Permalänk

Inget tangentbord funkar i datorn

Hej!

Startade datorn för första gången på typ 4 månader men märkte när jag skulle skriva koden att tangentbordet inte funkar.

Loggade in med hjälp av t-bord på skärmen i Windows 10 och gick in i inställningar där det står ”driver error”. Har testat att lösa det via troubleshooter men det hjälpte inte. Det första tangentbordet är ett saitek Cyborg v.5 vilket är rätt gammalt men det har alltid varit ”plug and play” , testade även med brorsans Corsair k55 Rgb men även där så lyser det upp men fungerar ej.

Har testat 3 olika tangentbord men inget funkar. Har även testat att byta USB port. Alla tangentbord jag testat lyser upp men fungerar inte.

PS : Värt att nämna är att min steelseries rival mus fungerar som den ska men även den står det ”driver error på i inställningar - devices.

Tips o hjälp uppskattas:)

Permalänk
Medlem

Testat att ta bort TGB i enhetshanteraren och startat om?

Permalänk
Skrivet av Pierre72:

Testat att ta bort TGB i enhetshanteraren och startat om?

TGB?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kebabhazzan:

TanGentBordet

Permalänk
Skrivet av Pierre72:

TanGentBordet

Nae men kan testa nu:)

Permalänk
Skrivet av Pierre72:

Testat att ta bort TGB i enhetshanteraren och startat om?

Fungerade inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av kebabhazzan:

Fungerade inte

Har du specifika drivrutiner till tangentbordet, i så fall avinstallera, annars vet jag inte vad som gått fel.

Permalänk
Skrivet av Pierre72:

Har du specifika drivrutiner till tangentbordet, i så fall avinstallera, annars vet jag inte vad som gått fel.

Ingen aning men återställde datorn och nu funkade det. Tack ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av kebabhazzan:

Ingen aning men återställde datorn och nu funkade det. Tack ändå