siberia 800 wireless, win10 mic problem.

Permalänk
Medlem

siberia 800 wireless, win10 mic problem.

Hej,köpte för ett tag sedan och kopplade via optical för ljud och usb för mic och det funkade bra ett tag men nu får jag inget ljud från micen.
Den finns på "Ljud" och är aktiverad och märkt som standard men den ger inget utslag när man pratar(fungerar såklart inte heller i discord).
går man dock in på egenskaper och testar att lyssna samtidigt som man pratar så hör jag mig själv klart så micen verkar riktig.

har prövat att avinstallera drivrutiner och återinstallera.
Kollat inställningar på kontrollboxen(ska vara rätt "spdif in" och "usb out")
kollat så att micen inte är mutad i ljud.

Vet inte vart man ska kolla mer:S
Det är mycket möjligt att jag har kommit åt någon inställning då jag byter mellan högtalare och lurar och mic ibland.

Nån som har nån aning? har slut på idéer

Permalänk
Medlem

har du uppdaterat till windows 10 1803? då är det en säkerhetsinställning.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Hade precis samma problem som dig att micen slutade funka på mina Siberia 800, efter timmar av hårslitande så reversade jag windows uppdateringen till den innan, så nu funkar det som den ska.

Permalänk
Medlem

guld värd

uppdaterar gör den per automatik så den har absolut senaste win. ska testa att gå tillbaka till uppdateringen innan.
tack för svar! guldstjärna till er:)

Permalänk

Samma headset samma problem
Settings > Privacy > Microphone > Allow apps to access your microphone "ON"
fungerade för mig

Permalänk
Medlem

fungerade

Skrivet av Boombox21:

Samma headset samma problem
Settings > Privacy > Microphone > Allow apps to access your microphone "ON"
fungerade för mig

Testade, fungerade! tack tack:)
tur det för gamla windowsversioner slängs efter 10 dagar så jag kunde inte återställa till 1709 endå:S