Första dator bygget till min dotter

Permalänk

Första dator bygget till min dotter

Hej vill göra en koll här innan jag skickar min beställning på inet,kan tillägga att dottern är 12 och ska väl ha den för lättare spel och så,har ett 1060 grafik kort hemma och SSD disk ligger också hemma samt tangentbord och så.
https://www.inet.se/kundvagn/visa/11596308/

Permalänk
Medlem

ser ingen kundvagn

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av Oneone:

ser ingen kundvagn

Nä hur får jag länken hit?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du har ett ATX-moderkort men chassit stödjer max mATX-moderkort.

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Medlem

Jag ser länk till en kundvagn!
- Bitfenix Prodigy M rymmer bara MicroATX moderkort, men moderkortet du köpt till i uppgraderingspaketet är ett fullstort ATX moderkort, så lär inte rymmas.
- Du har köpt bara en 8 gigs ramsticka... Men generellt bör man köpa ram i par för att utnyttja dual channel.
- Jag är inte säker, men det finns risk för att du inte får med någon CPU-kylare med 8600k. (söker man på 8600k på tex prisjakt så står det "box without cooler") Har du någon CPU-kylare hemma som du kan använda? Annars behöver du kanske köpa till det.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av peter1978:

Nä hur får jag länken hit?

Skickades från m.sweclockers.com

verkar lira nu

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

uppdaderade korgen lite,någon kunning som har åsikter.....är det prisvärdare att köpa 8 gb kankse vet ju inte om 16gb interminne behövs

Permalänk
Medlem

16GB är ett gott val.
Det behövs dock fortfarande en cpu-kylare!

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk

Då ska jag lägga till det sen blir det en beställning på detta paket tack så länge!

Permalänk
Medlem

16 GB är generellt att föredra, vill man spara pengar hade du gott kunnat göra det på processorn/uppgraderingspaketet isåfall. Med tanke på användningsområdet och de behov som mina förutfattade tankar tror kommer finnas, får man nog säga att hon får lite av en lyxdator

Det ska iallafall sägas att den kommer att vara ganska framtidssäkrad med det processorvalet.

Permalänk

@dannesthlm: ja det låter bra lägger hellre lite pengar på det om den håller ett par år

Permalänk
Medlem

Med en 8600K bör man köra ett Z370-kort tycker jag. Köper man en överklockningsbar processor bör man även köpa ett moderkort som stödjer detta - annars tycker jag man egentligen lika gärna kan köpa en i5-8400 och spara en liten slant.

La även till en CPU-kylare samt ett lite bättre nätaggregat som är på REA just nu.

Blir något billigare ifall man kan tänka sig ett litet större chassi som stödjer fullstora moderkort (ATX). Finns billigare Z370-kort i ATX-storlek - och blir bara ännu billigare med kampanjen som ASUS kör just nu. https://promotion.asus.com/en/nordics/asus_z370_intel_ssd_cas...

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.