Permalänk
Medlem

Här har du en review på LG C8 och Sony A8F.
https://www.youtube.com/watch?v=c-JJKg1Q_Yk

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Messigoal:

Nä det gör jag inte. Men ser inte anledningen till att köpa 2017 års modeller när 2018 finns. Inte köpt tv på 7 år. Ursäkta om jag verkar spydig men det är faktiskt dessa 2 jag bestämt mig för, frågan är vilken det blir! Skickades från m.sweclockers.com

Anledningen är ju att du får en 65" för billigare pris än 2018 55" och du kommer inte se någon skillnad i bildkvalitet. Men kolla upp skillnaderna, inte så svårt. Är det något på 2018 du inte kan vara utan så för all del köp en sån.

men 10" mer är vääärt otroligt mycket för upplevelsen, tänk på det också, är väl ca. 40% mer bildyta.

Förlåt för tipsen i förhand.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

Antar att LG skärpt till sig på senare år, men jag pratade för kanske 3-4 år sen med en kille som arbetar med elektronikreparationer, han nämnde att LG´s konstruktion, och i synnerhet lödningar etc såg ut att vara gjorda av en apa utan studierskulder. Jag är dessutom SONY fan-boy och skulle aldrig köpa en "Goldstar" oavsett anledning.
Sony!

Köper du en OLED från Sony så har du precis köpt en OLED-panel från LG.

Permalänk
Medlem

Någon ställer en rätt tydlig fråga (om än omöjlig att besvara utan nödvändiga detaljer), folk svarar istället på något helt annat och blir sen kränkta när TS önskar att dom hade besvarat hens fråga istället. Välkommen till Sverige 2018

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Anledningen är ju att du får en 65" för billigare pris än 2018 55" och du kommer inte se någon skillnad i bildkvalitet. Men kolla upp skillnaderna, inte så svårt. Är det något på 2018 du inte kan vara utan så för all del köp en sån.

Nja, jag förstår vad du säger men inte ens så odåligt är det att köpa den nya modellen.

Du kan i princip köpa förra årets modell nu, vänta <1 år och sedan köpa årets modell för halva priset. Nu har du två tv-apparater för samma pris som den nya. Så för att köpa den nya så måste den vara så bra att man inte kan stå ut med den gamla i ett år även om man får den "på köpet". (Det bästa är så klart att bara köpa den gamla eller vänta tills den nya blir gammal).

Finns för övrigt en pedagogisk artikel i ämnet om inte någon redan har länkat den: https://www.sweclockers.com/artikel/25587-teknikstund-kop-int...

Permalänk

@improwise: Säkert, men jag har aldrig nämnt att panelerna skulle vara sämre, det har ju varit så här länge, i början när färgskärmar kom till "bärbara" datorer fanns det bara en enda tillverkare i världen, Sharp. (TFT/dualscan)

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Köper du en OLED från Sony så har du precis köpt en OLED-panel från LG.

Det där som "adfactory" skrev om LG's lödningar är med största sannolikhet bara trams, men själva elektroniken står naturligtvis SONY eller någon underleverantör till dom för själva.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

Goldstar var ju inget premiummärke på 90-talet liksom...

Och? Uselt argument för att något fortfarande skulle vara dåligt.

Samsung, LG (Lucky Goldstar), Kia och andra Sydkoreanska märken har gjort en fantastisk kvalitetsresa under ett antal årtionden precis som stora delar av den övriga asiatiska tillverkningsindustrin. Det var inte länge sedan "Made in Taiwan" var ett tecken på undermålig kvalitet. Numer, inte så mycket..

Permalänk
Medlem

Inget direkt svar på din fråga men jag skaffade mig en LG OLED65B7V förra hösten och skulle inte personligen lägga några extra pengar på en Sony även om jag har lite förkärlek till det varumärket. LG-TV:n är helt jäkla suverän. Sedan så är LG riktigt duktiga på att trycka ut ny mjukvara till sina TV. Bara en sådan sak att fixa Dolby Atmos-stöd via HDMI är ju guld, numera får mina högtalare jobba ordentligt när jag kollar på Netflix (har ett 5.1.2 system).

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Skrivet av elajt_1:

Det där som "adfactory" skrev om LG's lödningar är med största sannolikhet bara trams, men själva elektroniken står naturligtvis SONY eller någon underleverantör till dom för själva.

