Nvidia Geforce 398.11 WHQL

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Nvidia Geforce 398.11 WHQL

Game Ready Drivers provide the best possible gaming experience for all major new releases, including Virtual Reality games. Prior to a new title launching, our driver team is working up until the last minute to ensure every performance tweak and bug fix is included for the best gameplay on day-1.

Game Ready
Provides the optimal gaming experience for Vampyr and Jurassic World Evolution

New Features
Ensures the best possible gaming experience on HDR-capable G-SYNC displays.

Added or updated the following SLI profiles
Warhammer: Vermintide 2

Win10 x64: http://www.nvidia.co.uk/download/driverResults.aspx/134907/en...

PDF: https://uk.download.nvidia.com/Windows/398.11/398.11-win10-wi...

Fixed issues

[SLI][Hitman Pro: DirectX 12]: With SLI mode enabled, the game crashes if in-game HDR is ON and Windows HDR setting is OFF at lower resolutions. [200415553]

[Call of Duty: WWII][Surround]: With Surround enabled, the center Surround displayis blank during gameplay. [200370257]

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Då väntar vi och ser vad som gått fel i denna drivrutinen då.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Då installerar vi direkt för nvidia har bra drivers!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Då installerar vi direkt för nvidia har bra drivers!

Skickades från m.sweclockers.com

Fick problem med 397.93.
Skärmen blinkade svart i alla spel, oavsett om jag installerade om Drivrutinen.
Backade tillbaka till 391.24 och det problemet försvan, så hoppas att det är fixat i så fall.

Fick samma fel på 2 datorer med 2 olika Grafikkort vilket är lite trist
Tredje gången gillt

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Fick problem med 397.93.
Skärmen blinkade svart i alla spel, oavsett om jag installerade om Drivrutinen.
Backade tillbaka till 391.24 och det problemet försvan, så hoppas att det är fixat i så fall.

Fick samma fel på 2 datorer med 2 olika Grafikkort vilket är lite trist
Tredje gången gillt

Hoppar också in och bekräftar detta. Fick samma problem och löste med en rollback.

Permalänk
Medlem

nvidia har samma skitdrivare som AMD. Funkar för vissa, andra får aldrig sina system att funka som dom ska, andra tvingas köra med riktig gamla drivrutiner.

Att säga att AMD/nvidia har bra drivrutiner är ett skämt. Funkar det för dig? Men vad bra. Då är du lika lyckligt lottat som mig för tillfället.
Men läs på reddit, AMD, nvidia och en massa andra forum så klarnar bilden.

Det är lite av ett lotteri om allt funkar som det ska.
Sade någon problem med gsync, micro stuttering, sli/CF, BSOD, code 64, samarbeta med Microsoft med att lösa problemen? Hmm?

Come at me brah, rationalisera bort problem folk har med sina grafikkort som kostar ibland över 10K med din fanboyism.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

nvidia har samma skitdrivare som AMD. Funkar för vissa, andra får aldrig sina system att funka som dom ska, andra tvingas köra med riktig gamla drivrutiner.

Att säga att AMD/nvidia har bra drivrutiner är ett skämt. Funkar det för dig? Men vad bra. Då är du lika lyckligt lottat som mig för tillfället.
Men läs på reddit, AMD, nvidia och en massa andra forum så klarnar bilden.

Det är lite av ett lotteri om allt funkar som det ska.
Sade någon problem med gsync, micro stuttering, sli/CF, BSOD, code 64, samarbeta med Microsoft med att lösa problemen? Hmm?

Come at me brah, rationalisera bort problem folk har med sina grafikkort som kostar ibland över 10K med din fanboyism.

Man får ju tänka på att det alltid är dom som har problem som skriver på forum och dylikt också. Vet inte senast jag hade problem med grafikdrivrutiner så varför ska jag inte tycka att dom brukar fungera bra?

Att säga att dom är värdelösa är precis lika dumt då det garanterat fungerar för fler än vad det inte gör. Annars hade dom inte sålt många grafikkort.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Installerar alltid nyaste när jag får meddelande om att det finns. Har inte haft några problem direkt. Kör dock alltid "Clean installation", tror att det är bäst att göra så.

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Inaktiv

Jag installerar aldrig dom senaste drivrutinerna längre. Inga spel är ospelbara utan optimerade drivrutiner, så det finns gott om tid att låta nvidia fixa till alla buggar dom har skapat sedan förra drivrutinen.