Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Perth, Australien
Registrerad
Apr 2006

Nya batterier till UPS

Behöver ersätta batterier i min UPS men behöver lite hjälp att förstå vilket batteri som kommer bli rätt.

Jag vet att jag behöver 2st 12Volt 9AH batterier. Men sen har olika batterier olika Watt?

Batterierna som sitter i min UPS (Eaton Ellipse ECO 1600) just nu är dessa

Dem nya batterierna jag kollat på är dessa, men jag fattar inte vilket Watt jag skall ha. På detta batteriet står det 36W, på vissa andra jag kollat på står det 34W och en annan 48W eller 50W och dem är alla 9AH. På mitt gamla batteri står det bara 12V-9AH, -inget alls om hur många Watt. Så hur skall jag veta hur många Watt batterierna bör ha?

mvh Nagel

Citera för svar.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005

Jag har köpt och provat https://www.komplett.se/product/893784/datorutrustning/kringu... till mina Eaton UPS. Fungerat perfekt och mycket billigare än original samt bättre än de svagare budgetvarianterna som t ex Biltema säljer.

Edit Köpte 8 st hösten 2016 och de har fungerat felfritt i både mina 500VA och 1000VA-modeller.

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P20 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2003

Jag får erkänna. Jag använder "original batterier" när jag inte själv ska betala, och Biltema om jag själv ska betala. 5-7 års livslängd, oavsett, så det verkar inte vara skitstor skillnad. Däremot har Biltema varianten vid något fall svällt så pass att det varit svårt att plocka ut ur UPS'en, medan original batterierna aldrig förändrats i formatet, bara slutat ge vettigt med ström.
Men med tanke på prisskillnaden på Biltema, och BlueWalker, så känns det inte som om det är värt att bråka om det, utan man tar "riktiga UPS batterier". Bra tips.

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.