Permalänk
Medlem

Canal Digitals box "One place"

Jag har haft Canal Digital box för satellit. Efter en del strul med boxen har jag nu fått en ny box "One Place" som tydligen också måste anslutas till Internet? Hur gör jag om jag inte har tillgång till Internet i det huset?
Alternativ finns det andra boxar för Canal D. som inte kräver Internet?

Permalänk
Skrivet av stenent:

Jag har haft Canal Digital box för satellit. Efter en del strul med boxen har jag nu fått en ny box "One Place" som tydligen också måste anslutas till Internet? Hur gör jag om jag inte har tillgång till Internet i det huset?
Alternativ finns det andra boxar för Canal D. som inte kräver Internet?

Är det inte så att du måste ansluta boxen till internet enbart för att kunna kolla på streamat? Vi har haft CD sen många herrans år sen och aldrig haft en box där man är tvungen att ha tillgång till internet för att kunna kolla via satellit. Dock så har vi aldrig haft denna boxen du nämner, men låter väldigt knepigt krav för satellit-tv.

Permalänk
Medlem

Canal Digitals box "One place"

Skrivet av JonkenPonken:

Är det inte så att du måste ansluta boxen till internet enbart för att kunna kolla på streamat? Vi har haft CD sen många herrans år sen och aldrig haft en box där man är tvungen att ha tillgång till internet för att kunna kolla via satellit. Dock så har vi aldrig haft denna boxen du nämner, men låter väldigt knepigt krav för satellit-tv.

Tack för ditt svar. Nu har det löst sig. Boxen CD skickade " One Place" kräver Internet etc etc för att kunna installeras.
Den box jag ska ha heter " HD Smart" som klarar sig utan Internet och finesser. Det tog ett tag för CD supporten att begripa att alla inte är Internetintresserade

MVH