Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarrgoth:

Min gamla Microsoft Intellimouse 1.1 som jag köpte för 150-200 kronor gick nyligen sönder efter att ha använts flitigt i cirka 12 år. Löjligt bra värde för pengarna.
I övrigt har jag:
MS Sidewinder x4 (tangentbord), inköpt 2013.
Sennheiser PC360 G4ME headset, inköpt 2013.

När det rör sig om gamla trotjänare till möss som börjar jävlas, brukar det dessutom i allmänhet vara en fråga om 1) smuts i nån optokopplare, 2) kabelbrott, eller 3) att mikrobrytarna helt enkelt är långt över sin specade livslängd.

Brytarna brukar vara specade för något hundratal tusen cykler, och på tolv år blir det förmodligen mycket mer än så för någon som använder datorn mycket. Lyckligtvis brukar man kunna ebaya en bunte nya brytare för kaffepengar, och få lika lång livslängd till av musen, om man tycker det är värt besväret

Kort sagt, oftast rör det sig om bagateller som enkelt kan fixas av den någorlunda händige

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk

Tangentbord: Qpad MK-80 ~5-6år, rengjort och keycaps bytta några gånger
Mus: G400s 3-4år?
Musmatta: Icemat (minns ni den?) - sedan 2007-2008, inte en repa!
Headset: Sennheiser PC360 sedan lansering, nyligen bytt mot DT990 (tröttnade på glappande volymknapp)

Permalänk
Medlem

Mitt första tangentbord har jag haft sedan jag var 9 och är fullt fungerannde. Har bytt 3 "Nya" Tangentbord mellan 2012 till 2017
Razer Deathadder har jag haft sedan 2013
Mus Matta byter jag kanske vart tredje år
Headset får jag byta varje år för jag lyckas alltid förstöra sladdarna på de.
Blir trådlöst headset nästa gång

Edit: Ändrade stav fel
Permalänk
Medlem

Mina grejer brukar hålla länge oavsett vad det är. Har faktisk inte bytt ngn kringutrustning till datorn alls pga det pajat av naturligt användande sedan jag skaffade min första egna dator...07 typ. Kanske tidigare kanske senare. Oklart. Skaffade en Logitech G9 till den och körde med Acer tangentbordet som kom med datorn iaf.

När jag började plugga 2010 skaffade jag en bärbar dator pga den stationära höll inte måttet längre. Så de användes till vardags även om det inte var spel under ett antal år.

Sen 2013 köpte jag nya datorn jag sitter med fortfarande och tangentbordet och G9an fick fortsätta sin trogna tjänst även denna gång xD.

2014 pensionerade jag tangentbordet pga nyköp. Men det funkar än och har det som reserv. 2015 pensionerade jag G9an pga nyköp, även den fungerar fortfarande utmärkt och går som reserv och laptopmus. Så 8 år aktiv trogen tjänst av tangentbordet och 9 år aktiv av G9an. Inte fy skam

Headset har jag bytt dock, fast bara pga en Katten tyckte sladden såg mumsig ut...flera gånger...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Tjo!

Mina hörlurar gick sönder igår kväll. Fungerade som vanligt tidigare under kvällen och ca två timmar senare utan att peta på dem så fungerar inte längre vänstra kåpan. Fick mig iaf att fundera lite på hur länge mina grejer brukar hålla och överlag är det nog ändå rätt så länge.

Mitt headset har nog hängt med i drygt elva år nu, så det är väl dags att pensionera sig. Ett Creative Fatal1ty för omkring 300-lappen, lämnar förstås en del att önska i ljudväg men fantastisk livslängd för slanten. Har ändå tappats i golvet massor med gånger samt att man råkat sätta sig på det säkert lika många gånger.

Mina möss har väl hängt med rätt bra de också, sitter med en Razer Taipan idag som inhandlades 2013.

