Nvidia berättar mer om nästa generations grafikkort i augusti

Permalänk
Melding Plague

Nvidia berättar mer om nästa generations grafikkort i augusti

I augusti går konferensen Hot Chips av stapeln, och i programmet för denna framgår det att Nvidia närvarar för att prata om nästa generations grafikkort.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

jahaja

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Medlem

Var det inte i nu i Maj 2018 som det fyllde 2 år?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Vangen:

Var det inte i nu i Maj 2018 som det fyllde 2 år?

1080 Ti släpptes i mars 2017, som är det jag syftar på i nyheten. GTX 1080 släpptes dock i maj 2016.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Nästa generation mainstream så low/mid range?

Skulle väl personligen inte klassa x80-serien som mainstream men kanske tänker för mycket på namnet.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av LeVvE:

Nästa generation mainstream så low/mid range?

Skulle väl personligen inte klassa x80-serien som mainstream men kanske tänker för mycket på namnet.

Jag skulle tro att det med Mainstream här avses konsument-grafikkort. Där ingår allt från 1030 -> 1080 Ti

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Inaktiv

Gissar på att de release i december eller tidigt 2019.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inget kommer visas på Computex, tro?

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur det som framkommit nu eliminerar att någonting presenteras eller visas upp tidigare/senare?

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Bara de inte snackar om en Pascal refresh istället för något helt nytt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Nästa generation mainstream så low/mid range?

Skulle väl personligen inte klassa x80-serien som mainstream men kanske tänker för mycket på namnet.

Jag skulle då inte klassa 1080 som ett mid-range kort

Permalänk
Medlem

1180 lär vara snabbare än dagens 1080 Ti dessutom ett lägre pris.

Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag hade hoppats på någon tease eller något nu nästa vecka under computex. Om det blir augusti, då tror jag nog att det får bli ett beg. 1080 ti istället.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tzunamii:

Jag skulle då inte klassa 1080 som ett mid-range kort

Hade AMD varit med i matchen hade 1080 varit ett low-end budget kort.

Permalänk
Medlem

"NVIDIA COMPUTEX Press/Analyst Briefing - Something that you shouldn’t miss……

From June 4th 3pm to June 7th 6pm, NVIDIA further organized AI/Deep Learning/Enterprise, GeForce/Gaming product briefing, technology showcase at Grand Hyatt 3F meeting rooms. For press, analysts who’d like to have an in-depth briefing, tech demo run-thru, please BOOK NOW!"

https://www.computextaipei.com.tw/en_US/show/info.html?id=632F3C8C71C14468D0636733C6861689&sFuncID=632F3C8C71C14468D0636733C6861689

Så står det på computex hemsida, "GeForce/Gaming product briefing" låter i alla fall som att det kanske kommer någon sneak peek, om det nu är så att korten ska avtäckas senare i augusti.

På tal om mainstreamkort tror jag bara det exkluderar Titan/Quadro/andra beräkningskort, jag tror det innefattar de flesta "gaming" korten.

Permalänk
Medlem

Gäsp. I den här takten blir det ingen ny dator på ett bra tag...

Permalänk
Medlem

@Laktos
Nya korten eller mer prat om hur pascal fortfarande är relevant och kommer vara långt frammåt som de sa under GDC :D.

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem

Det blir spännande att se. Känns som att mitt 1070 slaktar allt jag kastar på det men mer FPS är ju alltid kul

Dock blir det avgörande hur tillgängligheten ser ut. Papperslanseringar är inte alls spännande.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Rubriken lyder "Nvidia berättar mer om nästa generations grafikkort i augusti" och scrollar man ned i artikeln så står det..

"Presentationen under Hot Chips styrker tidigare uppgifter om en lansering i juli, då ett första avtäckande under konferensen anses relativt otroligt. Det talas om att Founders Edition-varianten av en modell blir först ut och att den baseras på Nvidias nya arkitektur Turing. Namnet på detta är ännu okänt, men tros bli Geforce GTX 1180."

