Warhammer 40k Inquisitor - Martyr

Permalänk
Medlem

Warhammer 40k Inquisitor - Martyr

Hallå,

Nytt ARPG spel som släpps imorgon för PC / konsol. Många som skriver 'diablo in space'
Någon som ska spela?

Har själv testat betan i två dagar och tycker det känns roligt, lite Starcraft custom map RPG känsla. Kommer spela assasin med 2h, bäst movement abilities i låga levelar.

Video för er som är nyfikna:
https://www.youtube.com/watch?v=MaqJH6dMLW8

Redigerar in trailern:

Permalänk
Medlem

Älskar warhammer men bortsett från några fåtal spel så har det mest varit skit. Är detta värt att investera sin tid i? Hur är det med loot och sånt, är det i närheten av spel som Diablo och Grim Dawn?

Det ser i alla fall kul ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Älskar warhammer men bortsett från några fåtal spel så har det mest varit skit. Är detta värt att investera sin tid i? Hur är det med loot och sånt, är det i närheten av spel som Diablo och Grim Dawn?

Det ser i alla fall kul ut!

Letade efter ett nytt arpg när jag hittade detta, är inget warhammer 40k fan men tyckte det såg roligt ut.
Jag personligen tycker spelet är kul har dock endast blivit lvl 8 x2.
Svårt att jämföra det med giganten Diablo (2/3) speciellt när man inte kommit så långt i detta spel. Men Warhammer har roligare början dock undrar jag hur det kommer bli med aktiva skills utan ett träd (här är det vapnet / 'bältet' / armorn som styr 100% i två av tre klasser).

Permalänk
Inaktiv

Njae, spelat det genom alphan och betan. Svårt att säga, det är kul, men känns lite klumpigt och långsamt kanske?

Ser fram emot Knight'en man tydligen får köra i kampanjen, men de roliga sakerna är långt in i Spelet, lvl 80+.. Det har dock inte greppat mig tillräckligt för att plöja vidare. Karaktärerna känns lite långsamma och sega helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173292:

Njae, spelat det genom alphan och betan. Svårt att säga, det är kul, men känns lite klumpigt och långsamt kanske?

Ser fram emot Knight'en man tydligen får köra i kampanjen, men de roliga sakerna är långt in i Spelet, lvl 80+.. Det har dock inte greppat mig tillräckligt för att plöja vidare. Karaktärerna känns lite långsamma och sega helt enkelt.

Hoppas att de får rätt på det, de har sagt att de vill ha det lite mer tactical.
Tänker på Diablo 3, vid release så var mobsen alldeles för svåra och nästan inga items droppades så man gick långsamt fram. Nu är Diablo 3 att man hoppar mellan fiender för att endast döda elitepacks och plockar endast upp endast set items och unika vapen.

Permalänk
Inaktiv

Ok, cool launch trailer: