Anslutning inte säker, kan ej komma in på nätet.

Permalänk
Medlem

Anslutning inte säker, kan ej komma in på nätet.

Jag har en laptop "billigt skräp" med Windows 10.
Jag får just nu varningen som jag skrev i rubriken på alla webbplatser i alla webläsare och kan inte komma in på internet alls. Jag har inte virus jag är säker på det för jag har knapp använt datorn.
Appar kan dock ansluta till nätet testade precis med en förinstallerad väderapp.

Jag har bitdefender antivirus kan det vara det? Eller är det Windows skräpet som gör det?
Någon som vet hur jag kan lösa detta? Hjälp uppskattas.

Permalänk
Medlem

@Oppai: hade liknande problem med en gammal laptop då var det datum/tid som va helt fel som gjorde att det inte funkade så kolla de

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hajden85:

@Oppai: hade liknande problem med en gammal laptop då var det datum/tid som va helt fel som gjorde att det inte funkade så kolla de

Nej det är rätt men jag hade det fel innan men rättade till det eftersom jag läste att det kan vara problemet på en annan sida, men det funkar ändå inte tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Oppai: i bitdefender tryck på auto pilot eller fix now, vänta en liten stund och testa igen, det kan bli så om bitdefender inte är uppdaterat mm

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

@Oppai: i bitdefender tryck på auto pilot eller fix now, vänta en liten stund och testa igen, det kan bli så om bitdefender inte är uppdaterat mm

Det var bitdefender som gjorde det jag avinstallerade det och vips så går det att komma ut på nätet igen och bitdefender ska vara bland dom bästa.. eller inte. Det blir att ringa dom imorgon kan dom inte lösa det så kan dom ta och betala tillbaka pengarna jag har betalat dom för att skydda datorn inte att se till att jag inte kan använda internet eller det kanske är så dom skyddar inget internet = inga virus.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Oppai: enda gången bitdefender gör så, är om den känner att du löper väldigt stor risk att få problem, tycker absolut inte du ska ta bort det från datorn, jag har själv bara sett det problemet ett handfull gånger på ett par år (utspritt på 40-50 datorer) med andra ord är det troligen ovanligt att det tar till denna metod.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.