Så.... Är det i augusti eller är det i juli lanseringen sker? Eller ska kanske Nvidia prata mer om ett grafikkort de ska ha lanserat en månad tidigare? Och därför inte behöver berätta mer om korten?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Det kan inte ske snart nog. Vill köpa nytt men är inte det minsta sugen på 2 år gammalt för fullpris..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Rubriken lyder "Nvidia berättar mer om nästa generations grafikkort i augusti" och scrollar man ned i artikeln så står det..

"Presentationen under Hot Chips styrker tidigare uppgifter om en lansering i juli, då ett första avtäckande under konferensen anses relativt otroligt. Det talas om att Founders Edition-varianten av en modell blir först ut och att den baseras på Nvidias nya arkitektur Turing. Namnet på detta är ännu okänt, men tros bli Geforce GTX 1180."

Så.... Är det i augusti eller är det i juli lanseringen sker? Eller ska kanske Nvidia prata mer om ett grafikkort de ska ha lanserat en månad tidigare? Och därför inte behöver berätta mer om korten?

Eller hur .. jag förstod inte riktigt heller det där!

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

Inväntar bara tills dom officiella priserna tillkännages, tar nog och sätter kaffet i halsen redan nu istället så slipper man bli besviken sen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Rubriken lyder "Nvidia berättar mer om nästa generations grafikkort i augusti" och scrollar man ned i artikeln så står det..

"Presentationen under Hot Chips styrker tidigare uppgifter om en lansering i juli, då ett första avtäckande under konferensen anses relativt otroligt. Det talas om att Founders Edition-varianten av en modell blir först ut och att den baseras på Nvidias nya arkitektur Turing. Namnet på detta är ännu okänt, men tros bli Geforce GTX 1180."

Så.... Är det i augusti eller är det i juli lanseringen sker? Eller ska kanske Nvidia prata mer om ett grafikkort de ska ha lanserat en månad tidigare? Och därför inte behöver berätta mer om korten?

Vi får väl köra en intern vadslagning här på sajten, så får den som gissar rätt (eller närmast) ett kort av redaktionen 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Det kan inte ske snart nog. Vill köpa nytt men är inte det minsta sugen på 2 år gammalt för fullpris..

Köp då ett 1080 ti eller något av de senaste titan de mycket yngre än 1080 och sämre.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

1180 lär vara snabbare än dagens 1080 Ti dessutom ett lägre pris.

I påstående A så blir svaret ja, i B är svaret nej.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Så.... Är det i augusti eller är det i juli lanseringen sker? Eller ska kanske Nvidia prata mer om ett grafikkort de ska ha lanserat en månad tidigare? Och därför inte behöver berätta mer om korten?

Skrivet av Samlooh:

Eller hur .. jag förstod inte riktigt heller det där!

Skrivet av RVX:

Vi får väl köra en intern vadslagning här på sajten, så får den som gissar rätt (eller närmast) ett kort av redaktionen 😀

När jag läste det tolkade jag det som att det är osannolikt att Nvidia skulle avtäcka ett nytt grafikkort på Hot Chips. Med andra ord måste de redan ha gjort det tidigare för att kunna hålla det föredraget. Jag är rätt säker på att det är det artikeln försöker hänvisa.

Vilket då talar för juli månad.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

När jag läste det tolkade jag det som att det är osannolikt att Nvidia skulle avtäcka ett nytt grafikkort på Hot Chips. Med andra ord måste de redan ha gjort det tidigare för att kunna hålla det föredraget. Jag är rätt säker på att det är det artikeln försöker hänvisa.

Vilket då talar för juli månad.

Men det rimmar fortfarande illa med rubriken som bokstavligen säger augusti.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Men det rimmar fortfarande illa med rubriken som bokstavligen säger augusti.

Ja, speciellt när eventet i juli ännu inte skett eller är bekräftat.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Vore ju löjligt sent på året om detta stämmer. "Release" sent Augusti = faktiska grafikkort i handeln slutet på september/mitten av oktober och 3rd party runt december.

Suger ju att vänta över hela sommeran på den här skiten.