Rykte: Fallout 76 har multiplayer – blir inte battle royale eller MMO

Permalänk
Melding Plague

Rykte: Fallout 76 har multiplayer – blir inte battle royale eller MMO

I samband med avtäckandet av nya Fallout 76 menade källor att spelet kommer innehålla onlineelement. Detta förtydligas nu med att det inte är någon Rust- eller PUBG-klon.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ah, Multiplayer med deras Creation Engine (Gamebryo) motor kommer bli en trevlig upplevelse.
Men för detta kanske de använder någon annan motor?
Hoppas det blir ett kul spel dock. Intressant att se mer exakt vad det är.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Skulle kunna bli bra! Kul att spela med vännerna.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

basbyggning? Typ det sämsta med fallout 4, mods som fallout och elder scrolls behöver kommer inte fungera heller pga multiplayer då antar jag. Inte en chans att jag köper detta.

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem

Hörde spekulationer igår att denne Jason Schreier kan ha matats med falsk info från BGS för att han skall läcka felaktig info då han tydligen är "ökänd och svartlistad" av BGS sedan tidigare. BGS vill att han skall framstå i dålig dager, och att de som gillar FO4 inte kommer att bli besvikna. Modda vapen och upptäcka naturen etc kommer som vanligt att vara precis som vi vill ha det.

Med detta sagt, så måste man komma ihåg att det är spekulationer om läckor som skett.
Vänta och se hur det blir på riktigt 10 juni.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk

Hoppas man kan lira ensam.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av klotim:

basbyggning? Typ det sämsta med fallout 4, mods som fallout och elder scrolls behöver kommer inte fungera heller pga multiplayer då antar jag. inte en chans att jag köper detta.

Settlement byggandet var det enda vettiga med hela Fallout 4 i mitt tycke.
Spelade storyn till Diamond City innan jag började spy galla över spelet, gick tillbaka till första 'basen' och har sedan dess spenderat all min tid med att bygga och leka guvernör - Självfallet med en massa mods för settlers, resurser & flera byggnader o.s.v.

Det som jag är orolig för är just att mods förmodligen inte lär fungera p.g.a. MP-aspekten, vilket i sin tur kommer leda till att basbyggandet förmodligen inte räcker till då basutbudet i FO4 var under all kritik när det kommer till antalet byggnader och valmöjligheter.

Men men, den som lever får se antar jag.
Bethesda kanske glatt kan mäta mina förhoppningar när det kommer till ett post-nuke uppbyggande av ett nytt samhälle.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Settlement byggandet var det enda vettiga med hela Fallout 4 i mitt tycke.
Spelade storyn till Diamond City innan jag började spy galla över spelet, gick tillbaka till första 'basen' och har sedan dess spenderat all min tid med att bygga och leka guvernör - Självfallet med en massa mods för settlers, resurser & flera byggnader o.s.v.

Det som jag är orolig för är just att mods förmodligen inte lär fungera p.g.a. MP-aspekten, vilket i sin tur kommer leda till att basbyggandet förmodligen inte räcker till då basutbudet i FO4 var under all kritik när det kommer till antalet byggnader och valmöjligheter.

Men men, den som lever får se antar jag.
Bethesda kanske glatt kan mäta mina förhoppningar när det kommer till ett post-nuke uppbyggande av ett nytt samhälle.

Har inte testat basbyggar-mods men om det gör det roligare så kan jag testa det igen!

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av stenharl:

Jag kommer i alla fall inte förköpa detta efter FO4 fiaskot. Och blir detta en online-builder-battle royal-"bygga städer med kompisar och vänner för att ta över the wasteland"-MMO så spyr jag nog rakt ut.

Citat:

Nu förtydligar han att det dock inte rör sig om något battle royale-spel och inte heller någon klon av överlevnadsspel som Dayz, Rust eller Ark: Survival Evolved.

Istället ska spelet vara influerat av dessa titlar, och bjuda på onlinesamarbete med bland annat fokus på basbyggande.

*Spyljud*

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Medlem

Ska bli spännande att se vad det blir av detta. Men basbyggande låter spontant föga intressant, typ inte rört den biten i F4 utan moddat annat så spelet blir kul på andra håll. Men det kanske bara bygger vidare på basbyggandet från F4 och i övrigt följer det en liknande mall som övriga (nyare) Fallout-spel vilket i såna fall är klart mer intressant. Inkluderar de ngn Multi-player som fungerar så säger inte jag nej men förmodligen kommer det lämna mycket att önska om det är med xD

Aja, jag sitter lungt i båten tills de visat spelet helt enkelt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Hjälpsam

"Kotakus Jason Schreier har tidigare menat på att spelare som förväntar sig ett traditionellt Fallout med en spelare som strövar runt i det kärnvapensargade landskapet kommer bli mycket besvikna."

Jag kommer alltå bli mycket besviken.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Jag har varit besviken på alla Fallout efter Fallout 2 och tyckte just att basbyggandet i Fallout 4 hade kunnat bli roligt om det inte vart just Bethesda som gjort spelet. Kul att de möjliggör moddning i sina spel, synd bara att de verkar använda det som en ursäkt för att släppa obalanserade och därmed ofärdiga spel.

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem

Då får vi hoppas de lyckas med basbyggandet i det här spelet. Det kändes helt klart ofärdigt och ogenomtänkt i FO4, men om det här spelet bara fokuserar på basbyggande med COOP element så finns det iallafall potential för att det skulle kunna bli kul!

Permalänk
Medlem

Jag tyckte Fallout 4 var riktigt tråkigt och inget jag hör kring detta låter som något framsteg. Det känns som Bethesda peakade med Skyrim men efter det kom Witcher 3 som visade hur en levande värld med relevanta karaktärer ser ut och Skyrim åldrades flera år på en dag. De hade inte lärt sig något till Fallout 4 så mitt förtroende för Bethesda är inte i topp.

Permalänk
Medlem

Ett annat rykte som dykt upp tidigare är att bara mods som distribueras via Creation Club ska tillåtas "av säkerhetsskäl".
Begränsningen låter inte osannolik, eftersom Bethesda säkerligen vill kunna dra in en del av de pengar andra bolag tjänar på mikrotransaktioner.

Permalänk

Äntligen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Testpilot
Skrivet av klotim:

Har inte testat basbyggar-mods men om det gör det roligare så kan jag testa det igen!

Tycker jag helt klart du ska göra!

Finns hundratals mods som lägger till nya byggnader, NPC's, rework'ar/rebalance'ar resurser och kostnader mm.

PCGamer har en okej artikel med mods:
https://www.pcgamer.com/best-fallout-4-mods/2/

Annars är det bara att checka in på Nexusmod's Fallout 4 sida, rekommenderar att sortera efter top/kategorier:
https://www.nexusmods.com/fallout4/mods/categories/
https://www.nexusmods.com/fallout4/mods/top/

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ratatosk:

"Kotakus Jason Schreier har tidigare menat på att spelare som förväntar sig ett traditionellt Fallout med en spelare som strövar runt i det kärnvapensargade landskapet kommer bli mycket besvikna."

Jag kommer alltå bli mycket besviken.

Samma här för om något är fallout är det bara att ge sig ut i the wasteland och driva runt och snubbla in i något som verkar intressant och jag spenderade nog 10 gånger mer tid på att utforska än att följa någon main story i 4an och bas byggande var roligt ett par timmar men känslan jag vill åt är jag och mitt sniper rifle mot världen och man bara driver runt

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

Ett annat rykte som dykt upp tidigare är att bara mods som distribueras via Creation Club ska tillåtas "av säkerhetsskäl".
Begränsningen låter inte osannolik, eftersom Bethesda säkerligen vill kunna dra in en del av de pengar andra bolag tjänar på mikrotransaktioner.

Om det stämmer att det är primärt multiplayer så det helt rimligt att dom vill och bör ha kontroll över vilka moddar som tillåts. Hellre det än inget modstöd alls.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Yatagarasu:

Settlement byggandet var det enda vettiga med hela Fallout 4 i mitt tycke.
Spelade storyn till Diamond City innan jag började spy galla över spelet, gick tillbaka till första 'basen' och har sedan dess spenderat all min tid med att bygga och leka guvernör - Självfallet med en massa mods för settlers, resurser & flera byggnader o.s.v.