Däremot har jag fått byta tangentbord ganska ofta men det är väl främst pga yttre påverkan, såsom öl/kaffe/vatten som spillt ut av misstag. Mitt gamla Roccat Isku var ganska angenämt i det avseendet då det ändå fungerade fint uppåt fem ggr att plocka isär samt torka rent och torrt efter varje spill. Men generellt får jag väl köpa nytt tangentbord kanske vartannat år pga min oaktsamhet. Vem vet hur långlivade de hade varit om jag kunde lära mig sluta hälla vätska på dem?

I övrigt har jag väl inte mer kringutrustning, om man inte ska räkna externa ljudkortet som är ett mbox2, som hängt med sedan 2005 och går vidare till ett Yamaha MG10/2 mixerbord som inhandlades omkring samma tid.

Vidare fundering då, håller grejerna lika bra idag? Mycket numera är ju lite "man får vad man betalar för" och sett till att de flesta av mina grejer väl får klassas som budget-skräp så tycker jag väl man träffat rätt bra när det gäller livslängd iaf.

Hur länge håller era grejer?

Vad gäller möss har jag tyvärr fastnat för funktionerna och komforten hos Logotech G5XXX-serien, så de brykar få bytas var 3-5:e år, oftast är det scrollhjulet eller vänster musknapp som ger upp.

Heatset har jag Logitech Fatal1ty och det har hängt med bra. Men då har jag nog aldrig tappat eller satt mig på det. Köpt 2008 tror jag

Tangentbordet är ett logitech Ultra X flat. Jag har 2-3 stycken som jag växlar mellan. Brukar skölja dem under diskhon med 3-6 månaders mellanrum. De är väl inte "gjorda" för det men låter man dem bara torka ordentligt så funkar det

Webkameran är en logitech Fusion. Gammal som gatan vid det här laget men den gör vad den ska.

Högtalarna är Logotech Z-2300 inklpta 2007. Har fått byta "fjärrkontrollen" mot en eftermarknadsvariant en gång då hörlursutgången sade tack och gonatt.

USB-2 hubben är nogot belkin-skräp för en hundring eller så. Den håller och är inköpt 2014.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Tangentbord: Compaq 90-tal från mammas jobb på banken)
2.1 högtalarsystem: Juster 3D-103 1996?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Master of Overkill

Haha har för mycket extra saker ^^
Runt 7-12 möss. 8 stycken headset / hörlurar + 2 externa micar.
6 tangetbord.

Byts när det kommer bättre saker, och behåller dom gamla till mina extra PCs och gäst datorer.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Administrativ avgift

Möss: Min deathadder från 2013 håller fortfarande men ca 6-7år
Tangentbord: just nu pok3r RGB men har bytt runt lite för o testa brytare osv. Men har kvar mitt org tangentbord från 2000 /
Headset: Ca 4-5år , byter lite här o nu men mitt HD555 hänger på

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Alltid haft problemet att tangenterna mina förlorar sina tryckta bokstäver och symboler. Är inte en särskilt svettig individ men antar att det lilla som kommer ut måste vara som saltsyra. Livslängd på tangenterna = ca ett år innan de börjar se pinsamma ut.

Hörlurar till mobilen behöver jag nya årligen typ. Slutat köpa dyra där för det spelar ingen roll, allt går sönder så det är bättre att det är billigt.

Musen brukar ge med sig, plötsligt och utan förvarning, efter ca tre år har jag märkt, så det är nog dags snart. I nuläget en G500S, innan en G500, och innan det en MX 518.

Trådlösa headsetet till datorn hoppas jag aldrig går sönder för är väldigt nöjd med mitt Siberia 800.

Musmattor två år max.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Inaktiv

Tangentbord 13 år (model M från unicomp som får duscha en gång om året)
headset 11 år (senheiser 350)
Råtta 1 år (mest för att jag flyttade över G5 till laptoppen och kör G502 på huvudburken, tror att G5an är runt 8 år nu men inte 100 på det).

Permalänk
Avstängd

Jag har nog aldrig kört slut på något av min kringutrustning. Samma gäller alla hårdvara jag äger egentligen. Jag tröttnar helt enkelt på grejerna och då byter jag.

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem

Beror helt enkelt på.
Jag spelar en hel del CSGO och har haft en del utbrått på mina saker trotts att jag vet att jag själv gjort fel.

det har rykt ett och annat t-bord och ett 10 tal möss. under åren.

Sen bestämde jag mig för att inte ta allt för seriöst, köpte lite dyrare grejjer.
Keyboard ~ 2000kr
Mus ~ 900kr
och det bästas utav allt ett bord med glasskiva (för att inte slå näven i det)

har haft min kringutrustning i typ 1,5 år nu. allt är helt, jag pangar fortfarande CS och har lärt mig att inte Ragea mer. spelar lugnt och ser allt på ett helt annat sätt.

fick en grabb i samma veva som jag inhandlade detta och bestämde mig då för att ALDIG mer Ragea eller visa någon aggresivitet, fram till just NU så har jag hållt det. och kommer fortsätta med det

PS: lite mer info än vad som efterfrågades.

Visa signatur

"better a dead hero, then a living failure"

Permalänk
Medlem

Som ovan brukar jag tröttna på grejerna efter ett tag och vill antingen testa något nytt (ny teknik osv) eller helt enkelt byta upp mig till något fräscht. Brukar sälja vidare de flesta av mina saker som då är i gott skick.

Tangentbord byter jag efter 3-4 år
Möss byter jag efter 2-3 år
Headset byter jag efter 3-4 år
Musmatta rätt så sällan

De nuvarande grejerna jag har är max 1 år gamla.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Det tangentbord jag använder hemma idag är det första jag provade i livet - det är nästan lika gammalt som jag själv, och jag är född 1986. Vintern 1989-1990 startade min far ett enmans konsultföretag, började jobba hemifrån och köpte sig i samband med det en Macintosh II. Denna dator var Apples flaggskeppsmodell, ett riktigt monster med en prislapp i stratosfären. Ett av tillvalen som farsan köpte var ett större tangentbord med numerisk knappsats, ett Apple Extended Keyboard, som i dagens penningvärde bör ha kostat en bit över 3000 kronor. Han använde sedan detta till en följd datorer - jag har många minnen av det från min barndom, det lät väldigt speciellt när farsan skrev snabbt på det - men i början av 2000-talet pensionerades det och hamnade i källaren i mitt föräldrahem. Där hittade jag det i vintras, restaurerade det och började använda det igen. Höljet har gulnat lite, men annars fungerar det perfekt och jag har inte kunnat hitta något modernt tangentbord som känns bättre. Det är alltså tillverkat i Irland 1989 och fyller 30 år nästa år. Har en del bilder från restaureringen om någon till äventyrs skulle råka vara intresserad.

Permalänk
Medlem

Det som byts oftast hos mig är musmattan. Har katt som brukar gena över datorbordet ibland, sp den får en del skador. Steelseries qck XXL, inte billig heller. Avverkar 2-3 stycken årligen.

Mus, tangentbord och hörlurar däremot byter jag ut när jag känner att jag hittat nåt jag trivs bättre med. Kan inte minnas att något npnsin pajat beyond repair. Dom går nog en fyra-fem år allafall...

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Avstängd

Alldrig haft sönder ett tangentbord.
Sen beror allt på vad jag köper. Billiga deltaco headsets 2 år max. Dyrare headsets verkar funka i en evighet eller när batteriet dör i lurarna.

Möss logitech håller för evigt medan razer är max 3år oftast runt 1 år.

Högtalare måste jag slå ner på golvet några gånger innan dem dör.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Generellt sett byter jag utrustningen efter ca 10 år, innan den går sönder.

Det som faktiskt gått sönder snabbast för mig är (billiga) satellithögtalare som oftast dör efter några år.
Billiga headset (<300kr) kan också gå sönder efter ett fåtal år.
En Razer mus fick problem med glapp i den tunna kabeln efter några år, övriga möss har fungerat >10 år.
Tangentbord och musmattor blir alltför sunkiga långt innan de går sönder.
Äldsta komponenten i min dator är floppydriven, drygt 20 år gammal.

