Permalänk
Medlem

Surface pro 3 + tillbehör

Hej! Har en Surface pro 3 som är i mycket bra skick, inga repor eller liknande.

Tyvärr har jag fått problem med att batteriet från en dag till en annan helt slutade att fungera vilket gör att ström måste vara ansluten för att köra datorn. Jag har gjort det jag kommit på utan att kunna lösa problemet och då jag reser mkt behöver jag kunna använda den även utan ström.

Jag tänkte därför se om det finns något intresse för den? Det kanske finns någon som kan laga den alternativt ta delar/ använda den som htpc motsvarande?

Det som ingår är följande:

Surface Pro 3 i5 124gb ssd
Surface pen
Surface type cover svart
Surface dock
Laddare

Alla originalkartonger finns kvar.

Om det är av intresse så släng iväg ett bud! Ordnar fram bilder om det är av intresse.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Hur är den exteriört? Några repor? Hur är typecover, är det slitet något?

Gärna bilder

Permalänk

Är det 4gb eller 8bg modellen? Kan komma och hämta vid ev. affär

Visa signatur

Louqe Ghost S1 | Ryzen 5 5600X | Asus RTX 3060 Ti | Asus ROG Strix B550-I | 16GB HyperX Fury 3600Mhz | Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrikelin:

Är det 4gb eller 8bg modellen? Kan komma och hämta vid ev. affär

SP3 med 128GB SSD finns väl endast med 4GB RAM?

Permalänk
Medlem

budar 1500 + frakt

Permalänk

1600kr plus frakt

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Avstängd

den spn är värd minst 3k.... snaule

Permalänk
Medlem

Precis, 4gb ram. Som Cuna skriver är det nog mer kring 3k som känns rimligt, bara tillbehören kostade mer än så. Men buden är noterade och kommer det inte in några fler bud kommer jag fundera över om jag isf hellre behåller den eller ej. Jag är bortrest för tillfället men kan fixa bilder från och med torsdag! Dock är datorn som jag skrev helt fri från repor och dylikt och i mycket fint skick.

Permalänk
Medlem

Nu är jag ju djävligt störig som lägger mig i här och skriver en wall of text när jag inte tänkt lägga ett bud om op vill ha kring 3k, folk har ju all rätt att begära vad dom vill

Men alltså fullt fungerande SP3s med dom här speccarna går på typ 4k på blocket, så jag resonerar lite så här när jag tycker att 3k är väldigt högt:

Hade det varit någon annan sorts laptop där batteriet inte funkade så hade ju reparations-chansen varit högre, är skitjobbigt att ens komma in i en surface pro.
Och just en SP använder man oftast mycket för att det är lättare att ta med den än en vanlig liten laptop. Lätt att slänga upp på ett bord för att ta lite notes, lätt att skissa lite i hängmattan eller i soffan etc.

Så själva grund-selling-pointen för att ens ha en surface jämfört med en vanlig laptop går förlorad då batteriet inte funkar. Jag menar, till och med magnetkontakten är ju skitjobbig att använda om man har en surface i knäet då den inte sitter fast särskilt hårt och lossnar lätt när man rör sig.

Permalänk
Medlem

1700 + frakt.

bud har en tendens att gå uppåt så att kalla någon för "snaule" @cuna borde du undvika speciellt när produkten har "blivit av med fötterna(batteriet)"

Permalänk
Avstängd

bara tillbehören kostar 2k. så jag vidbehåller mitt snaule-uttalande.

Permalänk
Medlem

@Cuna: Surface pro 3 lanserades för 4 år sedan. Av vad jag kan utläsa så är det inget som säger att enheten eller tillbehören är mindre än 3 år gammalt.. För övrigt är väl det enda tillbehöret dockan som jag inte har någon koll på. Tangentbordet är ett måste och pennan ingick gratis vid köp 🤔

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av ATRmayo:

1700 + frakt.

bud har en tendens att gå uppåt så att kalla någon för "snaule" @cuna borde du undvika speciellt när produkten har "blivit av med fötterna(batteriet)"

Bud noterat! Jag låter budgivningen fortsätta ett tag till, därefter tar jag beslut om bud är bra nog för att sälja eller om den får bli kvar hos mig.

Mvh Robert

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt för sent svar! 3100kr får jag av Mediamarkt i inbyte. Är någon intresserad för det priset så hör av er, annars byter jag in den.

Permalänk

Om det skulle vara så att köparen eller Mediamarkt inte är intresserade av pennan så skulle jag gärna köpa den!

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar

Permalänk
Avstängd

1800 + frakt

Permalänk
Medlem

Bytte in den för 3100kr. Pennan ville de ha men jag har kvar en svart type cover om någon är intresserad?

Skickades från m.sweclockers.com