Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

När släpps Forza?

2a oktober i år till game pass och standard edition.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Medlem

@anon195163: Funderar på att byta in min Xbox One Elite(1TB SSHD) mot en Xbox One S 1TB på Gamestop för 199kr.

Det var en bra deal men utan att undersöka om det finns några kvar eller någon sändning på väg till din lokala gamestop bör du inte göra några planer. Personligen var det värt det för 500Gb extra, att förlänga livet på handkontrollern och andrahandsvärdet på konsollen (innan någon fläkt hade skurit) men det var ju i princip gratis så jag hade kanske försökt bara för att få en vit konsol i vardagsrummet

Behöver du inte en andra konsol kanske du helt enkelt ska sälja den, elite gör den väl lite unik men det enklaste sättet att öka värdet är nog att sälja det till en vän och lova att den behåller ditt 'home'-bibliotek något år eller två.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon195163:

Funderar på att byta in min Xbox One Elite(1TB SSHD) mot en Xbox One S 1TB på Gamestop för 199kr.

Är det en bra idé eller kan Elite-versionen bli värdefull i framtiden?

(Har redan en Xbox One X som min primära konsol)

Har du själv installerat SSHD i enheten eller talar vi om externa anslutningar?

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Har du själv installerat SSHD i enheten eller talar vi om externa anslutningar?

Elite har en 1TB SSHD internt installerad som standard

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av broschi:

Elite har en 1TB SSHD internt installerad som standard

Ah, foolish me!

@anon195163 Det är ju vanliga Xbox med en lite bättre disk. Prestandan i enheten är därefter.
Bara du som kan ta beslutet men min Xbox One X med extern SSD ansluten flyter på fenomenalt.

Så I mina ögon som tänker enbart funktionellt så är den inte värd att behålla men för samlare kan det kanske bli något i framtiden.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pacc:

@DotDotDot: Funderar på att byta in min Xbox One Elite(1TB SSHD) mot en Xbox One S 1TB på Gamestop för 199kr.

Det var en bra deal men utan att undersöka om det finns några kvar eller någon sändning på väg till din lokala gamestop bör du inte göra några planer. Personligen var det värt det för 500Gb extra, att förlänga livet på handkontrollern och andrahandsvärdet på konsollen (innan någon fläkt hade skurit) men det var ju i princip gratis så jag hade kanske försökt bara för att få en vit konsol i vardagsrummet

Behöver du inte en andra konsol kanske du helt enkelt ska sälja den, elite gör den väl lite unik men det enklaste sättet att öka värdet är nog att sälja det till en vän och lova att den behåller ditt 'home'-bibliotek något år eller två.

Jo, jag har redan reserverat en. Så jag ödslade inte er tid i onödan. Har endast dåliga erfarenheter av att sälja till privatpersoner så jag tror jag kör på bytet.

Tack för era råd.

Ps. Lite surt att jag kommer att byta in en ouppackad handkontroll och två inplastade spel... men men de köptes på rea. Ds.

Permalänk
Medlem

@anon195163: Grattis, nu har de tagit bort dealen från hemsidan.

Du får ju en splitter ny handkontroll tillbaka och spelens värde är ju lätt att räkna ut så det är ändå en bra deal att få en ny konsol för ett par tre hundralappar. (du kanske säljer den vidare om du redan har ett x, men det var en månads gamepass i lådan som gick ut denna månaden)

Permalänk
Medlem

Vilket är erat favoritspel på Gamepass?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Vilket är erat favoritspel på Gamepass?

Eftersom jag bara haft det några kortare perioder har jag fokuserat på spel som inte är oändliga,
Brothers, Hue, Limbo, super lucky's tale och rime har det blivit.

Har du svårt att välja kan du ju börja med de som inte är microsofts egna (bioshock försvann nyligen t.ex)
eller så kan du undvika dom eftersom de kanske försvinner om ett halvår.
Fallout 4 går för övrigt varmt här hemma, men fastnar du för det så inser du att DLC saknas på gamepass så
du kan lika väl köpa GOTY.

