Todd Howard vet redan releasedatumet för The Elder Scrolls VI

Permalänk
Medlem

Todd Howard vet redan releasedatumet för The Elder Scrolls VI

releasedatumet för The Elder Scrolls VI

Spelet görs med största säkerhet för kommande grafikkorts arkitektur.

Permalänk
Medlem

Hoppas de tar tid på sig när det gäller att uppdatera spelmotorn för den skulle behöva lite uppgradering.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Hoppas de tar tid på sig när det gäller att uppdatera spelmotorn för den skulle behöva lite uppgradering.

Självklart. Todd säger ju att tekniken för att spela nya Elder Scrolls finns inte ännu men att det närmar sig tills den kommer. Undra om han syftar på nya generationens grafikkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Självklart. Todd säger ju att tekniken för att spela nya Elder Scrolls finns inte ännu men att det närmar sig tills den kommer. Undra om han syftar på nya generationens grafikkort?

Nej, nästa generations konsoller isf.

edit.
Nu när jag läser citat, så låter det mer som in-house tech, dvs, förändringar i spelmotorn för att få den att göra det de har planer för.

Är förövrigt inget konstigt att han "vet" det, de har självklart en tidslinje för projektet även såhär tidigt. Fan kickstarter-projekt har ju ett lanseringsdatum till och med innan de har några pengar eller ens en studio Sen att hålla datumet... det är en annan femma

Permalänk
Medlem

Riktigt hypad trots långt kvar, minns hur jag hade nån Timer på mitt skrivbord för en countdown till Skyrim när det begav sig, good times xD

Permalänk
Medlem

Creation engine update nr 67. samma uppdaterade skitmotor.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk

Jag är så otroligt taggad! Även om det är ett bra tag kvar.

Permalänk
Medlem

Spänningen är olidlig ✌😆

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Detta och Cyberpunk är mina mest efterlängtade lir. Synd att bägge är några år bort.

Permalänk
Medlem

Ja gubben fyller ju 50 år 2021, men ett Elder Scrolls spel kräver väl 6-7 års utveckling så det verkar lite tidigt.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU