Söker tyst trådlöst premium tangentbord, som går att gamea på

Permalänk
Medlem

Söker tyst trådlöst premium tangentbord, som går att gamea på

Hej!

Tror inte detta är den typiska "Vilket tangentbord ska jag ha-tråd", utan mer en efterlysning på vart det finns. Jag vet ju vad jag vill ha, men jag vet inte ens om det finns

Jag har idag ett Corsair K70 i röd-led med MX Brown och o-ringar. Men det är tyvärr fortfarande för högljudt. När jag sitter och skriver så låter det alldeles för mycket för att det ska vara bekvämt för andra i rummet.

Jag är inte pro gamer, utan mer casual, men gillar premium (och trådlöst!). Det jag gillar med K70 är dess vikt och solida känsla, och även hur det ser ut med.

Det jag söker är ett tangentbord, likt ett laptop tangentbord med scissor-switches (eller något annat skönt, men tyst). Jag vill att det ska vara stilrent och helst med en borstad aluminium look likt K70. Det måste vara bakgrundsbelyst. Som grädde på moset så vill jag gärna att det ska vara trådlöst, men inte påverka mig som casual gamer, dvs märker jag att det är delay så är det absolut nej.

Tänk ett Space Gray Magic Keyboard, men med bakgrundsbelysning, samt inte bluetooth, utan det ska vara trådat eller någon annan trådlös teknik.

Alternativet som jag hittat är Logitech K800 Illuminated, dock tycker jag inte speciellt mycket om utseendet tyvärr. Så ett alternativ hade varit bra

På jobbet har jag Logitech K780 MultiDevice som jag älskar för just jobbet, men i mörker och gaming hemma fungerar det inte

Visa signatur

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: Ryzen 2600X | 16GB 2933 MHz | RTX 2070 FE | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L

Permalänk
Medlem

@ehallq: Har ungefär samma förutsättningar och krav. Dock förstår jag inte vitsen med trådlösa tangentbord. Köpte på vinst och förlust en Razor Ornata Chroma.
Har bara haft det ett par månader så jag vet inget om kvalitén men den har fungerat utmärkt med spel och är wife-approved när det kommer till ljudnivån.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

@ehallq: Har ungefär samma förutsättningar och krav. Dock förstår jag inte vitsen med trådlösa tangentbord. Köpte på vinst och förlust en Razor Ornata Chroma.
Har bara haft det ett par månader så jag vet inget om kvalitén men den har fungerat utmärkt med spel och är wife-approved när det kommer till ljudnivån.

Kikade på den men var rädd att den kanske skulle låta. Men får kika på den i någon butik och knappa lite, tack!:-)

Trådlöst är för att jag inte vill ha sladdar på bordet helst

Visa signatur

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: Ryzen 2600X | 16GB 2933 MHz | RTX 2070 FE | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L

Permalänk

Lite sent svarat kanske, men spana in "Matias Nordic Wireless Mini Secure Pro" med Matias Quiet,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

@ehallq: Har ungefär samma förutsättningar och krav. Dock förstår jag inte vitsen med trådlösa tangentbord. Köpte på vinst och förlust en Razor Ornata Chroma.
Har bara haft det ett par månader så jag vet inget om kvalitén men den har fungerat utmärkt med spel och är wife-approved när det kommer till ljudnivån.

De sinnessjuka kablar som iaf Corsair kör med gör att man lätt kan förstå behovet av trådlöst, ser ut som en boaorm på skrivbordet

Corsair har ju annars sitt silent tangentbord som jag tycker är helt ok. Dock tveksam till om det går att få trådlöst.