Permalänk
Medlem

Just nu är det mest Fallout 4 men fastnade även för Halo Spartan assualt otippat nog. Tycker generellt att det är rätt hög kvalitet på Gamepass biblioteket. Coolt att även Vermintide 2 kommer att bli ett Gamepass spel enligt Eurogamer.net kommer absolut att testa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pacc:

@DotDotDot: Grattis, nu har de tagit bort dealen från hemsidan.

Du får ju en splitter ny handkontroll tillbaka och spelens värde är ju lätt att räkna ut så det är ändå en bra deal att få en ny konsol för ett par tre hundralappar. (du kanske säljer den vidare om du redan har ett x, men det var en månads gamepass i lådan som gick ut denna månaden)

Tack, ger dock bort koderna då jag inte behöver dem.
https://m.sweclockers.com/forum/trad/1186816-ge-bort-spelnyck...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

@DotDotDot: Grattis, nu har de tagit bort dealen från hemsidan.

Du får ju en splitter ny handkontroll tillbaka och spelens värde är ju lätt att räkna ut så det är ändå en bra deal att få en ny konsol för ett par tre hundralappar. (du kanske säljer den vidare om du redan har ett x, men det var en månads gamepass i lådan som gick ut denna månaden)

Dealen är fortfarande kvar;

https://www.gamestop.se/recycled

Sista dagen för inbyte är nu på söndag den 24/6, om man bor i Uppsala så finns det ett par st kvar där med PUBG!

Permalänk
Medlem

Banjo Threeie på Gamescom kanske?

;_;

Dold text
Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Playground Games visar återigen att man är en av Microsofts bästa studios.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Ny månad nya guld och gamepassspel. Vad lirar ni? Själv har jag laddat ner och testar dirt 4, jag var tvungen att googla vilket som var nyast av dirt rally och dirt 4, för 4an såg inget vidare ut. Däremot verkar det vara skönt känsla i spelet.
Jag lirar förövrigt på S versionen av xbox så jag kan tänka mig att spelet är snyggare på x versionen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Shadow complex, som lades till som gamepass spel denna månad, är riktigt kul. Rekommenderas!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Fick 14 dagars gamepass och Xbox live guld när jag köpte en Xbox kontroller, äger ingen konsol så varsågoda

Xbox Live Guld : KK9Y8-WNTK2-BYRH9-DKTY6-J2PMR
Xbox Game Pass : JYDYT-2YWGJ-3QMC3-2PQ33-V3K7Z

Visa signatur

Moderkort: Asus Z87 Deluxe | CPU: i7 4770K | GFX: Gigabyte 1070 G1 | Nätagg: NZXT HALE 90 750W | Ram minnen: Corsair Vengeance 16GB | CPU kylare: Thermalright Silver Arrow SB-E | Chassi: Corsair 650D
Skärm: AOC AGON AG271QG | Tangentbord: Corsair Strafe RGB | Mus: Logitech G pro | Hörlurar: Audio-Technica M50X

Permalänk
Skrivet av MaggaNaaowK:

Fick 14 dagars gamepass och Xbox live guld när jag köpte en Xbox kontroller, äger ingen konsol så varsågoda

Xbox Live Guld : KK9Y8-WNTK2-BYRH9-DKTY6-J2PMR
Xbox Game Pass : JYDYT-2YWGJ-3QMC3-2PQ33-V3K7Z

Men du använder väl en PC med Windows 10? Xbox Game Pass funkar där med.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

Jag hittade en Xbox app på datorn och det står att man kan koppla ihop xboxen och datorn. Datorn hittar xboxen men kan ej ansluta till den av någon märkligt anledning. Hur gör man? Vad kan man göra sedan när man har parat ihop dom, kan man streama Xboxspelen till datorn?

