Honor 8 i vatten typ 3 sek, fast i software installed failed bootloop.

Permalänk
Medlem

Honor 8 i vatten typ 3 sek, fast i software installed failed bootloop.

Tappade min Honor 8 i vatten (vanligt vatten så ej havet), var nere i max 3 sekunder.
Stängde av den och lät den torka ett dygn, den startade utan några problem osv sen.

Några timmar efter när jag inte var vid mobilen hade den startat om och det stog "Software installed failed!", enda valet är reboot system now, man startar om och den installing updates kommer till 5% sen samma Software installed failed igen.

Vet inte hur den kan vilja installera en update om det nu beror på fukt, det går dock inte komma ur denna bootloop, går inte heller stänga av mobilen på något sätt.

Är skiten helt lost eller? Nästa mobil blir iaf en IP klassad om dagens mobiler inte pallar mindre än 3 sek i vatten

Permalänk
Medlem

Det spelar ju ingen roll om det "bara" är 3 sekunder, kortslutning kan ske ändå.

Att bara vänta ett dygn innan du slår igång det är kanske lite optimistiskt. Det kan ta lång tid innan all fukt torkar ut. Lägg den i en påse ris eller något några dagar och hoppas på det bästa.

Annars är det bara att ringa ditt försäkringsbolag!

Permalänk
Medlem

Jo kortslutning kan ju ske direkt, var mest förvånad att allt fungerade som det skulle när jag slog på den och att det kom efter.
Och framförallt att den vill göra en software install sak som är i bootloop, det brukar väl hända andra saker vid fukt.

Försäkringsbolaget är nog inte lönt på denna mobilen, kostar nog mer i självrisk än jag köpte den för typ

Ville mest veta om detta är något "vanligt" vid fukt, att den sitter fast i en bootloop med software install failed och att det är helt omöjligt att stänga av mobilen. (Ibland saknar man gamla hederliga batterier man kunde ta ut)

Värsta är väl att jag inte kommer åt mina bilder och dokument ;/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Jo kortslutning kan ju ske direkt, var mest förvånad att allt fungerade som det skulle när jag slog på den och att det kom efter.
Och framförallt att den vill göra en software install sak som är i bootloop, det brukar väl hända andra saker vid fukt.

Försäkringsbolaget är nog inte lönt på denna mobilen, kostar nog mer i självrisk än jag köpte den för typ

Ville mest veta om detta är något "vanligt" vid fukt, att den sitter fast i en bootloop med software install failed och att det är helt omöjligt att stänga av mobilen. (Ibland saknar man gamla hederliga batterier man kunde ta ut)

Både min och sambons iPhone reagerade likadant efter ett dopp Båda hoppade dock igång så småningom.

Ah, ja då är nog den gamla goda rispåsen det bästa alternativet. Låt det ligga några dagar om du kan, batteriet lär ju ta slut och den slår av sig. Förstår det, klassisk problemlösning att rycka batteriet

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av evirob:

Både min och sambons iPhone reagerade likadant efter ett dopp Båda hoppade dock igång så småningom.

Ah, ja då är nog den gamla goda rispåsen det bästa alternativet. Låt det ligga några dagar om du kan, batteriet lär ju ta slut och den slår av sig. Förstår det, klassisk problemlösning att rycka batteriet

Lycka till!

kör på det Slänger den i en påse med ris så får batteriet dö och prova senare.
Tackar

Permalänk
Medlem

Ska bara flika in och säga att precis ALLT konstigt kan hända vid en fuktskada, har sett hundratals problem med fukt i mobiltelefoner.

Vid några få enstaka tillfällen så kan telefonen bli välfungerande igen men ha inga som helst förhoppningar.

Permalänk
Medlem

Går det inte att stänga av genom att hålla in power knappen i ish 15 sekunder heller?

Om du kan starta om den håll in volym up + power när den startar så ska du komma till en meny så kan du välja wipe cache och se om den skippar den uppdateringen så får du ladda ner den på nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backlulund:

Går det inte att stänga av genom att hålla in power knappen i ish 15 sekunder heller?

Om du kan starta om den håll in volym up + power när den startar så ska du komma till en meny så kan du välja wipe cache och se om den skippar den uppdateringen så får du ladda ner den på nytt.

Inget utav det fungerade, var helt dött med knapparna typ
Batteriet är dött nu så låter den ligga i lilla påsen så får vi se vad som händer sen