Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk

Bokade P10 plussen igår och hämtade den idag i Sundsvall, var helt inplastad förpackning osv, så antar att det inte är något demoexemplar?

Permalänk
Medlem

@Kalaspär: Mer som nedsatt p.g.a. utgående produkt nu när p20/pro släppts.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Köpte ett par hörlurar: https://www.netonnet.se/art/ljud-och-bild/horlurar/on-ear/jay...
för 199:- utan att kolla att det var ju för Iphone och jag har ju en Android.
Så nu glappar ljudet så fort jag kommer åt kontakten, är det någon som vet vart man kan köpa en annan sladd(inte Jays för 500 )som passar eller en adapter kanske

Netonnet har öppet köp även på testade produkter som är köpta i butik, så hör med dem om du fortfarande kan ångra köpet.

Skrivet av albin967:

Ska hämta ut min till helgen, står inte begagnad/demo någonstans på mitt kvitto. Fyfan om den är det

Skickades från m.sweclockers.com

Kör dem en fuling så kör en fuling tillbaka och kräv bensinpengar (18.5 kr/mil) eller pengarna för bussbiljetten. Det enda sätt som funkar mot vissa företag är när man slår mot deras ekonomi på ett eller annat sätt.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Hedersmedlem

***OT-diskussion utbruten till egen tråd***

Vänligen fortsätt pixelgaranti vs KKöpL-diskussionen här.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av grensman:

Det här fattar jag inte riktigt. Får jag en Xbox one S för 199kr om jag tar med min gamla xbox one med 2 spel? Det låter ju smutt!

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newbranch:

Det här fattar jag inte riktigt. Får jag en Xbox one S för 199kr om jag tar med min gamla xbox one med 2 spel? Det låter ju smutt!

Förstår inte heller. Låter för bra för att vara sant.

Permalänk
Medlem

One S är ju inget speciellt, hade det varit One X hade jag förstått er fråga.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newbranch:

Det här fattar jag inte riktigt. Får jag en Xbox one S för 199kr om jag tar med min gamla xbox one med 2 spel? Det låter ju smutt!

Skrivet av ramdm5:

Förstår inte heller. Låter för bra för att vara sant.

Ja precis, ta med din gamla xbox one (eller ps4), handkontrollen, power supply, hdmi, och två spel. Var precis och byte min gamla utan problem. Lämnade in The Order (PS4) och Dishonored.

Skrivet av laudanum:

One S är ju inget speciellt, hade det varit One X hade jag förstått er fråga.

Skickades från m.sweclockers.com

Visserligen, men den är mindre och har inbyggd power supply, värt 199kr enl. mig. Sen flyttas den till sovrummet när vi köper en X.

Permalänk

@grensman: vart hittar man listan på spel man kan lämna in?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarreBarre:

@grensman: vart hittar man listan på spel man kan lämna in?

Alla spel funkar, jag ringde innan jag körde. Enda som inte fungerar är sportspel äldre än 16 eller 17 (kommer inte ihåg)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

https://cdon.se/hemelektronik/canon-ef-17-40-4-0-l-usm-p22394...

Sjukaste rean jag sett på ett objektiv.

Canon EF 17-40/4,0 L USM för 3495kr. Brukar kosta runt 7-8k.

Visas som slut först när man väljer "gå till kassan" tyvärr.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Första gången jag önskat att jag köpt fler spel. Fifa 18 är det enda jag inte köpt digitalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ducedo:

Första gången jag önskat att jag köpt fler spel. Fifa 18 är det enda jag inte köpt digitalt.

Du kan ju alltid köpa par 49kr spel och byta in

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av grensman:

Du kan ju alltid köpa par 49kr spel och byta in

Skickades från m.sweclockers.com

Det tänkte jag göra. Kommer känna mig som en idiot men vad gör man inte

Permalänk
Entusiast
Skrivet av grensman:

Ja precis, ta med din gamla xbox one (eller ps4), handkontrollen, power supply, hdmi, och två spel. Var precis och byte min gamla utan problem. Lämnade in The Order (PS4) och Dishonored.

Visserligen, men den är mindre och har inbyggd power supply, värt 199kr enl. mig. Sen flyttas den till sovrummet när vi köper en X.

Tack så mycket för tipset! Byter mer än gärna in mitt gamla Xbox One 500 GB mot ett One S för den pyttelilla mellanskillnaden och 2 spel!

Var de tydliga med att de skulle ha en handkontroll dock, och inspekterade de den noga? Känns ju lite udda när det är en "slitagedel". Har en väldigt utnött kontroll och en nyare i toppskick, men jag behåller ju gärna den sistnämnda
Jag får nog slå en signal och fråga själv innan jag släpar mig dit om inte annat.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Uzanar:

Tack så mycket för tipset! Byter mer än gärna in mitt gamla Xbox One 500 GB mot ett One S för den pyttelilla mellanskillnaden och 2 spel!