Permalänk
Medlem

Tangentbord och Mus ca 2 år
Logitech Z-5450 13 år

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

Säger jag "Oj det här tangentbordet har hållit länge nu" så går det en vecka , sen har jag spillt ett glas mjölk över det.

Det har hänt 3 gånger med 2 års mellanrum mellan varje incident.

Edit: Man skulle kunna tro att jag borde komma ihåg detta och inte säga det... men nej. Dessutom har jag skrivit ner det här nu så ingen mjölk på en vecka....

Visa signatur

3060ti med nån 11600

Windows 11...

Permalänk
Inaktiv

Spillde cola över mina grejer så skaffade nytt, men annars har jag haft grejer tills de börjar se sunkiga ut även efter rengöring. Typ om gummi lossnar från grepp på musen och liknande. Ett bra tangentbord kan ju dock hålla i 10 år. Kör oftast Apples tangentbord där jag ändrat om ctrl till cmd.

Permalänk
Medlem

Min kringutrustning håller rätt länge. Det är ganska förväntat att möss och headset byts ut oftare än tangentbord p.g.a. slitage som leder till glapp. Spenderar man lite mer pengar på kvalité så brukar man också vara mer försiktig om sina saker, vilket leder till längre livslängd.

Iaf när det kommer till att ta ut sin frustration på något, vilket har blivit rätt ikoniskt inom gaming, typ att slå handen i tangentbordet eller kasta undan sitt headset. Själv pajjar jag hellre min hand genom att slå i musmattan än att pajja min datormus. Det är lätt att läka sin hand, dock inte sin hårdvara. Antar att man får väga upp kostnaden mellan sjukhusbesök, röntgen, smärtstillande och återbesök gentemot ny hårdvara. Kanske någon borde göra matten

Permalänk
Medlem

Jag är inte en sådan som förstör mina saker i en nerdrage som vissa gör så mina möss och tangentbord håller tills jag byter ut dom för att jag vill ha nytt och då hamnar de i "bra att ha skåpet". Så jag har ett antal både möss och tangetbord av varierande ålder som är fullt fungerande men inte används.

Lurar däremot är det som gått sönder oavsett hur dyra de varit så har de förr eller senare alltid börjat glappa. Jag har säkert gått igenom 6-7 par nu senaste 10 åren. Jag tröttnade till slut på detta och gick över till Trådlösa lurar och de har nu hållit i tre år och ser fortfarande nya ut.

nuvarande kringutrustning:

Headset: Steelseries Siberia H Wireless - ålder 3 år
Mus: Logitech G403 Wireless - Ålder ca 1 år
Tangentbord: Logitech G910 Orion Spectrum - Ålder ca 1,5 år.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Tangentbord: Turtle Beach Impact 700 - Har haft det i 3 år, inget fel än. När jag byter så är det för att jag vill ha ett nytt inte för att det går sönder. Har inte haft något tangenbord som har gått sönder sedan CS 1.5 ;). Kommer nog att byta när jag hittar ett vettigt trådlöst.

Hörlurar: Philips Fidelio (x2 kanske det kan vara) - Mycket bra lurar har haft dom i 3 år ish. Fungerar som de ska fortfarande och har inga planer på att köpa nya.

Mus: Razer Mamba trådlös - Bråkar lite ibland har snart haft den i ett halvår och har inte tänk att byta snart. Antar att bytet kommer när batteriet inte orkar med längre.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon193054:

Spillde cola över mina grejer så skaffade nytt, men annars har jag haft grejer tills de börjar se sunkiga ut även efter rengöring. Typ om gummi lossnar från grepp på musen och liknande. Ett bra tangentbord kan ju dock hålla i 10 år. Kör oftast Apples tangentbord där jag ändrat om ctrl till cmd.

