Asus introducerar ROG Phone – smart telefon med fläkt anpassad för spelande

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dual-Tjur:

@VadSaDu:

Smart!

den där adaptern.....med många 3pin DEN MÅSTE JAG HA.
Hur letar man efter en sån?? Var finns den att köpa?

Jag köpte den från Kjell och company för många år sedan, jag vet inte om just den finns kvar där.

Sen tog jag molex-kontakterna från en gammal död nätdel och lödde ihop dessa med LED-adaptern.

Man kan säkerligen göra det smidigare och bättre men jag tog det jag hade hemma och snickrade ihop.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Jaha! Kanske är det bara jag som är gammal men köper jag en telefon så vill jag ha en telefon. Köper jag en konsol så vill jag ha en konsol osv. Vissa vedertagna funktioner såsom möjlighet att surfa och Maila på telefonen naturligtvis oundgänglig så riktigt antik är jag inte. Men det där monstret för att kunna lira? Nej tack!! Inte ens om jag fick den tror jag...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

Jag tycker faktiskt det var lite roliga idéer de kom med istället för att bara släppa samma saker som alla andra Visst, inte så praktiskt men det banar ju vägen för framtida innovationer.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

I Sverige nej, i kina ja.

När jag var där satt 90% av folket på spårvagnen med spel på mobilen.

Permalänk
Testpilot

Riktigt taggad!

Läste nordic hardwares artikel innan, tydligen kommer en massa tillbehör släppas också - bla en docka så man kan spela på TVn/datorskärmen, samt koppla trådlösa enheter eller trådbundna (spelkontroller, mus & tangentbord osv).

Har väntat i år på något som detta, en spelmaskin som ryms i fickan, kan kopplas mot externa enheter och samtidigt göra nyttosaker (word, ringa/smsa osv) - Blir ett givet köp för min del förutsatt att priset inte blir någon fantasisumma!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Jag köpte den från Kjell och company för många år sedan, jag vet inte om just den finns kvar där.

Sen tog jag molex-kontakterna från en gammal död nätdel och lödde ihop dessa med LED-adaptern.

Man kan säkerligen göra det smidigare och bättre men jag tog det jag hade hemma och snickrade ihop.

Behövde lite VRM kylning till laptopen så jag gjorde en prototyp...

Tog en gammal 80mm CPU fläkt en bit kartong från frukostflingorna klippte ut hål för ventilationen och tejpade fast fläkten.. Tog röd och svart från 3pin fläktkontakten lödde på lite längre sladd på varje gick till kjell och köpte en dc-dc adapter /stepup modul (5v-12/19/24V) med microusb kontakt lödde fast sladdarna och tog en kort micro usb sladd och pluggade in andra änden i datorn.... Ghettomod eller "prototyp" är inte säker på vad man kan kalla det men fungerar rätt bra...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Finns det folk som faktiskt använder sin telefon som en konsol i den prisklassen?
Gav upp för många år sedan att hitta ett mobilspel som faktiskt var kul, tragiska sanningen är att typ Candy Crush är det roligaste jag hittade?
Finns en viss potential i strategispel på en mobil men har inte hittat något förutom en miljon Tower defence spel.

Körde bara på emulator spel på min gamla xperia mini pro, bästa spel upplevelsen du kan få på mobilen men tyvärr så dog konceptet ut när det slutades tillverkas mobiler med tangentbord eller konsoler.

Tror ej att denna telefon kan konkurrera med Moto Z play som faktiskt har ett dedikerat konsol tillbehör, såvida den inte kan komma ut med en egen som är bättre (typ utan 500ms+ input försening). Då skulle den även kunna slå razer utan en massa marknadsföring.

Drömmen hade varit en vettig flaggskepps mobil med dubbla front högtalare som man kan docka i en konsol med batteri bank, fläkt, kompetenta knappar och prestanda.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS H97M-E | i7-4790 | 16GB DDR3 | Asus Strix GTX 1080 | Crucial MX500 1TB SSD | Windows 10 Pro 64bit | Acer VG270UP 1440p 144hz IPS

Permalänk
Medlem

Rätt på tiden och spännande med modeller inriktad just mot spel... jag var inne på att byta upp mig till en p20 pro eller moto, men ROG faller mig i smaken, väl värt och vänta ett litet tag till antar jag.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte ändå att det var en rätt intressant produkt ändå. Inte för att jag skulle vilja ha den men jag kan absolut tänka mig att det är rätt många som skulle gilla den, speciellt i trångbodda städer och liknande där folk kanske inte prioriterar plats till en TV eller PC.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5