Tips tråd om bra spel till mobilen, finns för mycket att gå igenom så vi kan väl tipsa varandra!

Permalänk

Tips tråd om bra spel till mobilen, finns för mycket att gå igenom så vi kan väl tipsa varandra!

Detta gäller både IOS och Android, tex ange vad för typ av spel och om det är några större nackdelar med dom.
Både gratispel och betalvarianter, själv tycker jag att vi skall slippa pay to win och liknade skarp men massan bestämmer!! Om tråden hamnat fel eller om det finns en likadan så får mod gärna slå ihop dom,hittade dock ingen själv när jag sökte.
Börja tipsa😎

Permalänk
Medlem

Finns ett jäkligt bra digitalt brädspel till iOS. Det är en port av det fysiska brädspelet. Lords of Waterdeep. Går att spela själv eller mot andra online tror jag. Det är ett worker placement-spel där man ska utföra quests genom att samla olika kuber. Questen kan sedan ge speciella abilities och man kan köpa egna områden som ger kuber. Riktigt bra tycker jag. Jag klistrar in PC-trailern för den visar bättre och är i princip samma som iOS-versionen.

Ett annat digitalt brädspel som verkar bra, som jag köpt men inte provat än, är Antihero.

Permalänk
Medlem

@Pierre232: Spelar;
Clash Royale
Adventure Capitalist
Mazebert TD
Swarm Simulator

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk

Skriv gärna ifall det är på Android eller IOS, tyvärr finns inte alla spel på båda plattformarna en det hade ätit kul att höra om andras favoriter.
Edit: Kör själv y mycket Sky Force reloaded och pinball Arcade+PSP emu och gba emus+Mame. Hederliga gamla klassiker! På Android

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.CGS.VideoEn...

Permalänk

Jag tänkte mig spel som tex bygger unreql enginen4 ,Nova och spel närmare PC än något Flapp Flap flapspel eller iap eller pay to win,, då jag anser att dessa spel är enbart för att lura människor påsh även om vissa är väldigt bra gjorda anser jag att de dom seriöst gått in och utforma och utformat för att blåsa ungdomar och spelberoende!
Obs ,detta är min personliga åsikt

Jag har inga som helst problem att betala för ett bra spel, varje Dingle eller multiplayer så längs man inte skall behöva satsa ännu mer enbart för att komma vidare i spelet utan att köpa någon Armour eller liknande. Så kallat In app pucchades,vissa appar tar flera tusen svenska kronor för en upgradepack ttex pugb mobile for android that sells upgrades for Up to 100 Swedish kronor (SEK) thats q0$ and is not adlt persons that by them, so I hope nv antal. PLEASE come with your own conclusions as Ihave. It'ts to muc that dont add Up snd
If snething hsppens to me you know were to look and dont be genre!! P

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Coin Master

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

RollerCoaster Tycoon® Classic
RollerCoaster Tycoon® 1 och 2 lite omgjorda menyer för att fungera på mobil, annars är allt sig likt från originalen på PC.
Kostar 59kr men inget att köpa i spelet sedan.
Fins till Android vet inte om iOS.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

Kör just nu Walking Dead, lite speciella men bra gjorda
Köpta för Google bonusprogram, har tjänat över 400 på att svara på några få(3_4) varje gång. Men jag har upptäckt att om du har långa resvägar varje dag får du frågor ca 5 ggr i veckan, men är du mest hemma får du nästan ingna.
Appsales är även en kanon app som listar spel och appar
som k reas eller är tillfälligt gratis på Google play tillfälligt, spel som ibland kostat över 100kr.
Mvh Pierre

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

megapolis.
vet inte om det är din typ av spel, men jag älskar det iaf.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

@mangemani:
Ska testa,tack fär tipsen allihop.
Kan vi inte försöka hålla liv i denna tråden och komma med konstruktiva tips,tex spelreor och bra indiespel tex,att det kostar några tior får man leva med så länge det är en engångskostnad som gär att man slipper den f*rbannade reklamen och så utvecklarna får sin del av kakan!!
Mvh Pierre GBG

Permalänk

skulle gärna vilja veta om det finns något spel(eller det är 2 sorters spel rättare sagt) manager spel där man INTE spelar mot vänner eller andra, utan bara ett avkopplande manager spel utan stress och press och där man inte "behöver" betala och finns det något spel som liknar the settlers(de äldre settlers spelen dvs) och även där, där man slipper spela med vänner eller andra.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

TapTitans 2

Visa signatur

Grafikkort: RTX 3080 TI RAM: Corsair vengeance 16GB 3200Mhz
Nätagg: Corsair RM750 Moderkort: Asus prime Z370-A
SSD: Intel 660P 1TB CPU: Intel 8700k

Permalänk
Hedersmedlem

Mekorama - pusselspel där du kan göra egna banor
Polytopia - turn-based strategi, fast lite annorlunda.
Space flight simulator - bygg din raket, flyg in i solen eller till mars.
Pixel dungeon - svårt retro-spel där du bara har ett liv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Swordigo

Ett slags plattform äventyrsspel.

Finns för iOS, vet ej om det finns för Android.

Tyvärr har jag kommit till ett ställe där det tycks omöjligt att komma vidare.

Något att testa i alla fall.

Tror det finns hjälp i form av forum ocksä.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk

Game Dev Tycoon är alltid kul finns på Android

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 1060 6GB |
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk
Avstängd

Super Hexagon om man gillar hets, gör man inte det är mini metro trevligt.