Permalänk
Skrivet av Elektron:

Jag hittade en Xbox app på datorn och det står att man kan koppla ihop xboxen och datorn. Datorn hittar xboxen men kan ej ansluta till den av någon märkligt anledning. Hur gör man? Vad kan man göra sedan när man har parat ihop dom, kan man streama Xboxspelen till datorn?

Ja du kan koppla in xbox kontroll i datorn o spela på xboxet via datorn Kan vara smitidigt om du har xboxet vid tv men tv är upptagen tex

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Ja du kan koppla in xbox kontroll i datorn o spela på xboxet via datorn Kan vara smitidigt om du har xboxet vid tv men tv är upptagen tex

Ja det låter smart. Konstigt att datorn inte klarade att para ihop dom, trots att xboxen var på och datorn hittade xboxen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Elektron: Ska gå. Gjort det över Wifi. Har du kört stream test? Fick dock inget ljud men med hörlurar i Xbox kontrollen så gick det få ljud (har en Xbox One receiver for PC). Märklig känsla att kunna spela Rockstars RDR på PC Fast lite smolk i bägaren är att Asus envisas år efter år med hög spegelreflex och låg cd/m2 på sina plattor/Laptops så det är inte mycket man ser fast man är i skuggan. Har en Asus 360 Flip.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Ja du kan koppla in xbox kontroll i datorn o spela på xboxet via datorn Kan vara smitidigt om du har xboxet vid tv men tv är upptagen tex

Eftersom kontrollern är trådlöst funkar det oftast för mig att bara streama med kontrollern i xboxen.

Ni har väl inte missat att zoo tycoon ultimate finns som games with gold i Korea:
https://www.microsoft.com/ko-kr/p/zoo-tycoon-ultimate-animal-...
Bara klicka hem och gissa (eller med google translate)

Permalänk
Skrivet av pacc:

Eftersom kontrollern är trådlöst funkar det oftast för mig att bara streama med kontrollern i xboxen.

Ni har väl inte missat att zoo tycoon ultimate finns som games with gold i Korea:
https://www.microsoft.com/ko-kr/p/zoo-tycoon-ultimate-animal-...
Bara klicka hem och gissa (eller med google translate)

Beror ju lite på hur långt ifrån man är

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk

Hur fungerar det om man köper spel på skiva, kan man slänga skivan efter att spelat har installerats precis som på PC?
Finns ju en del bättre priser om man köper ett spel på skiva men skulle aldrig kunna tänka mig att behöva ha en skiva som måste sättas i konsolen bara för att kunna spela ett spel.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Hur fungerar det om man köper spel på skiva, kan man slänga skivan efter att spelat har installerats precis som på PC?
Finns ju en del bättre priser om man köper ett spel på skiva men skulle aldrig kunna tänka mig att behöva ha en skiva som måste sättas i konsolen bara för att kunna spela ett spel.

Du måste ha skivan i för att kunna spela. Därför jag bara köper digitalt, alldeles för drygt att hålla på och byta skiva varje gång man ska spela något annat.

Permalänk
Medlem

@Billy Joe Bob: Fördelen med skiva är ju att du kan sälja vidare spelet om det inte passar dig.

Sedan är jag nyfiken hur ofta du byter spel i din XONE?
Är det 3 ggr om dagen eller mer?

Jag förstår ditt argument med att köra digitalt men nyfiken är jag.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

@Billy Joe Bob: Fördelen med skiva är ju att du kan sälja vidare spelet om det inte passar dig.

Sedan är jag nyfiken hur ofta du byter spel i din XONE?
Är det 3 ggr om dagen eller mer?

Jag förstår ditt argument med att köra digitalt men nyfiken är jag.

Nu kör jag inte så jättemycket Xbox, men jag växlar mellan Diablo 3, Life is strange, Alien: Isolation, Batman-spelen, Halo och ett par andra. Så det blir rätt drygt att växla mellan dessa.
Att sen sälja eller byta in spelen bryr jag mig inte om.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Send me out... with a bang.