Shit va folk är anala i detta forumet ibland, varför skulle det vara trams att LG har eller har haft dåliga/fula lödningar, det är inte så att jag jobbar på Sony eller hatar LG, det var en info, men det är väl som att gnälla på att ios eller android är bättre eller sämre, folk blir galna.... eller att påstå att en Skoda kanske har lägre kvalité än en Maybach, GUD, då ska man lynchas av varenda Skodaägare...

Kamma er smågrabbar

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

@jOnÄTÄn: det är ju hörsägen källor, han skulle reparera en LG, öppnade bakstycket och blev rädd över den undermåliga lödningen, Jag kan ju bara hoppas LG blivit bättre, Goldstar var ju inget premiummärke på 90-talet liksom...

Var Apple premium märke på 90 talet? På 28 år kan mycket hända. Bara viss märke var dåligt innan betyder inte att det är samma nu. Tror inte att Sony/Samsung ligger som dom är nu om inget förbättras med tiden. Måndags exemplar finns alltid oavsett märke.

Köpte Samsung LE-40M61BX ( runt 2005) som var det bästa och dyraste LCD TV som fanns för ca: 30-40k (kom inte ihåg priset). Gissa vad? Det enda HDMI porten som finns på TV, var riktigt dåligt lödd och lossnade efter viss period. Det var inte enskilda fall med TVn och utan många rapporterade samma sak. En premium TV som kostade ca 30-40k och man klarar inte ens lödda fast en HDMI port? Min var det samma och gjorde det enda HDMI porten oanvändbar.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk

@XPerion: självklart är det så, jag skrev inte heller "ALLA LG ÄR SKIT köp ej förhelvete!!!" fast det var nog många som läste det så, historien om lödningarna är nog 3-4 år gammal, och ang Samsungen och HDMI så har jag lött fast en sån själv antar på en liknande modell "tjock" LCD-tv.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

@improwise: Panelen är bara en liten del av hela TV'n. Båda märken må ha samma förutsättningar med samma panel men slutprodukten är ändå olika.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coca:

@improwise: Panelen är bara en liten del av hela TV'n. Båda märken må ha samma förutsättningar med samma panel men slutprodukten är ändå olika.

OLED-panelen är en är en "liten del" av en OLED TV? Men då blir det genast enklare, då kan man köpa en LCD istället och helt slippa LG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

Shit va folk är anala i detta forumet ibland, varför skulle det vara trams att LG har eller har haft dåliga/fula lödningar, det är inte så att jag jobbar på Sony eller hatar LG, det var en info, men det är väl som att gnälla på att ios eller android är bättre eller sämre, folk blir galna.... eller att påstå att en Skoda kanske har lägre kvalité än en Maybach, GUD, då ska man lynchas av varenda Skodaägare...

Kamma er smågrabbar

Små grabbar, jag är 44 år. Hur gammal är du? Du kan väl inte på full allvar mena att en så stor aktör som LG "generellt" skulle lida av dåliga lödningar i sina apparater, för det är så du får det att låta som. Tog du illa upp eller för du reagerar väldigt starkt?

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

OLED-panelen är en är en "liten del" av en OLED TV? Men då blir det genast enklare, då kan man köpa en LCD istället och helt slippa LG.

Det är bara 100 % av den aktiva bildytan. Sen finns det ju förvisso all möjlighet misslyckas med elektroniken men varken LG eller Sony gör detta.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av elajt_1:

Små grabbar, jag är 44 år. Hur gammal är du? Du kan väl inte på full allvar mena att en så stor aktör som LG "generellt" skulle lida av dåliga lödningar i sina apparater, för det är så du får det att låta som. Tog du illa upp eller för du reagerar väldigt starkt?

Jag är äldre... Jag har inte skrivit någonstans att LG generellt skulle ha dåliga lödningar, det var mest "sommarlovs" tjafset a´la flashback onanist som irriterade, förlåt att jag klankade ner på din kära LG.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

Jag är äldre... Jag har inte skrivit någonstans att LG generellt skulle ha dåliga lödningar, det var mest "sommarlovs" tjafset a´la flashback onanist som irriterade, förlåt att jag klankade ner på din kära LG.

"Ditt kära LG?" Du höjde dig inte nu direkt. Jag har ingen LG, tycker inte speciellt om LG och hade tagit SONY över LG när det gäller bild som jag tidigare skrev. Men med det sagt så är ju fortfarande LG det enda företaget som riktigt behärskar OLED-tekniken som "jag" känner till.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Vänta till Black Friday och betala runt halva priset...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]