HPE ProLiant DL380 Gen6 - installera hur?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

@xxargs: Som det är nu har jag skärm, tangentbord inkopplat. Ska testa med SmartStarten nu.

<-<>->
Fractal Design Mechify C, i5-8600K OC 4,7 Ghz, Asus ROG STRIX Z370-G, 16 Gb RAM 2400 Mhz, EVGA B3 550W PSU, EVGA Geforce 1070 FTW ACX 3.0, Fractal Design Celsius S24 med 2 Bequiet Silent Wings 3 och två till Bequiet Silent Wings 3 som kyler hela paketet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

@ratnose: ska kolla efter minnen, ev har jag nåt i gömmorna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

Den bootade from SmartStart skivan jag valde då att nollställa hela maskinen hoppas det inbegriper ILOn.
Det gjorde det inte men via SmartStart så kunde jag ställa in ILO inkl användare och allt det andra.

Så nu är server grund konfigad och jag når den från alla andra maskiner på nätet via ILO.
För det första TACK SÅ OTROLIGT mycket för all er hjälp!
Som ni säkerligen förstått är detta första gången jag börjar från scratch med denna typ av maskin.

Ska bli riktigt skoj att jobba vidare med denna - nu ska debian in.

Mer info.

<-<>->
Fractal Design Mechify C, i5-8600K OC 4,7 Ghz, Asus ROG STRIX Z370-G, 16 Gb RAM 2400 Mhz, EVGA B3 550W PSU, EVGA Geforce 1070 FTW ACX 3.0, Fractal Design Celsius S24 med 2 Bequiet Silent Wings 3 och två till Bequiet Silent Wings 3 som kyler hela paketet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

Hmmm va fasen... nu får jag inte mus och tangetbord att funka på servern. Inget jag medvetet stängt av men jag antar att jag kan fixa allt och lite till via ILO nu eller?

Glöm vad jag sa... det löste sig via ILO.

Fast ändå inte. Under installationen av Debian 9 tycker den att jag har 4 nätverksportar och ja det stämmer... men hur vet vilken som är vilken? För jag valde den översta och det sket sig. Men jag kör vidare jag borde kunna fixa detta senare.

<-<>->

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av ratnose:

@jocke92: Hur bootar jag in i ILO? För jag kommer till F9 eller F11. Inget mer. Väljer F11 och säger USB, så säger den oavsett USB sticka "Hittar inte kernal".

Står någonstans under boot-processen att du ska trycka f8 för ilo konfiguration när det står det

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

@jocke92: F8 har jag aldrig sett bara F9 och F11 men det spelar ingen roll som det är nu.

<-<>->