Samma här, har ett par ganska usla och tråkiga spel och inte fel med mer utrymme, lite mindre konsol, 3 års reklamationsrätt samt högre andrahandsvärde för 199 spänn.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Tack så mycket för tipset! Byter mer än gärna in mitt gamla Xbox One 500 GB mot ett One S för den pyttelilla mellanskillnaden och 2 spel!

Var de tydliga med att de skulle ha en handkontroll dock, och inspekterade de den noga? Känns ju lite udda när det är en "slitagedel". Har en väldigt utnött kontroll och en nyare i toppskick, men jag behåller ju gärna den sistnämnda
Jag får nog slå en signal och fråga själv innan jag släpar mig dit om inte annat.

Det ska vara en komplett konsol så att säga. Min konsol startade han inte ens i butiken. Kontrollen har jag haft öppnad men det ska han inget om heller. Men ta med dig båda för att vara säker, du behöver ju inte visa den fina förens om dom skulle neka den slitna.

Permalänk
Medlem

Krävs kartongen för att byta ut sin gamla Xbox One mot One S? Även någon som vet om fodralen till spelen krävs?

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Krävs kartongen för att byta ut sin gamla Xbox One mot One S? Även någon som vet om fodralen till spelen krävs?

Kartongen behövs inte. Gissar att fodral behövs, men ring och hör med butiken för att vara säker.

Permalänk
Medlem

@grensman:
Ringde precis och fick svar...
Kriterierna är: Konsol + Elkablarna + HDMI + 1x handkontroll samt 2x spel med fodral och 199kr.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

Kan bekräfta detta, bytte min precis.

Hade med mig Xbox One, HDMI, powerbrick+kabel, handkontroll och 2 spel med fodral.

Headsetet ville de inte ha p.g.a. sanitära skäl.

Jag saknade orginalkartongen.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Ni som bytt hos gamestop, är det en ny eller begagnad Xbox One S man får?

Permalänk
Medlem

Hmmm jaha... vad ska gamestop göra med alla dessa xboxar de får in? Någon kampanj typ ”beg xbox one för 999 kr?” Eller går de i skrot?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av harno72:

Ni som bytt hos gamestop, är det en ny eller begagnad Xbox One S man får?

Ny. Lär väl att vara en ny bundle på gång.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

@grensman: för mig kontrollerade dem kontrollen och då var det gränsfall enligt henne.. men fick igenom det ändå

Permalänk
Entusiast
Skrivet av PlogarN97:

Hmmm jaha... vad ska gamestop göra med alla dessa xboxar de får in? Någon kampanj typ ”beg xbox one för 999 kr?” Eller går de i skrot?

Skickades från m.sweclockers.com

De lär sälja dem som "Recycled" eller vad Gamestop nu har för namn på begagnade produkter ja. Jag bytte precis in mitt PS4 mot ett "Days of Play Limited Edition" med 2 handkontroller (Kan rekommendera den dealen också, även om man får betala 699kr i mellanskillnad), och han i kassan nämnde något om att den skulle säljas med 1 års standardgaranti framöver.

Jag har väldigt svårt att se var deras vinst är i det hela, speciellt för Xbox-erbjudandet, men på något sätt ska de ju antagligen gå plus på det här som jag inte lyckas klura ut

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

De lär sälja dem som "Recycled" eller vad Gamestop nu har för namn på begagnade produkter ja. Jag bytte precis in mitt PS4 mot ett "Days of Play Limited Edition" med 2 handkontroller (Kan rekommendera den dealen också, även om man får betala 699kr i mellanskillnad), och han i kassan nämnde något om att den skulle säljas med 1 års standardgaranti framöver.

Jag har väldigt svårt att se var deras vinst är i det hela, speciellt för Xbox-erbjudandet, men på något sätt ska de ju antagligen gå plus på det här som jag inte lyckas klura ut

De gjorde något väldigt likt när Xbox One kom. Bytte in min Xbox 360 och la till en spottsyver för att få Xbox One.
Även samma sak för att byta in min Xbox 360 mot en Xbox Slim (eller den nyare, snyggare med touch för att sätta på/av och få ut skivan.

Tack för det Gamestop

Permalänk
Medlem

Köpte min xbox one 500gb begagnat för 700kr på Blocket med Dead Rising 3, köpte sedan Halo Reach 2 för 49:- hos Webhallen under veckan. Kändes som ett given byte även om jag aldrig fick köra Halo Reach. Man tackar ju inte nej för en upgradering för en liten kostnad.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

Ring innan ni åker till Gamestop bara. Det var slut i Nordstan ("får in tre på tisdag"!?) och Allum. Kungsmässan svarade inte i telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weiman:

Ring innan ni åker till Gamestop bara. Det var slut i Nordstan ("får in tre på tisdag"!?) och Allum. Kungsmässan svarade inte i telefon.

Var inne på kungsmässan och lämnade in min konsol. Dom testade den för att se så den funkade. Så var väll därför dom inte kunde svara 😁

Pugb paketet var slut men shadow of war fanns. Dom har blivit nerringda hela dagen med folk som bokat undan paket.