Asus ROG Thor 1200W Platinum är Seasonic-baserat nätaggregat med OLED-skärm

Permalänk
Melding Plague

Asus ROG Thor 1200W Platinum är Seasonic-baserat nätaggregat med OLED-skärm

I samarbete med Seasonic ger sig Asus in på nätaggregatsmarknaden på Computex med den färska modellen ROG Thor Platinum – komplett med integrerad OLED-skärm och RGB-belysning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Discokungen

Intressant nätagg! Synd att den saknar en RGB-fläkt. Hoppas det går att rotera skärmen för oss som har nätagget på andra hållet!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Häftigt att man kan se förbrukning direkt på nätagget. Skulle vara coolt om AURA kan ställas in för att visa olika färg beroende på aktuell förbrukning

Hoppas dock priset inte blir lika häftigt som nätagget i övrigt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

coolt, nästan att jag vill ha bara för wattförbrukningen.

inb4 någon citerar how to modda nätagget själv för display watt.

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem

Så man köper ett nätagg på 1200W och sen visar upp på en display att datorn inte ens drar hälften?

Trodde för övrigt först att hela ena sidan var en stor OLED-skärm, äntligen något nytt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

min första tanke hur får man in detta i ett ghost chassi...

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Avstängd

Asus sluta lek med OLED och ge oss en riktigt OLED skärm som man kan spela på.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Blev besviken. När kommer RGB-sleevade kablar?

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Rillsarn:

Blev besviken. När kommer RGB-sleevade kablar?

Kolla in på siten igen runt 21:50 ikväll..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Rillsarn:

Blev besviken. När kommer RGB-sleevade kablar?

Lian Li visar upp lite på Computex. Så det är lägligt att längta efter! Jag är personligen hemskt sugen.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Varför inte sätta resurser på något deras kunder vill ha istället för något som deras ingenjörer är kåta över?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Är inte OLED-skärmen på "fel sida"?
Jag brukar i alla fall montera agg med fläkten neråt. (Beror ju på chassi men de flesta idag är väl så?)
Eller finns det en till skärm på andra sida?

Visa signatur
Permalänk
Discokungen
Skrivet av ZothOmmog:

Varför inte sätta resurser på något deras kunder vill ha istället för något som deras ingenjörer är kåta över?

Det finns redan många "vanliga" nätagg så varför inte nischa sig lite?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Kolla in på siten igen runt 21:50 ikväll..

Skrivet av Flamso:

Lian Li visar upp lite på Computex. Så det är lägligt att längta efter! Jag är personligen hemskt sugen.

Tänkte mer på att själva sleevningen skulle vara RGB-belyst, inte nån grej att fästa utanpå. Som att säga att Noctua kommer i massvis med olika färger efter att de lanserade ChromaX.

Nä, bättre än så här kan de! Detta kändes lite halvdant.

(Jag är självklart aningen sarkastisk. Men ja, det är lite kul med hur RGB-utvecklingen går framåt. Var själv väldigt anti till en början, men tycker ändå att det är okej nu. Det går ju att stänga av om man inte vill ha det, samtidigt som man kan leka, trixa och individualisera efter tycke och smak)

Permalänk
Medlem

Fann det alltid märkligt att flera "bling bling" varianter på just nätagg inte varit aktuell på marknaden sedan länge tillbaka...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZothOmmog:

Varför inte sätta resurser på något jag vill ha istället för något som deras ingenjörer är kåta över?

Fixed that for you.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Kosmetiska kylflänsar på insidan av ett nätagg? Snälla säg att de skämtar med er.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Det finns redan många "vanliga" nätagg så varför inte nischa sig lite?

Visst men jag skulle hellre köpa ett nätagg med t.ex. inbyggt batteri så att om el-nätverket pajar så hålls maskinen igång en liten tid.

Men vi är ju alla olika

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Skrivet av ZothOmmog:

Visst men jag skulle hellre köpa ett nätagg med t.ex. inbyggt batteri så att om el-nätverket pajar så hålls maskinen igång en liten tid.

Men vi är ju alla olika

Det skulle bli ett stort/dyrt nätagg då det krävs ett ordentligt batteri för att kunna leverera upp till 1200W även en rätt så kort stund. En vanlig billigare UPS för ett par tusenlappar klarar det inte i normala fall.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk

fy fan va snyggt blir lätt ett köp

Visa signatur

Main dator: | I7 8700k | 2x 1080ti strix oc | Corsair obsidaian 750d | Samsung 970 Pro 512gb | Corsair H150i push pull | ASUS Z370 ROG MAXIMUS X FORMULA | Corsair Rm 850w | Asus rog swift 34 | 16gb ram gskill rgb |

Lan dator: | Corsair obsidain 250D | I7 7700k | Asus 1070 strix oc | corsair 16gb ram | benq XL 27 144hz | MSI Z270I Gaming Pro Carbon AC |

Who dares wins

Permalänk
Medlem

Fick hem en Asus Thor 1200w. Har endast max lastat i 450w än. Vilket var en förvåning

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8