Microsoft storsatsar på Xbox One-exklusiva spel med fem spelstudior

Permalänk
Melding Plague

Microsoft storsatsar på Xbox One-exklusiva spel med fem spelstudior

På E3 2018 berättar Microsoft att bolaget ämnar satsa mer på egenutvecklade speltitlar för Xbox One, vilket ska bli möjligt med hjälp av ett gäng nya spelstudior.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bra Microsoft, äntligen fattar ni.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

Hur kommer detta fungera med "Xbox Play Anywhere"?

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk

Xbox One och PC borde det väl vara?

Exklusiva spel är egentligen ganska tråkigt, men uppenbarligen något som fungerar..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Jag som tänkte slå till på ett Xbox one X... kanske skall vänta på nästa version om det nu verkar vara ny hårdvara på G?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Bra Microsoft, äntligen fattar ni.

Vad menar du? På vilket sätt är begränsad valmöjlighet bra?

Permalänk
Avstängd

Microsoft bör satsa på nästa generations konsoler asap. Dem ligger hoplöst efter och utan bra speltitlar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Kommer väl ta runt 3-4år innan vi får se något från det där nyförvärvet

Permalänk
Medlem

@dlq84:

Många som klagar på just Microsoft/Xboxs avsaknad på just exklusiva spel för konsolen. Många hyllar just playstation pågrund av de exklusiva spel som konsolen erbjuder.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Vad menar du? På vilket sätt är begränsad valmöjlighet bra?

"Begränsad" skulle jag inte kalla det när både Windows och Xbox är en möjlighet med Microsoft spel jämfört med Sony.

Visa signatur

Asus Prime X370-Pro / AMD Ryzen 7 3700X / Corsair Vengeance LPX 32 GB DDR4 3000 CL15 / Asus Dual GeForce GTX 1070 OC (1912 MHz) / Fractal Design Define C / Cooler Master Hyper 212 Evo / EVGA SuperNOVA G2 650W ATX 80+ Guld

Permalänk
Medlem

Snarare att MS satsar på Xbox Two.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Var några riktigt intressanta titlar med!

Min största fråga efter detta är ändock, vad svarar Sony med? Någon som har koll på när de kommer med sin dragning?

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

Var några riktigt intressanta titlar med!

Min största fråga efter detta är ändock, vad svarar Sony med? Någon som har koll på när de kommer med sin dragning?

Den är på tisdag morgon (läs natt).
SONY (PLAYSTATION)
When: Monday, June 11th at 6PM PT / 9PM ET

What: Sony’s been pretty clear about its E3 plans, promising appearances from Death Stranding, Ghost of Tsushima, Spider-Man, and The Last of Us Part II, along with news from other independent and third-party developers

måndag kl. 21:00 Eastern Time (ET) är
tisdag kl. 02:00 Central European Time (CET)

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

xbox one x

@Quart: jag tror som en del andra att det kommer ta 2-3 år innan nästa xbox släpps då one X är rätt nytt för att vara konsol. jag har nyss köpt den och det är en betydligt bättre maskin än xbox one. snabbare och snyggare. playstaion lär väl släppa en ny variant snart då PRO inte är så kraftfull.

gissar lite.. men att sitta och vänta på nästa generation kan nog ta en för lång stund..

Visa signatur

HALLÅ KISSEKATTER!
Skylake i7 6700k, Corsair ven16gb 2133mhz RAM, red dragon 5700 xt 8gb, 500gb x2 Samsung EVO, Fractal design node 304 ,beQuiet pure rock,Fractal design 650W interna, Gigabyte z170 wifi, Win 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av accel1:

playstaion lär väl släppa en ny variant snart

Det kommer inte hända. Går ingen nöd på dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Vad menar du? På vilket sätt är begränsad valmöjlighet bra?

De bygger en konsol och om deras konkurrenter kan köra samma spel men även har 30 exklusiva så varför ska man välja deras. Visst i en perfekt värld hade alla konsoler spelat alla spel men tills den dagen kan det vara bra att tänka på sitt varumärke eller?

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

Spelar mest på PC:n men köpte en Xbox S också mest för Halo samt bakåtkompatibliteten. I stort sett allt jag vill spela finns på PC känner inte inget sug efter något av de konsol exklusiva spel förrutom Halo men det verkar ju dyka upp till Windows nu också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av BooliBoo:

De bygger en konsol och om deras konkurrenter kan köra samma spel men även har 30 exklusiva så varför ska man välja deras. Visst i en perfekt värld hade alla konsoler spelat alla spel men tills den dagen kan det vara bra att tänka på sitt varumärke eller?

Fast ur ett konsumentperspektiv är det allt annat än bra. Därav tyckte jag det var konstigt att du, som jag tror är konsument tyckte att det var bra.