Bygga ihop något smart för 3D-modellering/Streaming/Gaming. Går det under 20k?

Permalänk
Medlem

Bygga ihop något smart för 3D-modellering/Streaming/Gaming. Går det under 20k?

Jag undrar om det går att bygga ihop något, helst i miniITX/ITX-format (typ: BITFENIX MINI-ITX) som jag kan använda när jag måste ta med mig jobbet hem (jobbar med 3D-modellering och samordning), men också ha jävligt kul med? Med kul menar jag gaming, streaming och fotoredigering osv.
Självklart kristallklart och laggfritt.
Allt till en prislapp <20k? Om inte, hur mycket?

Om ni är riktigt hängivna i era svar får ni gärna komma med förslag på komponenter.
Ååguud vad kul detta kan bli!!

Permalänk
Medlem

jo men visst går det. ta en titt på nya ryzen 2 cpuer tex... fin singecore performance för gaming och upp till 8 kärnor (16 trådar) som gör dem bra för renderingar, streaming osv. Para detta med säg ett 1070-1080 (om du orkar vänta så ta nvidias nya generation av GPUer som antagligen släpps om ett tag) och 16-32gb ram, lite SSD minne å ett nätagg på typ 600W så är du hemma.

lär hamna en liten bit under 20k om du hittar bra erbjudanden skulle jag vilja tro

Visa signatur

intel i7 8700k | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000Mhz 16 GB | EVGA GTX1080Ti FTW3 | Asus ROG strix Z370-F | Be Quiet! straight power E9 700W | 2x samsung 850 evo 250GB raid + samsung 850 evo 500 GB + 3tb WD Red | Noctua NH-D15 | Fractal Design define C