Cooler Master Mastercase SL600M är stilfullt chassi med fokus på låg ljudnivå

Permalänk
Melding Plague

Cooler Master Mastercase SL600M är stilfullt chassi med fokus på låg ljudnivå

Under Computex 2018 visar Cooler Master en prototyp för ett kommande chassi, som skalar ned belysning och utsmyckningar till fördel för låg ljudnivå och högt luftflöde.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt, bara priset som avskräcker lite

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Inaktiv

PSU har flyttats till fronten?

Citat:

För att möjliggöra detta har Cooler Master valt att flytta nätaggregatet till fronten, med en täckplåt som gömmer detta.

Jag har kikat på bilderna, och jag har kanske inte vaknat, men hur ansluter man då PSU till vägguttaget om den ska sitta i fronten? När den sitter på traditionella baksidan av chassit så blir det ju naturligt.

Har chassit dammfilter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon255588:

PSU har flyttats till fronten?

Jag har kikat på bilderna, och jag har kanske inte vaknat, men hur ansluter man då PSU till vägguttaget om den ska sitta i fronten? När den sitter på traditionella baksidan av chassit så blir det ju naturligt.

Har chassit dammfilter?

Kabel till bakre delen. Det är inget nytt.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Jag gillar verkligen layouten och designen på utsidan är också helt ok, men priset är för högt =/

Permalänk
Medlem

Jag tyckte då inte detta var särskilt snyggt .. och priset ska vi inte ens tala om.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

Funktionen för upplysta USB-portar med rörelseaktivering var ju riktigt bra, har saknat något sådant.

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Permalänk
Medlem

Prislappen var i mastigaste laget men i övrigt har den allt jag letar efter. Till hösten skall byggas nytt och om jag skall byta ut mitt fina R4 chassi mot något så är det nog det här.

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Medlem

Tycker det var riktigt fint. Snyggare än mitt R5. Men jag är, tydligen, en av få som fortfarande använder mina 5,25" ofta. Har två DVD-brännare som ofta får rippa ljudböcker jag lånat. Så plats för det är ett krav för mig.

Permalänk
Medlem

Jag gillar chassiet i allra högsta grad men tänker mig att om man ställer det på golvet så slipper man dammsuga rummet så ofta eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB