Gigabyte lanserar RGB-belysta primärminnen under varumärket Aorus

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte lanserar RGB-belysta primärminnen under varumärket Aorus

Tillverkaren Gigabyte har på senare tid äntrat allt fler marknader, och uppgifter gör nu gällande att det även gäller primärminnen i form av RGB-belysta moduler ur gaminginriktade Aorus-serien.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Yes, äntligen!

Permalänk
Medlem

Nu: okänt pris

Sen: ..........

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Mycket coolt!

Tänk 4st sådana en Fredagkväll

Permalänk
Avstängd

så orginellt med leds .....

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Nu: okänt pris

Sen: ..........

140000:-

Skrivet av lord_vasagos:

så orginellt med leds .....

För det är ju verkligen mer originellt utan RGB.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xinpei:

140000:-

För det är ju verkligen mer originellt utan RGB.

Är snyggare utan i.a.f och jag vill ha minnen inte en julgran

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Inaktiv

Häftigt om man kombinerer med liten rökmaskin och strobeljus i lådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Är snyggare utan i.a.f och jag vill ha minnen inte en julgran

Stäng av skiten då? Eller köp andra minnen? Det är ju inte så att RGB direkt utkonkurrerar ditt favoritminne. Det är lite av inne just nu att gnälla på RGB.. ingen tvingar dig att köpa minnena.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

En större nyhet hadde nog varit om någon släppte datorkomponenter utan led's. Så som det en gång var innan det blev coolt att allt ska se ut som ett billigt bordell.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Master of Overkill

Inga CL? är dom CL 16 bara köpa trident z

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Häftigt om man kombinerer med liten rökmaskin och strobeljus i lådan.

Tungrök från kylningen får dom fixa sen får man inte glömma discokulan

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Stäng av skiten då? Eller köp andra minnen? Det är ju inte så att RGB direkt utkonkurrerar ditt favoritminne. Det är lite av inne just nu att gnälla på RGB.. ingen tvingar dig att köpa minnena.

Ja alltså det gnälls hela tiden på det.. Men vad folk inte verkar fatta är att det går att stänga av eller rent utav köpa komponenter utan.
Men nej nej, måste gnällas lite först.

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av lord_vasagos:

Är snyggare utan i.a.f och jag vill ha minnen inte en julgran

Finns utan

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd

@lord_vasagos:
Du kunde ju endast haft dom tända under julen,Och slippa asa in gran jäveln.:)
Gäller att tänka praktiskt.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Tröttsamt att alla hatar på leds. Vad är problemet liksom det är bara att INTE KÖPA SKITEN. Helt jäkla uppenbarligen är det ju en växande marknad och omtyckt av många så det kanske det är Er det är fel på? Patetiskt... Får vibbar av att ni "hatar" Justin Bieber ocksä..

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mange43:

@lord_vasagos:
Du kunde ju endast haft dom tända under julen,Och slippa asa in gran jäveln.:)
Gäller att tänka praktiskt.

Förstår du hur många gånger min 4 åring skulle gnälla om hon vart utan gran och får ha julklapparna runt datorn och mina terapi kostnader efter den julen skulle ligga i regionen high end dator utan leds

Seriöst hatar dom jävla ledsen som är inne nu och dom är inte bara fula utan även irriterande och saknar funktion och som den här trenden rullar på är det snart inga minnen kvar som inte ser ut som en gay parad och någon måste sätta ner foten

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Tröttsamt att alla hatar på leds. Vad är problemet liksom det är bara att INTE KÖPA SKITEN. Helt jäkla uppenbarligen är det ju en växande marknad och omtyckt av många så det kanske det är Er det är fel på? Patetiskt... Får vibbar av att ni "hatar" Justin Bieber ocksä..

Det här är ett forum. Här diskuterar vi saker och tycker olika. Varför är det så svårt för vissa att förstå det? Vissa gillar RGB, andra inte. Alla har rätt att tycka vad de vill.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Det här är ett forum. Här diskuterar vi saker och tycker olika. Varför är det så svårt för vissa att förstå det? Vissa gillar RGB, andra inte. Alla har rätt att tycka vad de vill.

Det varken bjuder in till diskussion eller bidrar till en pågående diskussion att de första 10 postsen är något tråkigt julgrans- eller discoskämt. Har jag fel? Tröttsamt att se alla dra one-liners och skratta åt sina egna skämt.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Det varken bjuder in till diskussion eller bidrar till en pågående diskussion att de första 10 postsen är något tråkigt julgrans- eller discoskämt. Har jag fel? Tröttsamt att se alla dra one-liners och skratta åt sina egna skämt.

Vad skiljer det sig från alla som skriver vad de tycker om produkterna, fast är positivt inställda istället? Det är lika mycket diskussionsunderlag där.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Vad skiljer det sig från alla som skriver vad de tycker om produkterna, fast är positivt inställda istället? Det är lika mycket diskussionsunderlag där.

Om man drar diskussionslösa kommentarer som "oj, dom är vackra som en solnedgång.. Hahaha". Så... Inget. Man är ute efter en reaktion och inte en diskussion.

