Vad har hänt med Logitechs kundsupport? Gått under jorden?

Permalänk
Medlem

Vad har hänt med Logitechs kundsupport? Gått under jorden?

Någon som vet vad som hänt med deras support, har försökt komma i kontakt med dom i över 2 veckors tid utan resultat.
Förut fick man alltid svar direkt och dom har alltid löst allt snabbt och smidigt, men nu är det helt knäpptyst.

Har försökt kontaktat dom direkt på deras hemsida men även facebook och mail, inget svar.

https://support.logitech.com/sv_se/contact-support
https://www.facebook.com/logitechsverige/

Någon som vet någon annan kanal man kan försöka nå dom på?

Har problem med en mus som jag köpte från tyska Ebay, därav att jag vänder mig till dom direkt.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Har märkt samma sak, otroligt dåligt. Tog 2 månader att få svar sist. "Har du testat att installera om mjukvaran" När en knapp va paj

Permalänk
Medlem
Skrivet av MALmen:

Har märkt samma sak, otroligt dåligt. Tog 2 månader att få svar sist. "Har du testat att installera om mjukvaran" När en knapp va paj

Får hoppas att man inte får ett sånt svar om dom nu tänker svara? för jag har också problem med en knapp som är trasig..

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Hedersmedlem

Logitech har ju sparkat hundratals anställda i flera omgångar senaste tio åren, kanske därför? Supporten är antagligen det som går först.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Lyckats få tag på en av deras representanter på deras Facebook sida nu, får se om någonting händer, han sa att dom kommer svara inom 24h..

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Jag kontaktade dom via deras hemsida. Den länken som du skickade. Fick svar en en engelsktalande kvinna. Hon hjälpte mig med ett mejl var 3:e dag ungefär. Totalt 3 mejl kanske.
Sen försvann hon i 14 dagar. Då mejlade jag och ifrågasatte vad dom höll på med.
Fick då ett svar utan en indier att den engelsktalande supporten låg hopplöst efter men han skulle hjälpa mig nu istället.
Han svarade 1 gång om dagen ungefär och efter 7 dagar hade jag en ny mus på posten. Ny mus för att scrollhjulet va lite sladdrigt. Nice

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Nu har det snart gått 3 veckor utan svar, jag fick som sagt tag i en representant på Facebook som lovade svar av deras "specialistteam inom 24h", men efter det har det varit knäpptyst, och ingen från deras så kallade "specialistteam" har hört av sig..

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Det här är inget nytt fenomen. Jag försökte reklamera ett Logitech G933 för ~2 år sedan, men gav efter några månader upp. Ungefärlig svarstid låg på mellan 4-8 veckor för varje reply dom gav med dumma förslag.
Nu är jag inne i samma cirkus igen med en G403 Wireless som strular.
Det går inte att skapa garantiärende via sidan. När man skrivit ned felbeskrivning i detalj, fyllt i serienummer osv och klickar skicka. Så hamnar man på en "OOPS sidan kan ej hittas".

Jag har köpt min sista Logitech produkt personligen, aldrig igen.

Permalänk
Medlem

Jag har märkt samma sak. För några år sen reklamerade jag ett tgtbord och det gick supersmidigt och bra. Nu förra året skulle jag reklamera en G700 och ingen svarade på över en månad så jag sket i det bara. Nån som vill köpa en g700 med typ 6 timmars batteritid? Min nya G602 har 450 timmars batteritid, lol!

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Riktigt synd. Var sugen på deras nya G305. Men jag köper inget av det företaget igen.