"Snurrbricka" för smidigare datorbyggen.

Permalänk

"Snurrbricka" för smidigare datorbyggen.

Jag hoppas den här tråden hamnade så rätt den bara kunde.

Jag är jakt på jakt efter en "snurrbricka" eller liknande för att underlätta vid datorbyggande. Slippa flytta chassit alternativt gå runt bordet.
Det jag snackar om används utav Kitguru i vissa utav sina reviews.

Någon som själv äger något sådant och kan ge tips på vart man får tag i det?
Letat lite själv men har bara hittat brickor menade för bakelser/mat/frukt etc. Som den här från ikea.
Måste ju tåla en del tyngd då ett datorbygge tillslut hamnar på ett par kilo. 12kg är lite fjuttigt.

Någon vacker själ som kan sparka mig åt rätt håll?
Alternativt om det finns någonstans man kan köpa material för att bygga en själv.
Tack för svar!

Visa signatur

| CPU: Intel i7 2600K 4,5Ghz | CPU-Kylare: Corsair H60 | MB: Gigabyte G1.SNIPER |
| GPU: Asus GTX 980ti DC3 OC | RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 16GB |
| PSU: Corsair AX850 | Chassi: FD Define Mini C |
| SSD: Samsung EVO 850 250gb, Samsung EVO 850 500gb |
| Lagring: WD Caviar Green 3x2TB 1x4TB |

Permalänk
Permalänk

@Leoj: Som jag nämde i mitt inlägg så har jag också sett den från ikea. Men den har tyvärr en maxbelastning på 12kg.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 2600K 4,5Ghz | CPU-Kylare: Corsair H60 | MB: Gigabyte G1.SNIPER |
| GPU: Asus GTX 980ti DC3 OC | RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 16GB |
| PSU: Corsair AX850 | Chassi: FD Define Mini C |
| SSD: Samsung EVO 850 250gb, Samsung EVO 850 500gb |
| Lagring: WD Caviar Green 3x2TB 1x4TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av erixonjkpg:

@Leoj: Som jag nämde i mitt inlägg så har jag också sett den från ikea. Men den har tyvärr en maxbelastning på 12kg.

Jag tror faktiskt inte att den exploderar om du belastar den med 20kg, inte om du ställer dig på den heller. Köp och testa!

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk

@Zachtionman: Sant, jag får väl pröva.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 2600K 4,5Ghz | CPU-Kylare: Corsair H60 | MB: Gigabyte G1.SNIPER |
| GPU: Asus GTX 980ti DC3 OC | RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 16GB |
| PSU: Corsair AX850 | Chassi: FD Define Mini C |
| SSD: Samsung EVO 850 250gb, Samsung EVO 850 500gb |
| Lagring: WD Caviar Green 3x2TB 1x4TB |

Permalänk
Medlem

@erixonjkpg: Dom verkar kallas för "Lazy Susan"

Permalänk

@Overwatch: Tack för det!! Kan jag bygga eget i värsta fall med marginal, hehe! Lazy susan, det hade jag aldrig kommit på själv

Visa signatur

| CPU: Intel i7 2600K 4,5Ghz | CPU-Kylare: Corsair H60 | MB: Gigabyte G1.SNIPER |
| GPU: Asus GTX 980ti DC3 OC | RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 16GB |
| PSU: Corsair AX850 | Chassi: FD Define Mini C |
| SSD: Samsung EVO 850 250gb, Samsung EVO 850 500gb |
| Lagring: WD Caviar Green 3x2TB 1x4TB |

Permalänk
Hedersmedlem

@erixonjkpg

Billig och stark (60kg) för 89:- hos Conrad. Finns även i en lite större version här

Betydligt dyrare men lär att rotera lite lättare. 469:- plus svindyr frakt hos Orderinvest.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

@Kent: Kul med alternativ! Ska kolla på detta

Visa signatur

| CPU: Intel i7 2600K 4,5Ghz | CPU-Kylare: Corsair H60 | MB: Gigabyte G1.SNIPER |
| GPU: Asus GTX 980ti DC3 OC | RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 16GB |
| PSU: Corsair AX850 | Chassi: FD Define Mini C |
| SSD: Samsung EVO 850 250gb, Samsung EVO 850 500gb |
| Lagring: WD Caviar Green 3x2TB 1x4TB |

Permalänk
Medlem

Testat loss det där konceptet lite, och övergav det rätt snabbt.

Använder en snutt rejäl gummimatta som underlag istället. Den stora grejen är sällan att snurra på datorn, utan snarare att skifta från liggande till stående och vice versa, och det kommer man inte runt med några smarta tekniska lösningar utan att det blir orimligt invecklat. Tycker det bästa man kan göra är att möjliggöra att man är lite mindre försiktig när man lägger datorn ner eller ställer den upp. Dessutom kommer du få lepra på att behöva hålla fast datorn så den inte snurrar runt när du inte vill det med en såndär snurrbricka.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk

@kaput: Tack för input!

Visa signatur

| CPU: Intel i7 2600K 4,5Ghz | CPU-Kylare: Corsair H60 | MB: Gigabyte G1.SNIPER |
| GPU: Asus GTX 980ti DC3 OC | RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 16GB |
| PSU: Corsair AX850 | Chassi: FD Define Mini C |
| SSD: Samsung EVO 850 250gb, Samsung EVO 850 500gb |
| Lagring: WD Caviar Green 3x2TB 1x4TB |

Permalänk
Medlem

Här finns annars tre med vettigt pris att välja mellan för att bygga egen: https://www.slojd-detaljer.se/sortiment/?search=vridbeslag
Från 90 till 330 kg belastning, bör väl räcka.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zachtionman:

Jag tror faktiskt inte att den exploderar om du belastar den med 20kg, inte om du ställer dig på den heller. Köp och testa!

Haha! 😂