Permalänk
Medlem

SteelSeries QcK på tok för "hal"?

Har under flera års tid haft svårt att hitta en mus som passar mig... Har därför hela tiden kört på en OEM logitech mus med bortnötta glides. Spelar quake på förhållandevis hög nivå och har nu börjat köra lite hemma hos min flickvän på hennes rig (är särbos). Testade hennes nya trust-mus på en musmatta från jula för typ 19 spänn. Spelade förvånansvärt bra på dom grejerna så jag bestämde mig för att köpa en likadan mus. Väl hemma hos mig så har jag ställt in samma inställningar som hos henne... och det går åt helvete. :S Det är sånt jävla glid i musmattan att det är omöjligt att raila etc. Vad ska man ha för musmatta egentligen? Den för 19 spänn på jula är för liten. Behöver en rätt stor. Någon mer som upplevt att steelseries mattorna är på tok för hala? Finns det tygmattor som är mindre hala måntro? Vill inte behöva ta bort glidsen på den här musen också

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Zowie GS-R är riktigt oglidig jämfört med qck

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

Läter jävligt skumt, tygmattorna suger ju fast i musen som bara den oftast. Kan inte ens använda en själv för det känns som att man inte kan flytta musen med precision. Bara slänga den fram och tillbaka och hoppas på bästa.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

Har under flera års tid haft svårt att hitta en mus som passar mig... Har därför hela tiden kört på en OEM logitech mus med bortnötta glides. Spelar quake på förhållandevis hög nivå och har nu börjat köra lite hemma hos min flickvän på hennes rig (är särbos). Testade hennes nya trust-mus på en musmatta från jula för typ 19 spänn. Spelade förvånansvärt bra på dom grejerna så jag bestämde mig för att köpa en likadan mus. Väl hemma hos mig så har jag ställt in samma inställningar som hos henne... och det går åt helvete. :S Det är sånt jävla glid i musmattan att det är omöjligt att raila etc. Vad ska man ha för musmatta egentligen? Den för 19 spänn på jula är för liten. Behöver en rätt stor. Någon mer som upplevt att steelseries mattorna är på tok för hala? Finns det tygmattor som är mindre hala måntro? Vill inte behöva ta bort glidsen på den här musen också

Men om du spelar bättre på hennes grejer så får du ju skaffa samma och inte olika?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Har under flera års tid haft svårt att hitta en mus som passar mig... Har därför hela tiden kört på en OEM logitech mus med bortnötta glides. Spelar quake på förhållandevis hög nivå och har nu börjat köra lite hemma hos min flickvän på hennes rig (är särbos). Testade hennes nya trust-mus på en musmatta från jula för typ 19 spänn. Spelade förvånansvärt bra på dom grejerna så jag bestämde mig för att köpa en likadan mus. Väl hemma hos mig så har jag ställt in samma inställningar som hos henne... och det går åt helvete. :S Det är sånt jävla glid i musmattan att det är omöjligt att raila etc. Vad ska man ha för musmatta egentligen? Den för 19 spänn på jula är för liten. Behöver en rätt stor. Någon mer som upplevt att steelseries mattorna är på tok för hala? Finns det tygmattor som är mindre hala måntro? Vill inte behöva ta bort glidsen på den här musen också

Köpte en hård Exibel musmatta från Clas Ohlson och en Logitech G403, fungerar superbra ihop!

Permalänk
Medlem

@StuntmanMike: Köpte ju en likadan mus, men musmattan hennes är för liten och min är för hal tillsammans med musen jag köpte.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

@StuntmanMike: Köpte ju en likadan mus, men musmattan hennes är för liten och min är för hal tillsammans med musen jag köpte.

Min poäng va att om du spelade bättre på hennes matta så är den ju inte förliten...

Skickades från m.sweclockers.com