Ett problem är att visa ämne är "trendiga" att hata och det är bara störigt. Jag skulle inte ha nåt problem med att nån drar ett julgransskämt men varannan post är ju bara jobbigt.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Skrivet av lord_vasagos:

Förstår du hur många gånger min 4 åring skulle gnälla om hon vart utan gran och får ha julklapparna runt datorn och mina terapi kostnader efter den julen skulle ligga i regionen high end dator utan leds

Seriöst hatar dom jävla ledsen som är inne nu och dom är inte bara fula utan även irriterande och saknar funktion och som den här trenden rullar på är det snart inga minnen kvar som inte ser ut som en gay parad och någon måste sätta ner foten

Vad är det för något att gnälla över finns det folk som uppskattar det så är det väl jättekul för dom?
Det är ingen uppoffring för oss som inte bryr sig om belysning vi köper andra komponenter. Jag har ex en Rgb datormus och Rgb ram för det var vad som fanns i lager i min prisklass vid inköp men på båda dessa går det utmärkt att stänga av.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Det här är ett forum. Här diskuterar vi saker och tycker olika. Varför är det så svårt för vissa att förstå det? Vissa gillar RGB, andra inte. Alla har rätt att tycka vad de vill.

Korrekt men tycka och skriva ut sina åsikter är två skiljt olika saker. Samtidigt så fylls alltid denna typ av trådar av "Anti-RGB" som känner sig manade att skrika ut sitt motstånd mot RGB tills alla flyr kommentarstråden.

Skrivet av Varg:

Vad skiljer det sig från alla som skriver vad de tycker om produkterna, fast är positivt inställda istället? Det är lika mycket diskussionsunderlag där.

Stämningen och nivån dessa sätter på diskussionen. En sak vore om folk skrev "Jag gillar inte RGB pga...." för då är man någorlunda konstruktiv. Att däremot gå in och skrika "Jävla julgran..." är ju verkligen inte samma sak och leder bara till barnsligheter. Att sedan dra hänvisningar till "Gay parader" och "Julgranar" medan man kör fram osanningar som att det snart inte finns några minnen utan RGB (en snabb sökning på prisjakt ger ett resultat på över 2000 DDR4 minnen utan RGB och 300 med så det påståendet är rent strunt).

Det är helt enkelt förgiftande för kommentartråden att fara fram på det viset. FRAMFÖRALLT när det sker i varenda tråd om RGB-relaterade produkter och oftast av samma personer.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Får vibbar av att ni "hatar" Justin Bieber ocksä..

Jag bryr mig mindre om herr Bäver än om LED...
Och nä, jag köper inget med RGB LED, oberoende om det går att stänga av eller inte, förbehåller mig rätten att gubbgnälla dock.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Lego Master

Det är brist på minnesmoduler i världen, och nån väljer att ta en drös och blinga upp dem med LED?
Det känns lika vettigt som att välja att bygga en vattenpark för ekorrar mitt under torkan.

LED kan suga min hurtiga ändalykt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Det är brist på minnesmoduler i världen, och nån väljer att ta en drös och blinga upp dem med LED?
Det känns lika vettigt som att välja att bygga en vattenpark för ekorrar mitt under torkan.

LED kan suga min hurtiga ändalykt.

Det är just det. Det finns ingen brist på minnesmoduler.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Xinpei:

Det är just det. Det finns ingen brist på minnesmoduler.

Är jag felinformerad, eller har det på nåt sätt svängt på sistone? Priserna är ju tokiga, och den senaste förklaringen jag fått är just att tillgången inte matchar efterfrågan.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Mer RGB till folket!
Nej tack!

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Är jag felinformerad, eller har det på nåt sätt svängt på sistone? Priserna är ju tokiga, och den senaste förklaringen jag fått är just att tillgången inte matchar efterfrågan.

Det påstås det men ändå kan Samsung öka sin produktion med 21% bara så där... Detta samtidigt som få butiker har problem att få tag i minnen.

Skrivet av xcluzive:

Mer RGB till folket!
Nej tack!

I vilket läger står du?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Vad är det för något att gnälla över finns det folk som uppskattar det så är det väl jättekul för dom?
Det är ingen uppoffring för oss som inte bryr sig om belysning vi köper andra komponenter. Jag har ex en Rgb datormus och Rgb ram för det var vad som fanns i lager i min prisklass vid inköp men på båda dessa går det utmärkt att stänga av.

mitt msi gaming som exempel kräver bloat för leds off som kanske funkar med nvidia experience om man kan använda det och spel funkade riktigt vilket det inte gör så måste ha det avinstallerat och vist det är lösliga problem men ändå problem p.g.a onödigt skräp så är inte alltid guld och gröna skogar

Sen det går att välja minne utan leds men moderkort och gpu är tveksamt och man får sikta i absoluta lowend segmentet för att slippa dom och vist samma där man kan stänga av skiten men jag har minimalt intresse av att ha bloat för någon 14 åring behöver sin ljushow i datorn och ska man imponera med hårdvara gör man det genom kylning och prestanda

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w