Det som jag är orolig för är just att mods förmodligen inte lär fungera p.g.a. MP-aspekten, vilket i sin tur kommer leda till att basbyggandet förmodligen inte räcker till då basutbudet i FO4 var under all kritik när det kommer till antalet byggnader och valmöjligheter.

Men men, den som lever får se antar jag.
Bethesda kanske glatt kan mäta mina förhoppningar när det kommer till ett post-nuke uppbyggande av ett nytt samhälle.

Tänk vad olika man kan tycka. Byggandet var det sämsta i hela F4 enligt mig. Byggde lite första stan men sket snabbt i det och sprang istället runt och njöt av alla side quests

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

Ett annat rykte som dykt upp tidigare är att bara mods som distribueras via Creation Club ska tillåtas "av säkerhetsskäl".
Begränsningen låter inte osannolik, eftersom Bethesda säkerligen vill kunna dra in en del av de pengar andra bolag tjänar på mikrotransaktioner.

https://youtu.be/WWaLxFIVX1s

*edit* iofs kanske de implementerar det väl men det är Bethesda vi snackar om. Så vi kan nog överge det hoppet direkt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Vanlig multiplayer låter ju bra.
Hoppas att det går att modda som vanligt dock!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Xyborg:

Tänk vad olika man kan tycka. Byggandet var det sämsta i hela F4 enligt mig. Byggde lite första stan men sket snabbt i det och sprang istället runt och njöt av alla side quests

Det är tur det, hade varit tråkigt om alla hade samma smak & spelen såg lika ut!

Tyckte personligen att storyn var framkrystad/'cheesy', side questen repetitiva, grafiken medelmåttig & spelet flöt segare än sirap (i7 4790k/GTX 970/1080p på launch). Glöm inte avsaknaden av vettig SLI/CF & 21:9 stöd i en AAA-titel anno 2015.

Gillade inte direkt V.A.T. systemet heller, spelet blev så himla enkelt med det och all slow-mo förstörde 'immersion' för mig på något vis - För att inte nämna voice over, man valde ett alternativ men den muntliga dialogen sa något helt annat.

Finns 1001 saker jag kan klaga på med FO4 efter att ha spelat FO3/New Vegas, men det är något jag gjort redan när spelet kom, så besparar alla den bravaden

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Yatagarasu:

Det är tur det, hade varit tråkigt om alla hade samma smak & spelen såg lika ut!

Tyckte personligen att storyn var framkrystad/'cheesy', side questen repetitiva, grafiken medelmåttig & spelet flöt segare än sirap (i7 4790k/GTX 970/1080p på launch). Glöm inte avsaknaden av vettig SLI/CF & 21:9 stöd i en AAA-titel anno 2015.

Gillade inte direkt V.A.T. systemet heller, spelet blev så himla enkelt med det och all slow-mo förstörde 'immersion' för mig på något vis - För att inte nämna voice over, man valde ett alternativ men den muntliga dialogen sa något helt annat.

Finns 1001 saker jag kan klaga på med FO4 efter att ha spelat FO3/New Vegas, men det är något jag gjort redan när spelet kom, så besparar alla den bravaden

Som sagt, väldigt kul att det finns olika smak. Annars blir det ju ganska trist Konstigt nog så flöt det på helt OK för mig i 1440p med min 4790K och ett GTX 780. Höll 50-60 fps (det var ju låst till 60 fps iaf - fast det kanske är det du menar med "sirap"?) med det mesta på high och något på medium.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

WoW i Fallout miljö. Nej tack. Vill jag ha knark, skaffar jag det på stan. Billigare i längden.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

Hoppas man kan köra moddar från loverslab.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Tycker jag helt klart du ska göra!

Finns hundratals mods som lägger till nya byggnader, NPC's, rework'ar/rebalance'ar resurser och kostnader mm.

PCGamer har en okej artikel med mods:
https://www.pcgamer.com/best-fallout-4-mods/2/

Annars är det bara att checka in på Nexusmod's Fallout 4 sida, rekommenderar att sortera efter top/kategorier:
https://www.nexusmods.com/fallout4/mods/categories/
https://www.nexusmods.com/fallout4/mods/top/

Sim Settlements med RotC är ett absolut måste för mig nuförtiden, sjukt roligt!

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Keychron K3v2 (Banana-switchar) | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Odin Infinity XL Stealth Edition | HP Omen 27i |