Nu idag är det sällan man spelar igenom hela spelet.
Jag skyller detta delvis på Witcher 3 som nu tre år senare egentligen saknar något jämförbart. Dom satte ribban alldeles för högt.

Permalänk
Medlem

Jag spelar ofta inte klart spel, för jag vill inte att de ska ta slut. Så jag har ett gäng spel där jag är mer än halvvägs genom storyn men inte har modet att avsluta den. Tex: FFVI, FFXII, Metroid Prime, Bravely Second.

Permalänk
Medlem

Jag tycker Dark Souls är skittråkigt. Jag har försökt komma igång med det ett flertal gånger. Varje gång det lovordas på någon podcast får jag en känsla av att jag missar något och tänker att jag måste ge det en chans till, så jag installerar det, springer runt med en gråbrun karaktär bland gråbruna ruiner och slåss mot gråbruna fiender som respawnar när man vänder ryggen till i femton minuter innan jag slänger ut skiten igen. Sista gången fick jag dock nog och raderade det från mitt Steam-konto för gott.

Och nu börjar folk snacka om Remastered... Fan också...

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Avstängd

Jag kör nästan aldrig klart mainquesten, teamraider och liknande i mina spel, däremot kommenterade brorsan att jag hade ofantligt mycket speltid på utforskande av världar och experiment...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Jag skyller detta delvis på Witcher 3 som nu tre år senare egentligen saknar något jämförbart. Dom satte ribban alldeles för högt.

Amen.

Det är nog min största spelhemlighet, att jag jämför allt jag försöker spela med The Witcher 3 och aldrig hittar något som ens kommer i närheten.

Cyberpunk kan inte komma fort nog, för jag har inte hittat något roligt att spela efter Geralts sista äventyr.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Skrivet av Kazurk:

Jag köper spel på Steam och installerar dem aldrig...

Same..

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SexMachine:

Jag tycker The last of us samt Uncharted 1, 2 & 3 kanske är spelhistoriens mest överskattade spel.

Instämmer till fullo, Playstation-exklusiva spel är som ett signum för dåliga spel för mig. Kan fylla på med "liknande" titlar så som Ico, Shadow of the Colossus, God of War osv. Kommer aldrig förstå varför de är så omtyckta.

Permalänk
Medlem

Fallout serien...har dock bara kört några timmar av 3:an men de andra ser lika tråkiga ut:P

Permalänk
Medlem

Jag spelar aldrig klart Skyrim för jag kör på det absolut svåraste nivån och i hardcore mode (ett liv). Dör jag så börjar jag om. En del fiender är skitsvåra som följer med mods

Jag tänker att "det ska gå"

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Permalänk
Medlem

The Witcher 3 - Köpte det för att ha något att spela över en längre tid (till skillnad från andra singleplayerspel som man spelar färdigt på ett par dagar). Spelade några timmar, tyckte det var totalt värdelöst. Muppiga rörelser, halvdålig grafik och allmänt tråkigt. Verkade mest handla om att springa från A till B. Antar att jag missat nåt då 99,9% av alla andra verkar avguda det

Permalänk

Vi har ett rum i källaren med soffa, proj 100" , 55" led/lcd, nes, snes, n64, Wii, ps1, ps2, ps4, xbox360, xbox one, mini nes & mini snes, 5.1 ljud.
Har även som andra en jävla massa steam/origin/ubi/humblebundle nycklar oanvända

Hur ofta är vi i källaren? nästan aldrig...

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Mario.
All of them.
Nej tack.

På en direkt fråga om jag gillar / har spelat mario spelen så krystar jag fram ett "ah jo dom är kul" men inners inne dör en del av mig...

Edit: För man är ju konstig om man inte gillar mario...

Visa signatur

3060ti med nån 11600

Windows 11...

Permalänk
Medlem

På senare år har jag märkt att jag är mer intresserad av "hypemaskinen" spelbranschen med allt vad det innebär än själva produkterna den spottar ut

Exempelvis, kan med spänning följa utvecklingen av ett kommande spel i flera år för att sen vara helt ointresserad när det väl släpps. Ibland kan det ju visserligen bero på att spelet faktiskt visat sig vara rätt kass.

Permalänk

cs:go

Har köpt och testat i 16 timmar, men kan verkligen inte klicka med det bara, fick köpa r6s istället haha

Visa signatur

Corsair Carbide Clear 400C White || Phoenix gtx 1070 (GS) || i7 6700k (med en corsair h45)|| 16gb (2x8gb) ddr4 @ 2666mhz ||MSI Z170A GAMING PRO CARBON || Crucial® MX300 525GB|| EVGA Supernova P2 750W Platinum || Acer XB270HU ||

Permalänk
Medlem

Third-person games fungerar inte hos mig.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Som andra nämnt, PUBG/vad den andra nu hette (så intresserad är jag). Men för mig gäller även LoL/Dota, då alla dessa 4 verkar handla om "trist spel där spelare dumpas på en liten karta för att kriga ut det på det tråkigaste sättet man kan föreställa sig". Gillade Smite dock, påminde mig mycket om en barn-/casualversion av WoW's Arena/BG's så kände mig väldigt hemma.

Testade Witcher 2 när den fortfarande var relevant, men gav upp efter tre kvart eller nåt, tycker verkligen inte om spel som handlar om att potta (använda consumables), vilket är varför jag hade svårt med Dragon Age 3, trots att jag annars gillar den serien skarpt. Testade Witcher 1 nyligen och kom hela vägen till första staden innan motivationen började dö ut, och jag verkligen pressade hårt för att klara av spelet. I dess försvar så har den väl åldrats likt ME1, ett spel jag kan prisa till skyarna trots att den visat sig åldras ganska hårt. Cyberpunk är något jag verkligen ser fram emot, mycket för att få erfara den mytomspunna Witcher 3-kvalitén i vad som verkar vara ett riktigt grymt lir (och har ironiskt nog med flit bara sett första teasertrailern, den med bruden på knäna).

Fattar heller inte poängen med CoD/BF, fast jag är inte så insatt. När jag försöker föreställa mig hur en person motiverar när de tycker om spelet går tankegången som "Åh! Som CS:GO fast lägre FPS! Fan va najs!". De har riktigt grymma SP-kampanjer dock, vilket kanske förstörde Mass Effect 3 för mig lite då jag uppfattade den så kraftigt influerad av dessa, fast inte lika välgjord.

Finns nog några andra, men dessa är de nämnvärda.

Permalänk
Medlem

Dark Souls 1 är det mest överskattade spel förra generationen.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roffe:

gråbrun karaktär bland gråbruna ruiner och slåss mot gråbruna fiender som respawnar när man vänder ryggen till i femton minuter innan jag slänger ut skiten igen.

Var skeptisk innan jag provade pga "bara rustningar och slitna borgar" så jag förstår den åsikten men så fort jag började spela blev jag hooked direkt. En av generationens bästa spel utan tvekan. Men alla måste ju inte tycka det.

Fienderna respawnar bara när du dör eller vilar vid en bonfire så låt bli att dö så slipper du det problemet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag fastnade aldrig för Witcher 3