Java: Behöver hjälp med program som beräknar genomsnittsåldern för kvinnor respektive män i gruppen.

Permalänk
Medlem

Java: Behöver hjälp med program som beräknar genomsnittsåldern för kvinnor respektive män i gruppen.

Jag är nybörjare på JAVA och jag har fått en uppgift som måste vara klar inom två dagar!!
Uppgiften är att Skriv ett program som läser in uppgifter om ett antal personer,
och beräknar genomsnittsåldern för kvinnor respektive män i gruppen. (Genomsnittsålder)

har någon lösningsförslag? gärna om ni har code som fungerar bra på Codeanywhere

Tack!

Permalänk
Inaktiv

Vad har du börjat med?

Hur långt har du kommit?

Är det något särskilt du inte förstår?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Al-Dhuha:

Jag är nybörjare på JAVA och jag har fått en uppgift som måste vara klar inom två dagar!!
Uppgiften är att Skriv ett program som läser in uppgifter om ett antal personer,
och beräknar genomsnittsåldern för kvinnor respektive män i gruppen. (Genomsnittsålder)

har någon lösningsförslag? gärna om ni har code som fungerar bra på Codeanywhere

Tack!

Försök inte få någon att göra din skoluppgift åt dig
berätta hur långt du kommit och vad du kört fast på istället. Visa oss lite kod.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Du har inte ens sagt vilka uppgifter som ska läsas in vilket gör det lite svårt för oss.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Hedersmedlem

@Al-Dhuha *Rubrik förtydligad*

Först och främst välkommen till Sweclockers!
Kom ihåg att en beskrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum.

Du är välkommen att pm:a mig koden om du vill att jag ska uppdatera trådstarten åt dig. Som @griid skrev "berätta hur långt du kommit och vad du kört fast på istället. Visa oss lite kod."

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...