Ja det där gummit är ingen bra lösning för tillbehören alltså. Visst är det skönt när det är nytt, men det blir ett jädra klister efter några år. Hade det på min razer diamondback och enda sättet var att mekaniskt nöta bort det hela med en bit tyg.
Det funkade förvisso bra så att man inte behövde slänga fungerade grejer.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Söderbäck:

Ja det där gummit är ingen bra lösning för tillbehören alltså. Visst är det skönt när det är nytt, men det blir ett jädra klister efter några år. Hade det på min razer diamondback och enda sättet var att mekaniskt nöta bort det hela med en bit tyg.
Det funkade förvisso bra så att man inte behövde slänga fungerade grejer.

Ja, läsken överlevde den (funkar fortfarande bra) men just avnött skräp blir så jäkla nasty efter tag.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon193054:

Ja, läsken överlevde den (funkar fortfarande bra) men just avnött skräp blir så jäkla nasty efter tag.

Jag polerade fram blank plastyta vilket funkade rätt bra. Fanns andra blanka plastytor på musen ändå så det passade in. Aja. Musen är pensionerad sedan ett gäng år oavsett

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

MX518 = 2010 (snälla dö aldrig <3)
Skärm SAMSUNG 27a950d= 7 år (köpte beggad 2011!)
Tangentbord= Urminnes tider.

Permalänk
Medlem

Jag kör fortfarande med min Logitech MX1000, Microsoft Natural elite-tangentbord och Sidewinder Force Feedback 2 joystick. Ratpad black lever fortfarande men den använder frugan

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av purev8power:

Tangentbord: Qpad MK-80 ~5-6år, rengjort och keycaps bytta några gånger
Mus: G400s 3-4år?
Musmatta: Icemat (minns ni den?) - sedan 2007-2008, inte en repa!
Headset: Sennheiser PC360 sedan lansering, nyligen bytt mot DT990 (tröttnade på glappande volymknapp)

Jag har haft mina PC350 sen 2012-13 nån gång, jag tröttnade också på den dåliga volymratten och löste det genom att bryta upp dosan på sladden och lödde ihop kablarna. Efter ett par nya kuddar var dom som nya igen!

Permalänk
Medlem

Mus: Mionix Naos 8200.
Köptes November 2015, sedan fick jag skicka tillbaka musen och är nu inne på min andra ersättningsmus. Första exemplaret höll i sju månader, andra höll i fyra månader, och den tredje har jag haft sedan feb 2017 någongång. Samtliga fick problem med att scrollhjulet slits ut och inte registrerar som det ska (ett kugghjul i plast inne i musen som är av ofantligt dålig kvalitet). Har kvar musen enbart för att ergonomin är nästintill perfekt. Kommer att byta den dan jag hittar samma eller bättre ergonomiska utformning.
Innan dess hade jag en Logitech G500 som, verkar som att jag hade den i tre exemplar också, som räckte i 1-2 år var innan de visade något sorts fel.

Tangentbord: Microsoft Sculpt.
Köpt oktober 2015. Är där också inne på tredje exemplaret efter ett par garantiärenden. Både två innan slutade registrera vissa bokstäver efter några månader, riktigt dålig kvalitet på brytarna helt enkelt. Samma sak som med musen, har bara kvar det för att det är bra för mina handleder, och skönt med trådlöst tangentbord. Har ett X-Bows påväg, om de nu blir klara med numpaden någon gång...
Använde innan dess Steelseries 6Gv2, i två exemplar. Köpte det senaste 2014 som fortfarande fungerar. Tror det första gick sönder i en vattenskada annars skulle det ha levt på än idag.

Hörlurar: Sennheiser PC363D
Inköpta november 2014, och är fortfarande lika bra som då. Kostar en del, men kvalitet så det ryker om det. Det enda är att gummit som sitter på den böjbara delen av mikrofonen har spruckit. Ser inget behov av köpa ett nytt headset på väldigt länge.

Lite långt blev det...

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2