Cyberpunk 2077 får speltrailer – ratas av Neuromancer-författaren William Gibson

Permalänk
Medlem
Skrivet av INCSlayer:

Har Gibson någonsin tyckt att något Cyberpunk som inte är skrivet av honom Bra?
Inte för att jag tycker att det han har skrivit är dåligt dock men det känns bara som att när jag hör något från honom så är det när han inte tycker om något cyberpunk relaterat.

Här är vad han tycker om Shadowrun, det är gammalt men i alla fall.
http://www.williamgibsonbooks.com/archive/2003_05_01_archive....

Citat:

SHADOWRUN: GAG ME WITH A SPOON
No relationship. No permission. Nothing. Nary a word exchanged, ever. Except that the admixture of cyberspace and, spare me, *elves*, has always been more than I could bear to think about.

Permalänk

Haha, har i princip hela tiden läst steampunk, inte alls tänkt mig denna stilen på spelet.

Men det var snyggt! Fick en del Mass Effect vibbar av det även om det är råare.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Jag hade hoppats på en mer "gritty" och mörkare atmosfär av CP2077, som t.ex Bladerunner eller Matrix eller spelet Observer. Men jag har dock inte tappat hoppet att CDPR kommer leverera det konsumenterna vill ha. Hoppas vi får se lite gameplay snart iaf! Lätt bästa nyheten under konferensen enligt mig!

Permalänk
Medlem

Det ser definitivt ut att vara mera inspirerat av Snow Crash än William Gibson, men jag tycker att det är positivt. Vi har sett städer som verkar bestå av enbart regniga, mörka gränder i över 30 år nu, så det är på tiden att vi får utforska en annan framtid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telperion:

Det ser definitivt ut att vara mera inspirerat av Snow Crash än William Gibson, men jag tycker att det är positivt. Vi har sett städer som verkar bestå av enbart regniga, mörka gränder i över 30 år nu, så det är på tiden att vi får utforska en annan framtid.

Aaaah Snow Crash. Hoppas det är den viben. (förutom själva snow crash då, den var lite nasty)

Permalänk
Medlem

Älskar GTA. Älskar 80-talet. Vad är problemet?

Visa signatur

| Ryzen 7 3700X | Radeon RX 6800 |

Permalänk
Medlem

Som nämnd tidigare. William Gibson har varit totalt icke relevant till genren Cyberpunk i drygt 20 år. Han har inte skrivit något bra sedan Neuromancer och har upprepande tillfällen visat kritik mot andra produkter i genren.

Orelevant person som vill under strålkastaren nu när producent av storsäljare ger in i genren.

Blade Runner är cybernoir, inte cyberpunk. Cyberpunk 2077 baseras på brädspelet cyberpunk 2020 och den gör bra nog ifrån sig.
Personligen fördrog jag stylen och miljön av den första teasern över denna nya men denna nya är inte illa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrwu:

Som nämnd tidigare. William Gibson har varit totalt icke relevant till genren Cyberpunk i drygt 20 år. Han har inte skrivit något bra sedan Neuromancer och har upprepande tillfällen visat kritik mot andra produkter i genren.

Orelevant person som vill under strålkastaren nu när producent av storsäljare ger in i genren.

Blade Runner är cybernoir, inte cyberpunk. Cyberpunk 2077 baseras på brädspelet cyberpunk 2020 och den gör bra nog ifrån sig.
Personligen fördrog jag stylen och miljön av den första teasern över denna nya men denna nya är inte illa.

Jag skulle vilja ha en stil mitt emellan. Jag tyckte den första kändes väligt Manga/Anime influerad - lite Appelseed vibbar. Denna färgggranna roliga miljö kan i trailern, i vart fall, kännas lite klämcheck. Hursom så är jag mer intresserad av hur spelet fungerar och känns. De visuella stilar stör mig inte så mycket faktiskt. Jag klarar mig från att harkla högt på min kammare oavsett stil - än så länge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wibart:

Älskar GTA. Älskar 80-talet. Vad är problemet?

Awesome! Du måste bara prova GTA San Andreas som utspelar sig i slutet av 80-talet!

Skämt åsido, Cyberpunk lär nog bli insta-buy.

Skrivet av Accipiter46:

Haha, har i princip hela tiden läst steampunk, inte alls tänkt mig denna stilen på spelet.

Men det var snyggt! Fick en del Mass Effect vibbar av det även om det är råare.

Du blandar ihop Steampunk med Cyberpunk.

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Får nog hålla med honom, lite besviken rent estetiskt faktiskt. Mer 80tal än cyberpunk.

Sen var det väl Blade Runner 2049 som var senast ut i denna genre, satt ju ribban rent estetiskt rätt högt. Gillar smogg/regn-looken bättre än nå framtids-Miami-look

Jag skulle nog vilja säga att Altered Carbon har den snyggaste Cyberpunkstilen på senaste. Men Blade Runner 2049 har riktigt snygg design den också.

Skrivet av Fulci:

Ja, den filmen är snygg. Men Blade Runner 2049 är också en rätt dälig film, så innehållsribban är satt lågt. Det bästa som gjorts inom Cyberpunk-genren de sista åren är Shadowrun-spelen från Harebrained, speciellt Dragonfall.

Enligt dig. Men jag och statistiken säg tvärt om http://www.metacritic.com/movie/blade-runner-2049 .