Asus visar slutna vattenkylare med OLED-panel på kylarblocken

Permalänk
Melding Plague

Asus visar slutna vattenkylare med OLED-panel på kylarblocken

Asus breddar sitt produktsortiment med slutna vattenkylare för processorer som är utrustade med RGB-belysning och OLED-panel för att kunna ha sitt ansikte på insidan av datorlådan.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Snart kommer man väl kunna streama fotbolls VM på kylaren.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Coolt. Men min erfarenhet med småprylar som har ”oled” är att inbränningar lätt sker om man inte regelbundet ändrar vad de ska visa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem

Asus egna mjukvara... jag ryser av obehag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Coolt. Men min erfarenhet med småprylar som har ”oled” är att inbränningar lätt sker om man inte regelbundet ändrar vad de ska visa.

Skickades från m.sweclockers.com

Bildspel alternativt skärmsläckare?

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem

Men går det att spela crysis på den? Alt spela upp GIFar när någon spelar crysis?

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk

Rent spontant kan jag tycka att det här känns ganska onödigt...

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem

Wait... En AIO SOM ÄR NYSKAPADE? Det var inte i går.. Alla tillverkare tidigare har ju valt två olika lösningar från olika OEMS.. Vilket lett till att nyskapandet varit enormt dåligt de senaste fem åren..

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus123:

Rent spontant kan jag tycka att det här känns ganska onödigt...

Tyvärr lyckades jag inte få till någon bra inbäddning, men förstår inte vad du menar med att det är onödigt
Går ju att ha jätteroligt med små GIF-ar i onödiga OLED-skärmar
https://streamable.com/m4i9j

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk

Cred för att de använder fläktar från Noctua!

Permalänk
Medlem

@Maximo: Ja, jag kan inte mer än ställa mig i kö och rysa med er andra.
Alltså dom är ju grymma på hårdvara, men deras mjukvaror är ju helt katastrofalt dåliga

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Vad sa han att det var för fläktar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Vad sa han att det var för fläktar?

Noctuas industrial fläktar.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem

@jeffan97: Tack! Nice

Permalänk
Medlem

detta påminner mig om skärmen på en gammal dell xps 420 jag hade.
kan säga att den blev inte direkt använd ofta

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maximo:

Asus egna mjukvara... jag ryser av obehag.

Kan inget annat än att hålla med dig.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Vad sa han att det var för fläktar?

ser ut att vara dessa: https://www.inet.se/produkt/6308859/noctua-nf-f12-ippc-2000-1...

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Sötast

2023/06 "Priset på vattenblock ökar igen då mobiltelefonmarknaden använder fler oledskärmar än förväntat"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

2023/06 "Priset på vattenblock ökar igen då mobiltelefonmarknaden använder fler oledskärmar än förväntat"

Haha skrattade rakt ut åt detta!

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem

@Elghinnarisa: Tack

Ser inte dåligt ut!

Permalänk
Medlem

Hur vore det om dessa paneler INTE satt på blocken / GPU:n? Hade ju varit trevligt med en display man kunde klistra på chassit.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem

Är nördarnas plånbok obegränsad? Ja man kan börja fundera när man ser alla dessa produkter som kommer med ett pris som är flera gånger högre än en standard produkt som gör jobbet lika bra.
Man förstår branschen varför man väljer att fortsätta fokusera på ATX kort med stora datorlådor där man kan fylla upp innehållet med dyra produkter som dessa kylare. Men gemene man tror jag vill ha en mindre datorlåda som är mindre i vägen. När AMD och Nvidia har begränsat användande av grafikkort till 2st i spel så behöver man inte en stor ATX låda.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk

Ooh vad härligt onödigt. Tur lönen går upp i höst. VILL HAAAA!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

" Less is more... how can that be? It's impossible... more is more"

Permalänk
Sötast
Skrivet av Gyhlen:

Haha skrattade rakt ut åt detta!

Glad you liked it